Mijn gear/setup - wat veranderen?

Dat is ook zo, maar aan de ene kant is het natuurlijk wel flexibeler (fx routen) met een geluidskaart met veel ingangen. Maar aande andere kant mis ik dan weer het pielen op de tafel.
 
Of je doet het zo: een geluidskaart met veel ingangen halen en uitvoerig testen. Bevalt die beter, goed dan kan je mixer mss weg, en kan je iets ander upgraden. Bevalt die niet, dan geef je hem aan mij en zoek je een grotere tafel ... 8~
 
Genres ; hiphop , jazz, club, oorpijn, oorchilling

Hardware -

Laptop + computer , met alle nodige software erop( Reaper, Reason, Cubase )

Akai mg614 mixer
Akai MPC500
Korg electribe ea1
Yamaha CS2x
M audio 49e
Washburn graphic eq1
Jim dunlop crybaby
behringer multi fx100
phonic MX505
Gemini BPM250
3 turntables met alle3 een andere sound
Akai 4000ds
Behringer C3 condenser mic
TEV dynamic mic
Behringer dynamic mic
Yamaha DD10
Casio SA1

daarnaast heb ik nog wat dingen zoals gitaar versterkers etc die ik gebruik voor distortion en dat soort gekke dingen.
zelf zou ik het liefst een AKAI DPS16 of AKAI DPS24 hebben zodat ik helemaal de computer niet meer hoef aan te raken.. het enige probleem is is dat deze best zeldzaam + duur zijn,

per maand is het elke keer anders wat ik te besteden heb, aangezien ik naast dit ook mijn halve salaris weg rook/ eet/ chill, maar gemiddeld ligt dit zo rond de 150/300 eu per maand, dus ik moet meestal even sparen voor ik iets kan halen.

Maargoed iemand een idee voor een alternatief voor de DPS16 of DPS24?

Mvg,
Roy
 
Huidige hardware:

Esx, xbase999, xbase09, nord lead, a- station, 303, fr revolution

Ik wil meer samples integregren en de 999 mag gaan, eventueel ook de nord.
In een ander topic heb ik ook al gepost maar wil het toelichten

Ik zoek een hardware bak waar ik een massa samples kan inladen en oa 1 kanaal kan gebruiken om de kick van xbase09 te sturen. Nu doe ik dit met de esx maar wil betere kwaliteit en meer samples kunnen gebruiken per pattern. Ook de 'tweakmogelijkheden' op de samples van de esx zag ik graag wat uitgebreider.
Grote voordeel van de esx is dat hij live zo leuk werkt en dit is wel belangrijk. Ook moet hij hij een synth kunnen aansturen.

Heb vroeger een rs7000 gehad maar vond die niet leuk werken. Nu is er de octatrack en dit lijkt me wel wat mits hij biedt wat ik zoek of mss de mc909?
 
Ok, ik zit met een vraagstuk:

Ben recent verhuisd en heb een eigen kamer tot m'n beschikking voor m'n muziek. Nu wil ik toch wat inkrimpen, maar niet de mogelijkheden opgeven. Zoals in m'n handtekening staat, zijn er wel wat hardware synths en gear.

Ik probeer meestal iets van dance/hardcore dingetjes/geluiden te maken, maar bijvoorbeeld de Roland M-VS1/M-DC1/Novation KS-Rack/Juno-106 blijven redelijk onaangeroerd, afgezien van wat drumgeluiden of andere dingetjes. Ook de Soundtracs mixer wordt minder gebruikt dan de mogelijkheden. Ik wil dus inkrimpen, maar wel de geluidsmogelijkheden behouden. Ook zal het schelen in ruimte als ik de mixer vervang door bv. multi input geluidskaarten en een fader controller.

Ik heb het momenteel nog niet weer aangesloten staan, omdat ik niet goed weet waar ik moet beginnen met het een en ander aanpassen/vervangen voor meer "dedicated gear" qua keuzes. Ik gebruik Cubase 5 op een pc, dus iets met "total integration" zou ook nog kunnen.
 
-Je muziek genre

Psychedelic rock, Pop, Jazz, Rock

-Je huidige gear

Nord Stage EX 88, Gem GM-X, Fatar studio 610, Philicorda gm751

Phonic powerpack, KRK RK6, Phonic mixertje

-Je budget

+/- 100 per maand
 
Ik heb een Analogue Systems RS-30 module die ik in een Doepfer case wil plaatsen. Nu wil ik bij Schneiderladen een verloopkabel kopen en zie ik dat de Analogue Systems RS-35 (Let op...dit is de opvolger) een andere kabel nodig heeft.

Weet iemand of de RS-30 de zelfde kabel gebruikt? De RS-30 heeft maar 1 stroomkabel!!



BTW...Wist zo snel niet waar ik deze vraag moest posten anders moet ie maar verplaatst worden.
 
Ik heb nu alle klanken die ik nodig heb, in de vorm van een Yamaha S30, een Roland JX-1 en een Korg Micro-X. Maar ik mis soms de integratie die de GEM S3-Turbo mij bracht. Het zijn nu drie losse keyboards die elkaar wel iets via Midi kunnen uitwisselen, maar niet alles.
Met een een GEM S3-turbo kun je een heel netwerk aan midimodules aansturen, op 16 midikanalen, eventueel in combinatie met een extra midi-keyboard. Qua klanken is een GEM S3 behoorlijk achterhaald en zwak, maar qua midi-masterkeyboard is hij onovertroffen.
 
Wat er verbeterd zou kunnen worden aan je setup. Daar reageerde ik op. Met een GEM S3 zou er meer uit mijn synths te halen zijn.
 
Ik heb een Analogue Systems RS-30 module die ik in een Doepfer case wil plaatsen. Nu wil ik bij Schneiderladen een verloopkabel kopen en zie ik dat de Analogue Systems RS-35 (Let op...dit is de opvolger) een andere kabel nodig heeft.

Weet iemand of de RS-30 de zelfde kabel gebruikt? De RS-30 heeft maar 1 stroomkabel!!



BTW...Wist zo snel niet waar ik deze vraag moest posten anders moet ie maar verplaatst worden.

Als het goed is heb je die extra kabel enkel nodig voor modules met twee kabels zoals de rs 35 en rs 95. Als de module maar 1 stroomkabel nodig heeft moet je de "gewone" AS -> euro kabel gebruiken.

Denk ik. Heb zelf de 35.
 
Als ijsbreker zal ik zelf maar van start gaan:

Genre: Minimal Techno / Electro Dub / Post Post Rock

Huidige gear: Elektron Machinedrum, Nord Modular, E-mu E5000 Ultra, Korg X3,
Yamaha RM1x, Emagic AMT8, TC Electronic M-One XL, TC Electronic Triple-C, Sony DPS-V55M,
Yamaha 01V96, Soundblaster Live, Emagic Logic, PC (AMD-1400/Mem:512MB/HD:200GB)

Budget: 1500€/jaar

Wat zou jij hieraan veranderen?

Na bijna 9 jaar een kleine update... 8)

Genre: Minimal Techno / Electro Dub / Post Post Rock

Huidige gear: Waldorf Blofeld Keyboard, Elektron Machinedrum, Nord Modular, Novation Super Bass Station, E-mu E5000 Ultra, Korg X3, TC Electronic FireworX, TC Electronic M-One XL, TC Electronic Triple-C, Alesis MidiVerb IV, Yamaha 01V96, M-Audio ProFire 2626, Apple Macbook Pro, Logic Studio 8, Emagic AMT8, Beyerdynamic DT990

Budget: 1000€/jaar

Ga zowiezo upgraden naar Logic X op een Mac mini 2.6 GHz quad-core.
De X3 zou ik vervangen door de Korg Legacy Digital Edition (die ik al aangeschaft heb).

Aktieve nearfields zijn wel nodig... maar ken de gebreken van mijn huidige B&W HiFi speakers en mijn headphones. En kan momenteel zowiezo niet zoveel lawaai maken...

Ik overweeg als volgende aankoop de Moog Sub Phatty (voor de vette/distorted sound) maar neig de laatste tijd meer naar de DSI Tempest...
Eventueel nog een Korg Kaosspad of Eventide TimeFactor voor de handson FX en een DBX 160/166/1066 of een RMC PCB-6A compressor voor de gekleurde compressie op de bass/beats.

Wat denken jullie?
 
-Je muziek genre

Psychedelic rock, Pop, Jazz, Rock

-Je huidige gear

Nord Stage EX 88, Gem GM-X, Fatar studio 610, Philicorda gm751

Phonic powerpack, KRK RK6, Phonic mixertje

-Je budget

+/- 100 per maand

Korg romplersynth zou ik zeggen... Zoals bvb de M/T-series... Er staat hier bvb ergens een Korg 01/W voor een paar honder euries...
 
Zit zelf al een tijdje met een probleempje:
heb nu 24ch mixer (Soundtracs Topaz Macro Plus), maar wil meer kanalen/send-return/subgroupen.
...
Het met de hand pielen en pluggen steken heeft wel mijn voorkeur wat dan meer neigt naar een harware mixer alhoewel je dan ook weer een dedicated controller/firewire mixer kan kiezen..

Waarom hou je je 24ch mixer niet als submixer voor bvb je drums, outboard gear etc en koop je er nog eentje bij met firewire/usb I/O? E.g. A&H ZED R16, die nieuwe Midas F-serie, een 01v96i, Behringer X-serie... Sommige kunnen nog bijkomende I/O over ADAT of kan je gebruiken als controller...

Heb je best of both worlds...
 
Aktieve nearfields zijn wel nodig... maar ken de gebreken van mijn huidige B&W HiFi speakers en mijn headphones. En kan momenteel zowiezo niet zoveel lawaai maken...

Wat denken jullie?

Speakers man! Ga voor een goed setje monitors, ik zie alleen maar goede apparatuur in je lijst op monitors na!
 
Speakers man! Ga voor een goed setje monitors, ik zie alleen maar goede apparatuur in je lijst op monitors na!

Ik weet het man! Maar als ik tegenwoordig nog toe kom om wat lawaai te maken is het s'avonds laat als de kids slapen zijn dus speakers staan momenteel niet het allerhoogste op mijn verlanglijstje... Misschien als ik een nieuw hok heb... :)
 
Als het een Korg moet zijn, zou ik niet voor de M-serie kiezen. Het probleem daarvan is dat de effectprocessors op de eindbus staan en dat alle klanken er doorheen gaan. Wil je leslie op je orgel, dan zit hij ook op de bas, de strings en de drums. Pas vanaf de X3 en de 05R/W (hoe het bij de T-serie en de 01/W zit, weet ik niet direct) kun je bij elke klank de send en return van een effect individueel aanpassen.
 
nou dit topic dan maar:

ooit in een ver ver verleden begon ik met een nieuw gekochte Casio SK-1 sampler

en toen kwam later een Emu EMAXII rack versie in mijn leven en was meteen verkocht. het operation system is gemaakt voor mij. dromen kon ik het en vond blindelings mijn weg!

en toen deze vervangen vanwege beperkte geheugen & mogelijkheden, verouderd systeem, enzovoort..
door een ESI 2000. en gelukkig is het OS nog hetzelfde.

maar toen vroeg ik me af: is er klank kwaliteit verschil met een E6400? en zou ik er echt stukken op vooruitgaan in geluids/klankkwaliteit als ik de ESI2000 verving met een E6400?
of andere nieuwe Emu?
en welke versies zijn er van de E6400? welke zou ik dan het beste kunnen nemen?
het gaat me dan nu even echt alleen om de klank.

en toen hoopte ik dat iemand hier mij kon adviseren...!
 
Back
Top