Mijn gear/setup - wat veranderen?

Wat ik er over gelezen heb:

De 6400 classic heeft de beste klank, maar ook de grootste beperkingen (geheugen, OS versie, type disks e.d. dat je kan gebruiken). De 6400 ultra is flexibeler maar heeft weer een iets andere klank . 5000 ultra is een afgeslankte 6400 ultra.

ESI 2000 en 4000 e.d. hebben niet de echte EMU klank zoals de 6400.

En dan heb je ook nog de E64 (voorloper van de 6400) en E4 (flagship model?). Zal me niet verbazen als de E64 beter klinkt dan de 6400.

EMU timeline:

http://www.creative.com/emu/company/history/timeline/
 
Laatst gewijzigd:
zeer bedankt!

ik vraag me nu alleen nog steeds af of ik zo nodig moet switchen. in hoeverre is de ESi 2000 niet gewoon een mooie machine met een acceptabele klank? of ga ik er echt stukken op vooruit met een 6400?

toch nog maar even flink googlen!
 
.wav file compatibiliteit en een absurd aantal routingsmogelijkheden en een leesbaar display met functietoetsen, dus ja, daar ga je een hele hoop mee vooruit.
 
.wav file compatibiliteit en een absurd aantal routingsmogelijkheden en een leesbaar display met functietoetsen, dus ja, daar ga je een hele hoop mee vooruit.

het gaat me echt puur en alleen om de klank. is die echt zo veel beter? of gewoon anders....mischien iets minder digitaal maar te verwaarlozen?
 
Gewoon kopen dan hè... Kan je het zelf ervaren, andere keus heb je eigenlijk niet om er achter te komen.

Ik zie soms wel een EMU 64 of 6400 voor een koopje langskomen. Er zijn 2 soorten verkopers van samplers, verkopers die er snel van af willen en minder dan 100 euro voor een 6400 vragen, en verkopers die (nog) aan gehecht zijn of de muzikale waarde van het specifieke apparaat kennen er 300-400 vragen.

Ik zou zelf de 5000 ultra nemen, ook omdat hier volgens mij geen fan in zit. Maar ik ben zelf teruggekomen van het idee om een sampler te willen hebben.
 
al die moeite van kopen en dan teleurgesteld worden?

gelukkig is er een Synthforum (en nog wat fora op internet) waar iemand het zelf heeft ervaren!
 
Ik snap wat je zegt hoor, maar uiteindelijk kan alleen jij constateren of voor jou het geluid van sampler A beter is dan sampler B, en het dan ook nog de moeite en geld waard is. Aan theoretische discussies heb je uiteindelijk niet al te veel.


Het zal uiteindelijk gaan om een relatief verschil, als je al een EMU hebt. Ik heb eens een review gelezen van iemand die van een ESI-4000 naar een 6400 ging, die persoon gaf aan dat de geluidskwaliteit enorm toenam. Ik zal eens googelen of ik die review nog kan vinden.
 
Genre: Hardstyle / Hardcore / Electro / Dubstep / Minimal Techno

Hardware:
- Mackie Control Pro

- Roland SH-201
- Virus Ti1 ( desktop )
- Maschine MK2

- Motu 828 MK3

- Mackie Big Knob
- KRK VXT4
- KRK RP8 G2

PC Hardware:
Prosessor: Intel i7 3,6 Ghz
Werkgeheugen: 32GB RAM
HDD: Western digital 1 TB + Western digital 2 TB
Videokaarten: ASUS GeForce GTX560 Ti +ASUS GeForce GTX560 DC2
Firewire PCIe: Texas Instruments 1394

(custom mac )


Toekomstige plannen/ideeën:
- Mackie XT Pro
- Moog Slim phatty
- Roland MC909 ( inplaats van maschine /of erbij? )
- Genelec 8030 ( inplaats van KRK RP8 ? )
- KRK 10S
- Mackie Onyx 1640i
- UAD-2 PCie


Doel: plezier hebben in het muziek maken, hybrid studio, veel leren.

Budget: verschillend p/maand
 
Laatst gewijzigd:
Mijn stijl: Electronische muziek ala Klaus Schulze, Adelbert Von Deyen, Kraftwerk, Tangerine Dream.

Huidige setup:

Alesis Q25, Behringer Xenyx1202FX, Behringer VP1 (2x), Boss BR900CD, Casio CTK3200, Casio CTK7200, Casio MT70, Hfg BJ82, Roland MT100, Roland M-VS-1, Yamaha HE8, Yamaha PSRE433, Yamaha PSS680, Yamaha YS200.

Budget per jaar: 2000 euro.

:okdan:
 
Laatst gewijzigd:
...
Budget per jaar: 2000 euro.

:okdan:

Beste Phochos, respect :okdan: voor je gedrevenheid, de "geen gedraal maar lekker opnemen" houding. Ik denk dat je gemiddeld in een jaar meer opneemt en uitbrengt dan menig forumlid, inclusief ondergetekende, in twintig jaar voor elkaar krijgt.

Maar i.p.v. 'budget' is 'put-get' misschien een beter woord. Door de jaren heen zie ik nml. niet echt een betere set gear in de studio staan. De € 2.000 per jaar lijkt te verdwijnen (zonder enige upgrade van de studio) in het zwarte gat van kopen, verkopen, weer terugkopen, drastisch afprijzen etc. ?

Beetje zonde toch? Je had denk ik al een schitterende, en voor jou bruikbare, set-up bij elkaar kunnen hebben... Zeker na de Great Hatford Fire. een paar jaar geleden...
 
Ik houd van veranderingen.:D
 
Genre: Hardstyle / Hardcore / Electro / Dubstep / Minimal Techno

Hardware:
- Mackie Control Pro

- Roland SH-201
- Virus Ti1 ( desktop )
- Maschine MK2

- Motu 828 MK3

- Mackie Big Knob
- KRK VXT4
- KRK RP8


Toekomstige plannen/ideeën:
- Mackie XT Pro
- Moog Slim phatty
- Roland MC909 ( inplaats van maschine /of erbij? )
- Genelec 8030 ( inplaats van KRK RP8 ? )
- KRK 10S
- Mackie Onyx 1640i
- UAD-2 PCie

Lijkt me dat je vooral ITB werkt maar graag iets meer hybride zou werken...

Met die Maschine zit je voorlopig wel goed qua beats denk ik.

Wel een beetje gek dat je twee VA synths hebt... Persoonlijk zou ik de beste van de twee houden (Virus) en die Roland inruilen voor een echte analoog: Zelf haal je de Moog Slim Phatty aan maar in jouw stijl zou ik eerder de Moog Sub Phatty aanschaffen. In dezelfde prijscategorie kan je misschien evengoed de Novation Bassstation II, de MicroBrute of iets van DaveSmithInstruments overwegen...

Zou ook nog een goed virtueel romplertje aanraden dat je door en door kent. Zelf gebruik ik de Korg Legacy Collection. Helemaal niet de beste in de wereld maar zal wel om nostalgische redenen zijn :). Ik ben er zeker van dat er hier veel zitten die je iets degelijks kunnen aanraden...

Een analoog mengpaneel of nog een extra setje speakers lijkt me ook niet het meest dringend. Waarom 2 setjes KRK trouwens? Zou er eentje van weg doen en er idd eventueel een sub bij doen als je te weinig laag hebt (en je kot het toe laat (niet te klein?)).

Misschien ook nog iets analoge outboard om je klank wat "op te warmen" (ipv UAD, je hebt toch CPU voldoende volgens mij om plugins te draaien)? Bvb een Sherman, wat analoge compressors, guitar FX (analoge distortion...)? Hoeft allemaal, niet zo veel te kosten...
 
Ik snap wat je zegt hoor, maar uiteindelijk kan alleen jij constateren of voor jou het geluid van sampler A beter is dan sampler B, en het dan ook nog de moeite en geld waard is. Aan theoretische discussies heb je uiteindelijk niet al te veel.


Het zal uiteindelijk gaan om een relatief verschil, als je al een EMU hebt. Ik heb eens een review gelezen van iemand die van een ESI-4000 naar een 6400 ging, die persoon gaf aan dat de geluidskwaliteit enorm toenam. Ik zal eens googelen of ik die review nog kan vinden.

ok, bedankt voor de tips!

en niet elke mening van een ander is betrouwbaar ook. als een totale amateur zonder kennis en ervaring iets zegt over de kwaliteit tussen een ESI 4000 en een 6400, dan kan je daar misschien maar beter niet naar luisteren. maar hoe kom je dr achter wie de persoon is achter een mening op internet ?

ik ga zelf ok nog eens zoeken!!
 
Mijn stijl: Electronische muziek ala Klaus Schulze, Adelbert Von Deyen, Kraftwerk, Tangerine Dream.

Huidige setup:

Alesis Q25, Behringer Xenyx1202FX, Behringer VP1 (2x), Boss BR900CD, Casio CTK3200, Casio CTK7200, Casio MT70, Hfg BJ82, Roland MT100, Roland M-VS-1, Yamaha HE8, Yamaha PSRE433, Yamaha PSS680, Yamaha YS200.

Budget per jaar: 2000 euro.

:okdan:

WTF!?! Al die Fu(k|N€ keyboards eruit... en doe die "synths" ook maar ineens...

Ik veronderstel aan je gearlist te zien dat je niet echt computer minded bent en hard-core synthesis/sampling zal ook wel niet je ding zijn... Daarom volgende suggesties:

Sequencer: Yammie Rm1x
Rompler: Roland JV-series ofzo...
Analoge synth: eender wat van Dave Smith Instruments zou moeten volstaan voor het beoogde genre
FX: paar budget multiFX van Lexicon, Yamaha SPX of desnoods zelfs Zoom..

Succes ermee...
 
Lijkt me dat je vooral ITB werkt maar graag iets meer hybride zou werken...

Met die Maschine zit je voorlopig wel goed qua beats denk ik.

Wel een beetje gek dat je twee VA synths hebt... Persoonlijk zou ik de beste van de twee houden (Virus) en die Roland inruilen voor een echte analoog: Zelf haal je de Moog Slim Phatty aan maar in jouw stijl zou ik eerder de Moog Sub Phatty aanschaffen. In dezelfde prijscategorie kan je misschien evengoed de Novation Bassstation II, de MicroBrute of iets van DaveSmithInstruments overwegen...

Zou ook nog een goed virtueel romplertje aanraden dat je door en door kent. Zelf gebruik ik de Korg Legacy Collection. Helemaal niet de beste in de wereld maar zal wel om nostalgische redenen zijn :). Ik ben er zeker van dat er hier veel zitten die je iets degelijks kunnen aanraden...

Een analoog mengpaneel of nog een extra setje speakers lijkt me ook niet het meest dringend. Waarom 2 setjes KRK trouwens? Zou er eentje van weg doen en er idd eventueel een sub bij doen als je te weinig laag hebt (en je kot het toe laat (niet te klein?)).

Misschien ook nog iets analoge outboard om je klank wat "op te warmen" (ipv UAD, je hebt toch CPU voldoende volgens mij om plugins te draaien)? Bvb een Sherman, wat analoge compressors, guitar FX (analoge distortion...)? Hoeft allemaal, niet zo veel te kosten...


Als eerst bedankt voor de reactie, me doel is uiteindelijk meer hybride te gaan idd en ik meer met het hands-on gevoel wil werken.

Voorlopig hou ik de Maschine ook in mijn setup, werkt erg makkelijk voor snelle conceptjes maar is soms ook erg beperkt in DAW's wegens derde partij licentie enz..
Daarom zat ik er aan te denken om een Roland MC-909 te zoeken en via de motu te werken, graag hoor ik jullie mening hierover of als iemand ervaring met de mc-909 heeft !?

De reden dat ik 2 VA synth's heb is omdat ik de Roland al een tijdje heb als master keyboard en deze via midi wil aansturen op evt andere sound modules.

Maar zoals je aangaf ben ik opzoek naar een analoge/warme sound te creëren en dat heeft de Moog sound dan wel, en aangezien ik dit studio meubel heb ben ik opzoek naar een synth rack versie die midden in het meubel passen en de rest qua sound fx enz. in het rack tafeltje.

e026d802_Z-600-demo1.jpeg



Een goed virtual rompler die ik dan door een door wil leren is Omnisphere of iets dergelijks of andere suggestie's hoor ik ook graag !

De rp8 set heb ik nog over van mijn pioneer controller, en geeft idd het laag meer te gehoor dan de vxt4 set dus komt een sub voor ( leuk voor de buren..) }:|
De mengtafel zou ik er graag bij willen hebben naast de Mackie controller zodat ik via bussen en effecten kan werken.

De UAD kaart heb ik zo ook nog me twijfels over aangezien ik al een Lexicon MX200 en een DBX 166XL compressor heb en idd met rack FX's wil aanvullen.
Ik kwam nog een AVID eleven rack tegen voor weinig die ik op de kop kan tikken, en weet niet of een pedal board zo makkelijk werkt in mijn setup.

Graag hoor ik jullie mening of advies, sta open om nog een hoop bij te leren en vindt het interessant hoe menig ander werkt.
 
WTF!?! Al die Fu(k|N€ keyboards eruit... en doe die "synths" ook maar ineens...

Ik veronderstel aan je gearlist te zien dat je niet echt computer minded bent en hard-core synthesis/sampling zal ook wel niet je ding zijn... Daarom volgende suggesties:

Sequencer: Yammie Rm1x
Rompler: Roland JV-series ofzo...
Analoge synth: eender wat van Dave Smith Instruments zou moeten volstaan voor het beoogde genre
FX: paar budget multiFX van Lexicon, Yamaha SPX of desnoods zelfs Zoom..

Succes ermee...

Houd het lekker bij mijn huidige setup.:okdan:
 
Back
Top