Oxy-Yan: Retpocileh

Oxy-Yan

Action
Lid sinds
4 oktober 2001
Berichten
1.018
Locatie
Amsterdam
Ook eens iets Heeeeel anders....

Dit nummer heb ik vanavond gemaakt naar aanleiding van de track "Pasta&Pesto" van Fuse.... Ik heb een aantal oude elpees gesampled. Ik vond een paar oude Soul/Jazz platen en eentje van Tom Jones (trompetten van Not Unusual) en ben er schandalig van gaan samplen.

Het nummer is hier te downloaden en heet RETPOCILEH

Met het programma Talk-it heb ik nog een stemsample toegevoegd.. Retpocileh...:dj:
Daarover heb ik een Tape-echo gezet, en ben er wat gaan experimenteren..

Rebirth ondersteunde me met een bassdrum en wat hihats.
Verder heb ik uiteindelijk de mix door T-Racks gegooid, voor de (juiste?) compressie.0

Veel plezier en laat maar horen wat jullie ervan vinden....

Oxy
 
Gaaaaaaf!!! ;)

Lekker vrolijk, dansbaar en misschien ook wel filmmuziek.

Gewoon nog een zooi meer van dit spul op een CD en verkopen maar. ;)
 
Origineel geplaatst door Sycorax
maar hoe associeer je deze song met "helicopter" omgedraaid??? dat zou ik graag weten

Nou... aanvankelijk wilde ik een hardtrance achtig nummer maken; waarvoor ik de bassdrum en hihats al klaar had, samen met de sample retpocileh zou het een snoeihard nummer moeten worden...Echter, halverwege ben ik gaan iets heel anders doen...Maar de basis van beat en stemsample heb ik gehouden...

detailtje: luister goed rond 1:09..(daar heb ik het retpocileh ge-reversed..)
 
hee dit klinkt wel lekker

lekker vaag, maar op een goeie manier
lekkere jazzy drums doen t em

ja geslaagd ga zo door
 
Heeeeeeeeeeeeeeel Stoer!

Echt geweldig! Zeer dansbaar en vooral ook lekker te beluisteren! Heb je dit niet op een cd staan? Dit zou ik wel op cd willen hebben!

De compressie is BTW ook zeer ok!
 
Origineel geplaatst door STicKX
Echt geweldig! Zeer dansbaar en vooral ook lekker te beluisteren! Heb je dit niet op een cd staan? Dit zou ik wel op cd willen hebben!

Nog niet nee....Moet ik dan maar even werk van maken he!
 
Origineel geplaatst door Oxy-Yan


Nog niet nee....Moet ik dan maar even werk van maken he!

Ik heb daar wel EYPO's (euros) voor over!
 
Had em over het hoofd gezien

Had em over het hoofd gezien

De track staat al een tijdje in de database en vanwege de gekke naam had ik er geen aandacht aan geschonken, ten onrechte zo blijkt.


Dit soort muziek is niet direct mijn favoriete stijl maar dit nummer is gewoonweg SUPER, ik vind alles aan dit nummer gewoon goed. Lekker swingen, een live-gevoel alsof je op de eerste rij...nee...alsof je tussen de muzikanten zit.

Blijkbaar zijn Nederlanders heel erg goed in het remixen, zoals onlangs nog dat 'oude' nummertje van Elvis. Dit is, volgens mij, nog VEEEEEEEEL beter.

:okdan:

Wanneer kan ik de cd-single in de winkel verwachten :)
 
Re: Had em over het hoofd gezien

Re: Had em over het hoofd gezien

Origineel geplaatst door Hover
De track staat al een tijdje in de database en vanwege de gekke naam had ik er geen aandacht aan geschonken, ten onrechte zo blijkt.

Wanneer kan ik de cd-single in de winkel verwachten :)

Leuk om jullie enthousiasme te lezen!

Retpocileh: What's in a name, dacht ik.....blijkbaar kan het dus sommige mensen afschrikken.

Na een paar kleine aanpassingen heb ik het nummer meegegeven aan iemand die ik ken, die bij een platenmaatschappij stage loopt. Dus hééél misschien ligt de cd-single "binnenkort" in de winkel.:okdan:

Maar tot nu toe heb ik er nog geen reactie terug ontvangen:confused:
 
Back
Top