Cherry blossom girl RMX

De onverwoestbare originele versie is inderdaad niet te verbeteren (stond ie maar op moon safari) en deze remix voegt eigenlijk weinig toe aan het origineel, maar is zeker niet onaardig. Ik kan wel een uur naar deze track (en deze remix) luisteren :{ .De track vind ik wel een beetje troebel klinken, maar dat kan aan mij liggen :). Welke gear heb je hiervoor gebruikt qua filteren, mixen etc.? Ben al benieuwd naar je volgende remix!

Greetz!

:biertje:
 
Hij hoort absoluut niet op Moon Safari IMO.

Qua remix vind ik dat er weinig vernieuwende elementen inzitten. Beetje vaag klinkt het allemaal.
 
Het is zeker mooi geprobeerd. Maar het origineel staat natuurlijk als een huis. En om samples uit het origineel te halen, da's ook niet echt makkelijk.

Persoonlijk mis ik wat structuur in je nummer. Het is soms net of je random samples uit het nummer haalt en willekeurig ergens plaats.

Misschien moet je het origineel wat meer om zeep helpen en nog wat vager werken ...
 
Bedankt allemaal.
Het is idd wat wirwar, maar hij is nu geupdate. (zelfde link) Klinkt wat voller en zit wat meer structuur in.
 
Origineel geplaatst door funkdecoder
.....Welke gear heb je hiervoor gebruikt qua filteren, mixen etc.? Ben al benieuwd naar je volgende remix!

Greetz!

:biertje:


Gewoon... Reason :)
 
@ synthesizer11

Aardige remix, lekker sober en ingetogen. De zang vind is soms wat te zacht en soms mis de gitaar uit het origineel. Maar dat is natuurlijk persoonlijk...
 
Blijft een juweeltje van een track, cherry blossom girl.

De zang staat wat zacht t.o. de pads. Basslijntje klinkt een beetje plat. Je basslijn klopt trouwens niet helemaal wanneer dat stuk er in komt met "Tell me why bla bla". Ik mis ook dat gitaartje, dat had je mooi kunnen namaken met een ander geluid.

Hmmm ik vind het niet super geslaagd als ik eerlijk moet zeggen, de pads zijn heel mooi gelukt, maar de rest vind ik wat minder....

Ik vind het ook niet echt een remix, eerder jou versie van Cherry Blossom Girl. Nu je toch de accapella's hebt, en zowat alle noten kent, maak er dan eens echt een remix van!

Geef mij toch het origineel maar, ik hoop dat je iets met mijn kritiek kunt doen.


Ow shit, ik zie nu dat ik die van Synthersizer11 heb geluisterd. Ikke, je link werkt niet meer?
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
Geef mij toch het origineel maar, ik hoop dat je iets met mijn kritiek kunt doen.

Ja zeker, 't is erg zinvol wat je zegt!

Persoonlijk vind ik het origineel ook beter. :D Maar om eerlijk te zijn, vind ik het ook wat "agressief" gemixt. En ik had in gedachte van een iets rustigere versie te maken ("spaced" als ik het zo mag noemen ;)).

Ik kan eigenlijk akkoord gaan met al je opmerkingen, ik zal nog wat meer naar passende geluiden moeten zoeken, denk ik ...

Bedankt voor de opmerkingen iedereen! :okdan:
 
@synthesizer11: ik vind het zeker niet slecht gedaan hoor maar ik vind net dat je aan space wat mist. Ik hoor weinig diepte. Misschien de effecten op de stem wat aanpassen, iets anders met de drums proberen ? Anyway de pads zijn wel toppie ! :D
 
Origineel geplaatst door mecanoiz
maar ik vind net dat je aan space wat mist.

Daarom heb ik het ook "desolate space" genoemd. :D De bass en drums veranderen zowiezo, omdat ik ze zelf ook heel simpel vind klinken (en daar heb ik nu ook bevestiging van).

Kwestie van je nadeel in een voordeel om te buigen. ;)
 
Back
Top