Multitimbrale synth-rompler-sampler-in-één?

ikke

Ouwe rot
Lid sinds
5 augustus 2003
Berichten
1.781
Locatie
Antwerpen
Hallo, members. Ik ben op zoek naar een toestel dat de volgende eigenschappen moet hebben:

Een toestel met:

-een synth met minstens 2 osc's tesamen, (sine, pulse, saw, square en triangle moeten er zeker zijn), filters, lfo, etc
-een rompler (dus een geluidenbak) met degelijke sounds oa pianos, guitarkes, strijkers, drumkits, percussie, etc..
-eventueel een sampler aan boord.

-mulitiimbraal (minstens 32 parts)
-minstens 2 individuele MIDI in poorten
-MIDI thru
-GEEN sequencer
-GEEN toetsen

-effects aan boord
-minstens 4 individuele analoge mono uitgangen

-uiteraard moet hij reageren op velocity sensitive, aftertouch, etc


Ik zoek dus eigenlijk een bak die alles kan behalve sequencen.
 
Triton Rack met MOSS board?
Enige wat niet voldoet aan je specs is de enkelvoudige MIDI aansluiting. MIDI mergertje erbij, klaar!

TritonRack-large.jpg


http://www.tweakheadz.com/review_of_the_triton_rack.htm

Up to eight PCM expansion boards can be installed.
The number of possible programs and combinations has been dramatically expanded to 2,057 programs and 1,664 combinations on a fully expanded unit.
Full feature sampler with 48 kHz 16-bit linear mono/stereo sampling. Incorporating Time Slice, Time Stretch, Crossfade Loop, and visual waveform editing.
S/P-DIF digital audio output (24 bit internal processing).
Option board, EXB-DI, can be installed to give an ADAT optical output connector with 48kHz Word Clock IN.
TRITON-Rack can take advantage of mLan by installing the optional EXB-mLAN board.
Check out sounds with the Audition Riff function.
200 'Multis' can be stored in the TRITON-Rack's Multi Mode. Each memorises a full set-up including Program, transposition and effects settings.
Dual Polyphonic Arpeggiator. Create drum patterns, guitar strums and much more.
RPPR (Realtime Pattern Play/Recording) lets you assign musical phrases to be triggered in realtime from a connected midi keyboard/sequencer.
The Time Slice feature can automatically create patterns from sampled drum loops and assign them to the RPPR.
EXB-MOSS option add six-voices of DSP physical modeling synthesis.
EXB-SCSI option board allows you to load and save your TRITON-Rack data on an external SCSI device, and load AKAI sample data from CD-ROM.
Quick & Easy Song Playback. Songs created on the TRITON keyboards can be loaded and recalled using the Demo switch.
Incorporates multi-mode filters including resonant, hi and low-pass types, plus two MIDI sync-able LFO's with an amazing 21 types of LFO waveform.
The effect system gives you 5 insert effects, 2 master effect and a final 3-band EQ. 102 effect types are provided to give standard as well unusual time-variant effects.
The sampler inputs can also be used to connect external audio sources. Add a microphone and TRITON-Rack becomes a VOCODER.
Apply an insertion effect to an audio source being sampled, and record the result as a stereo sample.
Dry or effected sounds can be routed to the two master outputs and S/P-DIF or any of the four extra individual outputs.
 
V-synth komt als eerste in me op zonder de exacte specs van de bak te kennen, maar in die hoek moet je het zoeken denk ik....

je vraagt wel veel hoor! :)
 
Origineel geplaatst door ikke
Die heeft te weinig knopjes en schuifjes. =( (Dat moet ie dan ook nog ns hebben :) )

NOG meer knopjes? :confused:

Wat te denken van een Yamaha EX5R?
 

Attachments

  • ex5r.jpg
    ex5r.jpg
    4,9 KB · Bekeken: 100
Een Emu E-synth: Emu E4 sampler met een romchip erin.
Alle klassieke geluiden, uitgebreide sampler, makkelijk te editten. Veel met cc's te editten ev.
Enkel 1 midi-input.

Als dit iets is, mail me dan, heb er eentje te koop staan.
 
of een EMU xl7, heeft maar 1 midi in.

Dat is verder de enige rompler zonder toetsen met veel knoppen die me zo te binnen schiet.
 

Attachments

  • xl7.jpg
    xl7.jpg
    31,2 KB · Bekeken: 95
Nick Nova,
Nee. Dus, hij mag een sampler hebben, hij mag effects hebben. Maar hij MOET een uitgebreide synth hebben en een geluidenbank (à la GM/XG).

Eigenlijk letterlijk twee toestellen inéén.
t Is vooral om praktische redenen.

En.. liefst ook een desktop model. :)
 
Heeft iemand ervaring met een Ketron XD3? Heeft noch synth, noch knoppen. Maar heeft dan weer wel een gans orkest aan boord! :) En effects, MIDI ins en veel voices.
Dit in combinatie met een Novation KSrack of Virus B is wel de moeite denkik! :)
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
of een EMU xl7, heeft maar 1 midi in.

Dat is verder de enige rompler zonder toetsen met veel knoppen die me zo te binnen schiet.

Inderdaad, de XL-7 (of zijn paarse / grijze broertje) komt heel erg dicht in de buurt van wat jij zoekt. Allen zit er wel een sequencer in en dat wil je niet....maar je kunt hem ook puur als geluidenbak gebruiken hoor! Bovendien kun je hem met 3 romcards naar keuze uitbreiden tot in totaal 128 MB aan sounds. Tevens is hij 128 stemmig, heeft ingebouwde effecten, dubbele midi-aansluitingen, aanslag- en drukgevoelige pads en flink wat knoppen die geheel vrij te programmeren zijn (ook om externe apparatuur aan te sluiten).

Tot slot is hij erg robuust; de behuizing is volledig van metaal.

( Volgens mij moet ik voor een reclamebureau gaan werken :D )


PS - ik geloof dat er een op Marktplaatst staat op het moment!
 
Roland XV5080:

Rompler, sampler, effecten, uitbreidbaar met 2 types geheugenkaarten, 128 stemmen, 32 parts multitimbraal en twee MIDI OUT's. Ik denk dat dit dichtst bij je eisen komt.

Anders de Motif ES serie, Triton Extreme, V-synth.

:doei:
 
Je wilt gewoon teveel.

Alsof fabrikanten zo'n geniaal apparaat wilden bouwen.

Ze moeten nog meer verkopen! :D
 
Miskien wel...
Een Andromeda met onboard rompler en sampler en twee keer zoveel voices en uitgangen :D zou ideaal zijn!! 32 voices en 32 uitgangen!! :z
 
Uhhhmmmm.... ik zou eens gaan nadenken over een PC met een paar goeie VSTi's en een knoppendoos! :)


Anders kom je niet verder dan een leuke rompler module + evt. een sampler...en dan heb je nog steeds te weinig knopjes............ :stupid

Volgens mij zoek je gewoon een rompler à la XV5080!
 
Origineel geplaatst door ikke
Heeft iemand ervaring met een Ketron XD3? Heeft noch synth, noch knoppen. Maar heeft dan weer wel een gans orkest aan boord! :) En effects, MIDI ins en veel voices.
Dit in combinatie met een Novation KSrack of Virus B is wel de moeite denkik! :)

Als je dan zelf ook al afwijkt van je originele eisen :D

Heb je al eens een 9000 Pro overwogen?

Goedkoper
Kan samplen
Uitbreidbaar met 2 PLG-boards

Maar het arranger gedeelte van je eisen kan je goedkoop invullen met bv One Man Band, rest je enkel nog een goeie geluidsbron die Rompler, Rampler en synth is.

Mogen we ook weten waarom je precies de door jouw opgegeven specs zoekt in een apparaat? Misschien kunnen we dan beter jouw wensen inschatten en krijg je wellicht een beter advies.
 
Tja een Kurzweil idd. Of een pc met een Korg OASYS pci + Emulator X achtig iets ( nee ik weet dat gaat nooit werken ), Triton Rack zou je best gok zijn denk ik.

Beetje vaag ook natuurlijk, kan me voorstellen dat een oem het niet effient lijkt om 1 product te produceren wat infeite ook 2 goed lopende producten zou kunnen zijn als we het ff over kwalitief goed spul hebben. Dan zijn we niet bepaald lucratief bezig.

Kortom, zoiets bestaat niet tenzij het in budget model is maar dan heb je toch een sequencer eraan hangen, als het nou niet budget is dan implementeren ze natuurlijk meteen een sequencer erbij, hoe completer de workstation des te beter/duurder.
 
Origineel geplaatst door Hover
Als je dan zelf ook al afwijkt van je originele eisen :D

Heb je al eens een 9000 Pro overwogen?

Goedkoper
Kan samplen
Uitbreidbaar met 2 PLG-boards

Maar het arranger gedeelte van je eisen kan je goedkoop invullen met bv One Man Band, rest je enkel nog een goeie geluidsbron die Rompler, Rampler en synth is.

Mogen we ook weten waarom je precies de door jouw opgegeven specs zoekt in een apparaat? Misschien kunnen we dan beter jouw wensen inschatten en krijg je wellicht een beter advies.

Tuurlijk. :)
Ik maak alles vanop een MPC (sequencen en meeste van het samplen) en momenteel gebruik ik als geluidsbron; een pc met vsti en een Yamaha SW1000xg. Dus nu moet ik telkens een half uur muizen en zoeken, verschillende MIDI poorten afgaan om een goede sound te vinden. Dat moet veranderen! Ik wil één bak aanzetten en daar alles in terugvinden. Dus een uitgebreide, multitimbrale, met-knoppen-uitgeruste-synth die ook nog vet klinkt + een rompler met zeeeer veeeeeel 'realistische' sounds. En dan nog veeeel meeeer opslagplaatsen waar ik mn patchen en multis kan naar saven! Dus niet zoals een MC505 bv, waar je maar een paar honderd plaatsen aan user space hebt.
Een paar effecten per part en de mogelijkheid om alles iet of wat te mixen (stereoveld en volume) is ook een pluspunt. En dan ook liefst nog een desktop model zodat ie naast mn MPC kan plaatsnemen :)
 
De topmodellen van bv Roland en Yamaha (XV-5080,Fantom XR, Motif Rack) enz. hebben aan geluidsmogelijkheden geen gebruik. Helaas vindt je op dergelijke modules niet voldoende knoppen en zijn ze amper in desktop vorm te verkrijgen.

Die E-MU Command Stations hebben dat dus wel. Ik ken ze niet maar ik zou verbaasd zijn indien de soundengine tegenvallen. Me dunkt dat deze het dichtst jou eisen benaderen.

Nu ik wat zit te lezen over die E-MU Command Stations, krijg ik een acute GAS-aanval: eigenlijk zijn het puike prestaties die deze kunnen voorleggen. :)
 
Back
Top