[trens] Pjotr G vs. Syntagma - fusion

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Eerste indruk:
- wel een aardige track, goed ritmepatroon

Wat beter kan:
- meer en mooiere effecten (bijv. reverb, delay etc.) gebruiken om het geheel wat meer sfeer te geven, het klinkt nog wat 'hard'
- iets met de bassline doen waardoor hij voller en meer groovy klinkt

Succes!
 
Erg mooie track, ik vind alleen de bassline te veel op die van tiësto's traffic lijken en de lead vind ik wat minder klinken (maar das heel persoonlijk). Voor de rest toppie:okdan:
 
Lache!

Gaat richting hardtrance volgens mij.
De lange strings die erbij zitten hoor je niet zo goed, die mogen wel wat frisser en harder. En de kick en bas overheersen wat op't moment.
De galm is wat blikkerig en zou ook wel wat warmer mogen zijn. Maar da's persoonlijk.

De opbouw rechtoe rechtaan. Vraag me af of die roffeltjes naar breaks nog wel 'hip' zijn. Misschien leuk om daar iets anders voor te verzinnen.
En natuurlijk ook allemaal kleine details voor afwisseling en de leuk. Reversed stemmen of zo. Stereo effectjes.

Leuke muziekje.
 
Bedankt mensen!

Wat Fuse hierboven zegt, dat zijn dus exact de punten waar ik het zelf helemaal mee eens ben :) Echt waar!
Maar nu Peter nog overtuigen he ;)

Nog meer mensen?
 
Eigenlijk mis ik zelf nog de typische trancestrings die het publiek echt kunnen 'meeslepen'. Misschien heb je dit bewust willen vermijden om niet te trancy te klinken.

Zoals het nu is vind ik het ook prima.
 
Goede kick, ook al heeft hij niet superveel laag, hij kan de mix goed steunen. Leuke percussie aan het begin meteen al. Die zullen zeker de mix goed doen.

De bass vind ik wat minder, had er meer van verwacht. Dan gooi je ineens alle percussie eruit en heb je alleen een bass, dat mag wel wat netter gedaan worden en mag dat ook nog even wat naar achter geschoven worden. Ook vind vind ik die synth die er daarna bij komt niet echt super mooi, misschien nog ff aan klussen.

De break is heel rommelig naar mijn idee, heel snel wordt de melodie erin gegooid en lijkt het stukje even nergens over te gaan. Overgens, het is wel goed gemasterd. Weer een snarefilletje...

Hij is nu weer aan het afbouwen. De geluiden en de melodieën zijn wel goed maar het is nog een beetje te preset achtig naar mijn idee. Er kan denk ik ook nog wel wat aan gebeuren kwa afmix enzo. Ook goed letten op de kleine details. Want daar gaat het nummer een beetje op achteruit.
 
hij is uberhaupt niet gemasterd. Dus dat zal ik maar opvatten als een mix-compliment :)
 
ten eerste,

eerste indruk is dat hier mensen hebben lopen knutselen die weten waar ze mee bezig zijn

ik vind alleen die chords die er rond 1:23 in komen een beetje lafjes, daar mag wel een scherper randje ofzo aan

voorderest mis ik een beetje een knallende climax
 
Lekker nummertje:)

Geluiden komen goed door, opbouw is vet, variatie top... dit kan zo op vinyl..

Geen negatief commentaar:okdan:
 
Overtreffende trap hierzo :halleluja

And this time we have 2 gold medals! 8)

Zeer gave track :okdan: Misschien inderdaad wat van de slepende strings erin zoals eerder aangegeven, maar das heel persoonlijk. Het is, vind ik een top product.


Ik moet zeggen dat dit vandaag de tweede thread is waar ik aan nieuwe tracks helemaal uit mijn dak ga!

:luv: Wat een forum :luv:



:peukie:
 
Yo!

Niet echt mijn kopje thee qua muziek, maar productiewise erg goed. Vind 't mooi zoals de kick erin komt knallen, helemaal als je echt niet hebt gemasterd! :halleluja
Hij mag nog wel iets breder qua sound/stereobeeld. Vooral dat Chicane-achtige geluidje zou een mooie stereo echo bounce kunnen gebruiken. De galm op die lijn mag ook beter (klinkt behoorlijk cheap). De galm overall trouwens. Misschien de volgende investering?
Maar overall dus erg goed. Dat jullie vette mix-skills hebben is wel duidelijk!

Respect!
Jasper
 
serieus leermoment: een goede track is zodanig afgemixed dat ie eigenlijk geen mastering meer nodig heeft.....je komt het niet vaak tegen, maar het kan dus wel.......
 
klinkt zeker puik, lekker hoor!

1 ding, die chords waar hier boven over gesproken wordt zijn niet helemaal in tune met de rest. Is dat bewust? Verderop in de track valt dat niet meer op en geeft het misschien net dat beetje sjeu maar in het begin gaat dat me wat irriteren.
 
Hij volgt inderdaad een ander schema, maar t "vloekt" nooit. Daarom zijn "slepende" strings die wel gewoon t akkoordschema braaf volgen er bovenop nog een optie.
 
Tja ik ben nu waarschijnlijk aan het vloeken in de kerk, maar ik vind de nieuwwaarde zo klein. Zo van "dat heb ik al X keer eerder gehoord". Het is leuk gedaan, maar ik vind het een typisch geval van 'de trance top 100 CD album'.
Het ritme is nou ook niet echt bijster orgineel te noemen..

(ik weet dat ik nu een stortvloed van commentaar over me heen krijg....)

succes Pjotrg
 
Origineel geplaatst door Arv
Tja ik ben nu waarschijnlijk aan het vloeken in de kerk, maar ik vind de nieuwwaarde zo klein. Zo van "dat heb ik al X keer eerder gehoord". Het is leuk gedaan, maar ik vind het een typisch geval van 'de trance top 100 CD album'.
Het ritme is nou ook niet echt bijster orgineel te noemen..

(ik weet dat ik nu een stortvloed van commentaar over me heen krijg....)

succes Pjotrg

dit vind ik eigenlijk ook een beetje, technisch gezien is ie op en top fantastisch in orde, maar er moet nog iets eigenzinnigs origineels in waarmee deze track zich kan onderscheiden
 
Origineel geplaatst door olafmol
serieus leermoment: een goede track is zodanig afgemixed dat ie eigenlijk geen mastering meer nodig heeft.....je komt het niet vaak tegen, maar het kan dus wel.......

Zonder iemand te dissen. Hard is het niet hetzelfde als gemastered. En vaak dat Pjotr een compressor over de eindmix knalt om het zo een beter geheel te maken. Dat maakt veel uit voor de mix. Weet niet of het hier ook gebeurd is maar zo te horen denk ik van wel. Qua balans vind ik zelf dat de mix nog wel verbeterd kan worden. Maar de mannen weten wel waar ze mee bezig zijn hoor. :)
 
Puike track!

Ik heb het idee dat de strings die in de verte te horen zijn af en toe omlaag getuned worden? kan dat?

(bij de lead lijkt me dit ook op te vallen.. )

strange.. zal wel aan mij liggen..? (het klinkt daardoor een beetje 'vals' euhm..) :)
 
Back
Top