Mixers & FX

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
Ik heb een paar vragen over mixers en effeten etc.

- kan het zo zijn dat je aan 1 reverb-unit soms niet genoeg hebt? bijv. als je 16 kanalen naar de aux send stuurt van de reverb, gaat die reverb dan niet zichzelf in de weg zitten zodat je een rommelig resultaat krijgt? Met software pakte ik altijd voor elk instrument een aparte delay unit, maar dat kan nou niet meer. En klopt het dat distort units niet als send fx maar als insert fx gebruikt moeten worden omdat ze dan elkaar niet de weg gaan zitten?

- wat zou de beste (goedkoopste) mixer voor mij zijn als ik 16 kanalen en 3 of 4 stereo aux sends & returns (heten 3 stereo aux sends, 6 aux sends?) nodig heb?

- zijn er ook fx units waarbij er echt 4 effecten tegelijkertijd gebruikt kunnen worden? dus niet die zogenaamde multi-fx waar toch maar weer 2 outs op zitten. ik moet er dus een hebben met 4 aparte fx (zoals chorus en reverb en delay en overdrive). en is dat over het algemeen aan te raden (mochten ze bestaan) ivm de klank? want over het algemeen heeft 1 producent 1 bepaalde klankkleur.

- en wat voor effecten hebben jullie in jullie bezit waar jullie echt tevreden over zijn?

Dat was het wel zo'n beetje :peukie:
 
Re: Mixers & FX

- wat zou de beste (goedkoopste) mixer voor mij zijn als ik 16 kanalen en 3 of 4 stereo aux sends & returns (heten 3 stereo aux sends, 6 aux sends?) nodig heb?

- zijn er ook fx units waarbij er echt 4 effecten tegelijkertijd gebruikt kunnen worden? dus niet die zogenaamde multi-fx waar toch maar weer 2 outs op zitten. ik moet er dus een hebben met 4 aparte fx (zoals chorus en reverb en delay en overdrive). en is dat over het algemeen aan te raden (mochten ze bestaan) ivm de klank? want over het algemeen heeft 1 producent 1 bepaalde klankkleur.

- en wat voor effecten hebben jullie in jullie bezit waar jullie echt tevreden over zijn?


2: Een mixer, goedkoop, en met 4 aux sends (2 stereo) is een spirit M12...

Check http:///www.soundcraft.com/

3: vier effecten tegelijk? volgens mij is niet zo'n bak, als er wel was zou die echt veel kosten?

4: Ik heb de lexicon MPX200, 2 stereo effecten tegelijk en een lekkere klank, alleen wel een beetje noisey, maar daar valt mee te leven...

Op vraag 1 heb ik zo snel geen goed antwoord
 
Er is/was ook een Sony met 4 onafhankelijke fx ins en outs in 1 unit.

Je kunt er gewoon ook nog 1 of meer fx'en bij kopen. Ik werk zelf met 5 fx units (niet dat ik ze gelijktijdig gebruik, maar het kan wel, heb ook 5 sends, en een submixer voor de vele returns)

Voor distortion heb je twee keuzes:
-als je het bij het droge signaal wilt mixen (bv bij vocals ofzo), moet je de aux send nemen.
-als je het full wet wilt hebben (gitaar) moet je de insert nemen, maar bij gitaar kun je het beter meteen met distortion inspelen.

En over mixers: hoe groter de mixer, des te meer aux sends en returns heb je (meestal tenminste).
 
Back
Top