petsjbees

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Eigenlijk kun je er niet tussenuit als je veel aparaten hebt dat je toch een keer een patchbay mot gebruiken. Want je hebt altijd wel te weinig in/uitgangen op je mixer.

Nu kun je al snel een cheapo behringer patchbay kopen maar ik weet even niet of dit wel handig is. Op zich niet veel bijzonders. Maar misschien dat er iets is waar ik even op moet letten. (qua kabels enzo)
Ik gebruik bijna alleen maar jacks die XLR's hoef ik niet te petsjen. ;)
 
Ik zou alvast letten op volgende zaken:

  • De kwaliteit van de connectors moet ok zijn. Uiteindelijk gaan je signalen er doorheen en we willen natuurlijk geen extra ruis. :(
  • Het moet makkelijk zijn om routings te wijzigen, als het kan met de mogelijkheid om je configuraties te bewaren zodat je heel snel een bepaalde setup kan oproepen.

Vooral het tweede lijkt me belangrijk als je regelmatig toestellen wil toevoegen/verwijderen.
 
Die Behringer petsjbeesten zijn goedkoop en werken over het algemeen prima. Toch één minpunt: de (te goedkope) schakelaars bovenop kunnen verspringen als je aan de bovenkant een apparaat langs je petsjbeest schuift. Hierbij kunnen de schakelaars tussen twee standen terecht komen, waardoor er geen kontakt meer gemaakt wordt. En jij maar zoeken waar nou precies je kabelbreuk zit... ;{
 
De Behringer is erg goed, ik gebruik hem ook.

Je moet inderdaad oppassen met de schakelaars, alleen verzet je deze in de praktijk niet erg vaak, ik niet in ieder geval.

Voor kabels kun je speciale patch kabels kopen, lekker kort. Let hierbij op de kwaliteit inderdaad. Erg goede zijn die van
Proel
 
Ik heb hier zelf 3 van die behringer patchbay's naar volle tevredenheid.
Vooral de switches aan de bovenkant zijn ideaal hoewel ze inderdaad snel halverwege tussen 2 standen blijven staan en ik heb een paar connectors die een beetje kraken soms bij het aanraken ... maar ja.. dan koop je als het te erg word gewoon een nieuwe patchbay.. en de outputs van mijn jx8p bijvoorbeeld kraken ook.. leeftijd en intensief gebruik.
Patchbay's zijn in mijn studio een must, je studio word er zo veel flexibeler van, ik kan nu bijvoorbeeld een synth eerst compressen, dan door een filter, dat compressen, daarna door nog een filter sturen, door mijn micromodular om vervolgens te compressen en te exiten.. en dat in een minuut tijd ..
 
Grappig he. Misschien dat er toch maar 1tje moet komen. Want als meneer Goose dat zegt dat het moet........ :)
Maar ik denk dat je hem heel snel terugverdiend met het uitsparen van nieuwe kabels te kopen als die oude rot zijn geworden door veelvuldig misbruik.

Maar ik kwam ook digitale patchbays tegen maar tering die zijn duah! Is een PCI kaart voor in je computer nog goedkoper en makkelijker tegenwoordig. Trouwens alles wat met Adat/Rbus/spdif/mlan en TDif te maken heeft is errug duur. Da's niet leuk meer zeg.
 
Ik ga ook 1 of meerdere patchbays halen maar ik zit te tijfelen tussen ie van behringer en neutrik. Ze zijn even duur en hebben volgens mij dezelfde routing opties. Mijn hart neigt naar neutrik, dus als iemand ervaring daarmee heeft zwijg niet langer.
 
petsbees zijn zoooo relekst! ik sluit me hier aan bij mijnheer goose...ik zou niet weten wat ik zonder zou moeten...ik kan iedere compressor en fx op alles aansluiten en ergens tussenprikken...ik heb van mijn studio een modulair dinges gemaakt...
 
Dinges?

Maar wel relekst hoor, zo'n petsjbee. :)
Was nie goeiekoop, zeker nie me'all die kabeltjes.
 
ik heb ook die behringer... tja..et zijn alleen maar pluggen eigenlijk.. dus wat kan daar fout aan zijn..en is nog goedkoop ook :)
btw... ik weet niet of ze bestaan, maar zijn er ook 'gebalanceerde' patchbees ?
 
Eh man, die hedde gij d'reentje man! :)
Motte gij efkes op d'n doos kieke! Man!
 
Origineel geplaatst door fuse
Eh man, die hedde gij d'reentje man! :)
Motte gij efkes op d'n doos kieke! Man!

nu int nederlands??
 
dat ie zegt, ik zeg, dat ie gebalanceerd is, zeg ik!
 
Back
Top