01v96v2 en MY16-mLan

Tuurlijk Theo. :P

Maar ehm... denk dat ik wel wat meer richting de goeie kant op ga.
De drivers die bij de CD zitten deugen zowieso niet. (goh verrassend)
En oude drivers moet je van je harde schijven halen. :erm:

De nieuwste nieuwste drivers doen het in iig een stuk beter.
En een bug gevonden bij het ASIO panel. Ook fijn.
Maar als je daar omheen werkt krijg je het wel goed ingesteld.

2 Computers aansluiten werkt dus ook nog niet. Wel jammer, en krijg het nog niet eens voor elkaar om 1 vd 2 te laten crashen. (wel als ik m'n USB eruit trek zonder te undocken, probleemloos snel een blue screen)

Moraal van het verhaal.

Slapen is ook fijn. ;)
 
Heerlijk die morele ondersteuning. Doet me echt deugd dat de mensen hier gewoon met je meeleven. Bedankt! :)

Maar deel 3 van de ze korte soap.

Drivers nu goed geinstalled. Alles ingesteld. Dat is al een heel circus maar goed.

Cubase draait nu gewoon goed. Alleen rewiren kan ik wel vergeten. Dan krijg je last van gekrakeel.
En als je de buffer op 1ms zet dan lijkt het wel alsof je een emmer zand over je heen krijgt.
Het gaat dan ook niet meer weg. De drivers stoppen en starten werkt alleen nog maar.

Zeker 10x beter dan het Terratec EWS64XL verhaal. Maar als ik niet kan rewiren dan schiet het niet op. Nou ja bouncen kan altijd nog. Maar goed via 2 computers het ding aansturen kan wel dus mooi. En geeneens een blue screen.

Denk wel dat ik de komende tijd even heel hard ga nadenken of ik ga hopen dat het gefixed wordt of gewoon het ga inruilen voor Adat en RME. En krijgt Bamse alsnog gelijk.
 
Besta fuse,

om te beginnen: proficiat met je niewe aankoop. Ik ben er zeker van dat het wel zal lukken.
Zelf heb ik hem echter nog niet gekocht omdat ik niet echt veel zin had om zelf de beta-testen te moeten doen. Ik wacht liever nog effe totdat het gesttabiliseerd is.

Ik ben er zeker van dat mLAN nog hard zal groeien. Zeker nu dat Yamaha
Steinberg opgekocht heeft en TC Electronic een nieuwe chip uit heeft.
Waarschijnlijk zien we binnen enkele dagen weer wat niewe mLAN gear.

Veel succes ermee en hou ons op de hoogte.
Bamse was verkeerd }:|
 
Denk da'k d'r wel achter ben.

Me helemaal suf getweaked tot de latency van de PCI kaarten aan toe. DirectX mbt DirectSound en Direct3D dingen getweaked.
Echt niet normaal, ik vind dat je zoiets niet hoeft te doen. Een normale computergebruiker is binnen no-time lost.

D'r is een duidelijk verschil tussen een AMD 1800+ systeem en een 3400+ systeem qua performance. (wie beweert dat het aan AMD ligt zet nu z'n computer uit en loopt weg van het toetsenbord)
Maar het komt er gewoon op neer dat elke Firewire adapter hier 'last' van heeft. Hoeveel tijd krijgt die om z'n ding op tijd te doen? Hoe sneller je systeem hoe meer marge die heeft.
Nu zijn de drivers van Yamaha redelijk OK, maar ze kunnen nog wel beter. Zodat ze minder last hebben van storende factoren. En zolang je binnen de marge blijft dan heb je geen last van storingen. Maar als je het maximale uit je spullen wilt halen dan kom je er dus niet. Ik wil een loopje een paar uur kunnen laten draaien zonder een tik te horen. En dat gaat nu dus gewoon niet.

Denk dat ik wel durf te zeggen nu dat ik iemand die het meest stabiele systeem wil hebben voor een PCI kaart oplossing moet gaan. Firewire is niet stabiel en heeft nog tijd nodig om zich te ontwikkelen. En ik mag hopen dat andere merken het beter voor elkaar hebben wat dat betreft. En een snellere computer kopen lijkt me ook totale waanzin.
Trouwens niet alleen gebaseerd om m'n eigen persoonlijke 'drama' maar ook door veel zoeken en lezen. Misschien dom om dat niet eerder te doen, maar goed ik wist van tevoren dat ik een risico liep.
 
Dus zou dat met zo'n TC Powercore (Firewire) ook het geval moeten zijn?

Ik herinner me ook dat Yamaha ooit beweerde dat je de juiste "mLAN compatibele"
Firewire chip moest hebben (Texas Instruments ofzo)... Kan het daar misschien ook aan liggen?
 
Ik had net een beetje gesurfd op de Yamaha website.
Ik dacht mijn 01V uit te breiden met een MY8-MLan.
Maar nu ik de verhalen hier lees zit ik weer te twijvelen. :confused:

Dan toch maar gaan voor een 01X??
 
MY8-mLan werkt niet met de huidige mLan drivers.

En ik raad af om een MY16-mLan voor een 01v in te zetten. Da's te duur gewoon vind ik.
Dan is idd een 01x een handiger idee. Aleen qua prijs ben je nog niet eens zo gunstig. Die dingen kosten ook 1400€. Een tweedehands 01v en MY16-mLan zit je daar ook nog niet zo gek ver vanaf. (terwijl het verschil in geluidskwaliteit toch redelijk groot is)
 
Origineel geplaatst door fuse
MY8-mLan werkt niet met de huidige mLan drivers.

En ik raad af om een MY16-mLan voor een 01v in te zetten. Da's te duur gewoon vind ik.
Dan is idd een 01x een handiger idee. Aleen qua prijs ben je nog niet eens zo gunstig. Die dingen kosten ook 1400€. Een tweedehands 01v en MY16-mLan zit je daar ook nog niet zo gek ver vanaf. (terwijl het verschil in geluidskwaliteit toch redelijk groot is)

Als dat het geval is dan wordt het gewoon de 01X.

Maar je moet me nog 1 ding uitleggen. Een MY8 kaart en een MY16 kaart zijn toch 2 verschillende dingen?
Ik vraag me namelijk af hoe het zou zijn als ik een 'oude' MY8-mLan systeem op m'n 01V zet.


Een 01X staat sowieso op m'n verlanglijstje.
Ik vind het alleen jammer dat er geen versie bestaat waar er 16 analoge inputs zijn i.p.v. 8.
Of bestaat dat wel?
 
Bij Feedback weten ze ook geen moer.
Het enige wat ze wisten is dat het op de verkooplijst staat voor 551 euri's.
 
Dat ze bij Feedback niet veel weten ligt aan Yamaha zelf. Die vertellen hun klanten niet wat ze verkopen (de sukkels).

Maar voor de MY16-mLan heb ik 490 bij I4 betaald. Het lijkt veel maar ik begin me nu te realiseren dat het het waard is omdat je nu 16 kanalen in/uit je computer kan halen.

Die MY8-mLan waar jij het over hebt werkt niet met de huidige mLan drivers dus kopen hiervan is zinloos. Je zou wel een MY16-mLan in je 01v kunnen zetten maar dat kost dus 490.

Je zou ook een 01v96 kunnen kopen met MY16-mLan maar dan ben je bijna 3 ruggen kwijt.
Alternatief is een 01x en i88x wat ook probleemloos werkt. Dan heb je ook 16 analoge inputs en dat kost je nieuw 2400.
 
Back
Top