01v96v2 en MY16-mLan

Wat ik vooral positief vindt aan dit soort berichten is dat Yamaha toch nog een update ronde voor hun oudere producten doet.

Vaak zijn de iets oudere modellen gewoon niet meer in ontwikkeling.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Wat ik vooral positief vindt aan dit soort berichten is dat Yamaha toch nog een update ronde voor hun oudere producten doet. Vaak zijn de iets oudere modellen gewoon niet meer in ontwikkeling.

Je bedoeld waarschijnlijk de 01v? We hebben het hier over de 01v96...
Je kan beide mixers moeilijk met elkaar vergelijken ;)
 
Volgens mij is het meer omdat er tig keer zoveel 01v96's als 02r96/DM2000's zijn verkocht en ze die add-on effecten ook moeten verkopen. Oftewel hun return in investment ophogen door een groep techneuten de software aan te vullen die ze voor de duurdere modellen hebben ontwikkeld.
En qua hardware (DSP's en CPU) zit er hetzelfde in dus zo moeilijk zou dat niet moeten zijn. (relatief gezien,d'r zit meer spul in zo'n bak natuurlijk)

Neem nou bijvoorbeeld die surround mixing. Voorheen kon dat alleen zo uitgebreid op de DMx000 modellen. Maar nu ook op de 01v96. Dat je dan al je omni's en bussen kwijt bent voor 5.1 monitor aan te sluiten is dan bijzaak.

Maar op zich vind ik het wel slim dat ze gaan samenwerken met Steinberg om hun Studio monitor software te integreren met sequencer software.
 
Heeft iemand die FX packs al geprobeerd ? Ben benieuwd naar de kwaliteit, zou fijn zijn als ik opeens een lexcicon ambience uit m'n 01V96 kan toveren.
 
Wat denk je zelf?

Ben wel van plan om die add-on fx aan te schaffen. Maar staat nergens of je die apart voor de 01v96v2 moet kopen. Maar als ik kijk kost zo'n pack iets van 500 euro.

Vraag me even af of ze die prijzen ook hanteren voor hun budget model mixer.
 
Ze zouden die packs gerust met die MY16-mLAN mogen bundelen
voor al die loze beloften en al die jaren vertaging die we door hun opgelopen hebben...
 
Voor de geintereseerden. Die MY16-mLAN is waarschijnlijk vanaf eind okkietober (niet te verwarren met ronnie) in nederland verkrijgbaar.
En hoe dat nou zit met die add-on effecten weet ik niet maar volgens een semi-ingewijde was het een pakket van 600 euri en dat dit nou een losse package was of al die 3 add-on fx pakketten bij elkaar (van 450 per stuk) waren voor die prijs weet ik niet.

Degene die het voor me navraagt doet gewoon z'n werk goed maar blijkt maar weer eens hoe stroef de communicatie met Yamaha (nl) gaat.
 
Origineel geplaatst door fuse
Voor de geintereseerden. Die MY16-mLAN is waarschijnlijk vanaf eind okkietober (niet te verwarren met ronnie) in nederland verkrijgbaar.

Vanwaar haal je die info? Is er al enige €-prijs bekend?
Ik vermoed dat hij wel iets sneller in België zal zijn aangezien
wij iets dichter bij het land van de rijzende zon zitten.
 
Gewoon gevraagd hoe dat alles zit enzo.

En in de US kost hij 399$ retail dus reken er ongeveer op dat het iets in die koers maar dan in euro's zal zijn.

Trouwens wel allemaal leuk een aardig maar die 1.5.1 drivers (voor windhoos) blieft ik niet. Ze schijnen op zich wel goed te werken maar ze zijn toch bezig om en meer kanalen aan te kunnen sturen en ook verbindingen tussen meerdere computers op te zetten. Mja de ontwikkeling van die drivers gaat niet zo hard. (moet wel zeggen dat ze op mlancentral best wel wat info geven)
Maar wanneer die opties er allemaal inzitten is afwachten. Net zo als die uitbreiding tegen die tijd wel te bestellen is. Want die 01x was ook heel mondjesmaat beschikbaar in het begin.

Trouwens beweerde een verkoper dat die add-on effecten ook voor de 01x beschikbaar zouden komen. Het zou evt wel kunnen maar dat weet ik dus helemaal niet en heb er nergens ook referenties naar gevonden. (en ik zoek nogal fantiek ;) )
 
Origineel geplaatst door fuse
Mja de ontwikkeling van die drivers gaat niet zo hard.
...
Trouwens beweerde een verkoper dat die add-on effecten ook voor de 01x beschikbaar zouden komen.

Tja dat is natuurlijk ook een vicieuze cirkel. Hoeveel te meer mLAN producten er verkocht worden,
des te meer R&D-mensen Yamaha erop kan plaatsen. En hoeveel te meer R&D eraan besteed wordt,
des te meer mLAN producten er verkocht zullen worden. Er moet eerst een kritieke massa bereikt worden.

Ik verwacht stiekem ook meer van mLAN van zodra TC Electronic hun mLAN enabled gear op de markt brengen.
Hopelijk een kruising tussen hun FireworX & Powercore met mLAN connectie. :halleluja

Kan best zijn dat die add-on FX ook voor de 01x uit zullen komen. Die draaien toch gewoon
op de bestaande DSPs en worden gewoon toegevoegd aan de huidige FX.
En die DSPs zijn in de volledige nieuwe 0-serie en de SPX-serie toch dezelfde (alleen het aantal verschilt)?
 
Origineel geplaatst door r.5
Ik verwacht stiekem ook meer van mLAN van zodra TC Electronic hun mLAN enabled gear op de markt brengen.
Hopelijk een kruising tussen hun FireworX & Powercore met mLAN connectie. :halleluja

Grappig dat je dat zegt want daar is het nu heel erg stil over. Weet nog dat ze navenant een driekwart jaar geleden nog een externe powercore via mLan konden laten babbelen op de Messe maar het even niet lukte. Kan ook zijn dat het gewoon een slechte versie was en ze helemaal overnieuw zijn begonnen.

Kan ook goed zijn dat ze qua marketing hun spullen die ze nu hebben gewoon verkopen en later pas met nieuwe hardware komen zodat ze mensen 2x hun produkten kunnen laten kopen.

Moet ik trouwens ook nu even aan RME denken die hun nieuwste firewire telg wel uitbrengen maar nog akeling lang wachten met een firewire versie van de digiface en multiface. Ze staan niet bij het lijstje van mLan affialates maar zou leuk zijn als ze daar ook aan meededen. Technisch zou het mogelijk zijn om hun firmware zo om te schrijven dat ze ook via het mLan protocol konden babbelen. Maar misschien willen ze dat helemaal niet.
 
Origineel geplaatst door fuse
Grappig dat je dat zegt want daar is het nu heel erg stil over. Weet nog dat ze navenant een driekwart jaar geleden nog een externe powercore via mLan konden laten babbelen op de Messe maar het even niet lukte. Kan ook zijn dat het gewoon een slechte versie was en ze helemaal overnieuw zijn begonnen.

Ik had ergens gelezen dat TC electronic zelf een betere/goedkopere mLAN chip
aan het ontwikkelen was die oa ook conversies naar andere digitale formaten
makkelijk zou maken. Ben alleen vergeten waar...
 
Als je een vrouw was dan zou ik je vol op je smoel......... nou ja!

Bedankt! ;)

Weet niet of je m'n quote van TC works had gelezen. Die zeiden dat ze van niets wisten.

Maar d'r komt dus gewoon een powercore 2 met wel mLan omdat deze versie 1 niet goed werkte en/of te duur was. Die houden we in de peiling. Zal minstens een half jaar duren. Als de powercore 1 qua verkoop een beetje ingezakt is komen ze met de powercore 2 uit en ik gok zo Q2 van volgend jaar.
Daar durf ik wel een fles wijn op te zetten.

Soms is het allemaal zo voorspelbaar. :)
 
Origineel geplaatst door fuse
Als je een vrouw was dan zou ik je vol op je smoel......... nou ja!

Bedankt! ;)

Weet niet of je m'n quote van TC works had gelezen. Die zeiden dat ze van niets wisten.

Maar d'r komt dus gewoon een powercore 2 met wel mLan omdat deze versie 1 niet goed werkte en/of te duur was. Die houden we in de peiling. Zal minstens een half jaar duren. Als de powercore 1 qua verkoop een beetje ingezakt is komen ze met de powercore 2 uit en ik gok zo Q2 van volgend jaar.
Daar durf ik wel een fles wijn op te zetten.

Soms is het allemaal zo voorspelbaar. :)

Je zit toch zelf ook al lang genoeg in de sector om met de nodige KiP die marketing jongens te doorzien !?! :D
 
Even een linkje met wat uitleg in het engels van me eigen.
http://www.mlancentral.com/forums/s...=150573&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

Maar ehm het komt er dus op neer dat Yamaha vreselijk aan't jokkenbrokken is.
De MY16-mLan kan helemaal geen 16 kanalen op 96kHz aan.
Alleen zeggen ze dat nergens behalve op 1 pagina die gemarkeerd is als preliminary specs.
Alle andere pagina's inclusief die van internet muziekwinkels reppen hier geen bit over.

Dat vind ik dus heel slordig. En indien expres een gigantische naaikutstreek.
 
Even een korte updeet.

Heb dat ding dus binnen. D'rin gedaan. Aangesloten. Drivers geinstalleerd.
De software is op een wel heel erg rare manier gebouwd. Zal me maar ff koest houden hierover.
Maar em het WDM verhaal aan de praat gezet en effen in Soundforge wat afspelen.

Hoor ik daar tikken? Ja dus.

Hmmm... ok. Asio testen dus ff Cubase 2.2 opgestart. Werkte als een tiet met de RME.

Hoor ik daar gekraak? Grmblll..... buffer omhoog. 10ms, alsof het zand tussen je bilnaad knarst. 20 ms iets minder vaak maar nog steeds. 50ms maak ook geen fok uit.

Maw. Dit gaat niet werken. In de verste verte niet.
Morgen even verder frotten om te kijken hoe ver we komen.

Wordt vervolgd........:(
 
Origineel geplaatst door fuse
Even een korte updeet.

Heb dat ding dus binnen. D'rin gedaan. Aangesloten. Drivers geinstalleerd.
De software is op een wel heel erg rare manier gebouwd. Zal me maar ff koest houden hierover.
Maar em het WDM verhaal aan de praat gezet en effen in Soundforge wat afspelen.

Hoor ik daar tikken? Ja dus.

Hmmm... ok. Asio testen dus ff Cubase 2.2 opgestart. Werkte als een tiet met de RME.

Hoor ik daar gekraak? Grmblll..... buffer omhoog. 10ms, alsof het zand tussen je bilnaad knarst. 20 ms iets minder vaak maar nog steeds. 50ms maak ook geen fok uit.

Maw. Dit gaat niet werken. In de verste verte niet.
Morgen even verder frotten om te kijken hoe ver we komen.

Wordt vervolgd........:(

Heer Fuse ik weet niet waar jij je feiten op basseerd maar ik heb het gevoel dat je ons op het formum gewoon
in de maling neemt :W
 
Back
Top