01v96v2 en MY16-mLan

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Eindelijk de update voor de 01v96 komt in september.
Met extra's en mogelijheid voor extra softwarematige plugins.

http://www.giles.com/yamaha1/pr/trade/NAMM/s04/pr/pac/pro/01V96.html

En een uitbreiding voor alle digitale mixers zodat je hem via firewire aan van alles en nog wat kan koppelen met 16 kanalen in/uit. Je moet dan nog wel tot december (of waarschijnlijk nog langer) wachten.

http://www.giles.com/yamaha1/pr/trade/NAMM/s04/pr/pac/pro/MY16-mLAN.html

Alleen als je op www.mlancentral.com gaat lezen zie je bij de nieuwste drivers weer een aantal scheldkannonades. En eerlijk gezegd wordt ik daar niet blij van. Want Yamaha loopt gewoon weer te kutten met die mLan drivers. Mensen met Apples hebben volgens mij minder problemen.
 
Zo, het zou eens tijd worden. Nu alleen nog hopen dat het kaartje enigzins betaalbaar blijft want een nieuwe pc zit er helaas ook aan te komen nu de muziek eindelijk een eigen kamer krijgt.

Met de bugs in de drivers moet dan maar geleefd worden. Is er uberhaupt nog wel een fabrikant die een bugfree bak aflevert vandaag de dag? :erm:
 
Hopeliijk is die mLAN-kaart makkelijk verkrijgbaar.

Zo heb ik mijn mLAN16E in de USA moeten aankopen want in Europa kon ik nergens -- ja, echt nergens-- die kaart kopen of zelfs maar bestellen. Gelukkig was de kaart niet zo duur als een mLAN8E.

Ik ben eens benieuwd wat deze MY16-mLAN zal kosten.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Met de bugs in de drivers moet dan maar geleefd worden. Is er uberhaupt nog wel een fabrikant die een bugfree bak aflevert vandaag de dag? :erm:


Yamaha heeft de kopers inderdaad een beetje als Beta-testers gebruikt. Maar de huidige drivers zijn echt wel stabiel... mits de juiste Firewire kaart gebruikt wordt. Dat is echt een heet hangijzer.

Ik bedoel een latency van minder dan 5ms, 16 kanalen audio van de PC naar de 01x, 10 kanalen audio van de 01x naar de PC, 32 x MIDI in en uit en dan nog een zooitje controller data over één en hetzelfde lijntje! Op een PIV, 3.00GHz met WinXP Pro, running Cubase SX2 en de nodige VST(i)'s!

Zonder problemen hier, via een Adaptec Firewire kaart. Dus niet zo'n cheap-ass JapTech ding...

Dat noem ik niet echt buggy, instabiel of "een slap drivertje" toch? 8)
 
Op de Yahoolijst waren er een paar mensen die hadden die v2 software updates al gehad en ik ben proberen om door een van hen op m'n ftp site te laten zetten.
Anders moet je nog een paar weken wachten omdat het schijnbaar erg moeilijk is om een paar files up een website te zetten.
 
Origineel geplaatst door fuse
Anders moet je nog een paar weken wachten omdat het schijnbaar erg moeilijk is om een paar files up een website te zetten.

Ja wat wil je... de 01v96 is natuurlijk ook een uitlopend model :duivels:
 
Nee, Yamaha is gewoon een grote logge traag bedrijf waar alle onderdelen bijzonder slecht samenwerken.
Niet voor niets hebben ze een mailinglist moeten opzetten om dat nog te verbeteren want daarvoor wisten ze al helemaal niets. Maar die blijkt ook nog niet eens voldoende te zijn.

Had laatst nog aan de dealer gevraagd over die update en zelfs Yamaha NL wist er 0,0 van af en moesten zelf op de website checken. En bleek de info op de website nog niet eens te kloppen wat ze hadden afgesproken met Yamaha europe.

Maw. Yamaha lang door de bocht.

Dus weest gewaarschuwd. Voor support op Yamaha in de benelux moet je tijdig aan den bel trekken en je niet met een kluitje in het riet laten sturen. En ik denk dat de dealers het ook zo langzamerhand wel geloven en ook niet echt moeite doen om je te helpen tenzij je een goede klant bent (of je gruwlijk zeurt).

(en ja, weer een echte vlam post)

Bij Yamaha US is dit niet dus zo. Die zijn vaak heel schappelijk en gaan wel fatsoenlijk met hun klanten om.
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Ja wat wil je... de 01v96 is natuurlijk ook een uitlopend model :duivels:
Daar ben ik nog zo zeker niet van want Yamaha heeft
er onlangs pas een kinderversie van uitgebracht: De 01x! :D
 
Origineel geplaatst door fuse
Op de Yahoolijst waren er een paar mensen die hadden die v2 software updates al gehad en ik ben proberen om door een van hen op m'n ftp site te laten zetten.
Anders moet je nog een paar weken wachten omdat het schijnbaar erg moeilijk is om een paar files up een website te zetten.

Ik had het ook gezien/gelezen en iemand ging het idd online zetten.
Yamaha is blijkbaar niet zo mee met de nieuwe technologieen... ;)
 
Origineel geplaatst door r.5
Daar ben ik nog zo zeker niet van want Yamaha heeft
er onlangs pas een kinderversie van uitgebracht: De 01x! :D

:dubbel: hij is scherp :dubbel:

Maar uh... je bedoelt dat leuke kastje wat out-of-the-box over al die functionaliteiten beschikt die de 01v96 users ook zo graag op hun machine zouden willen zien?

Toch vervelend dat je daarvoor een MY16-mLan moet aanschaffen. }:|

BTW: waar staat die 16 eigenlijk voor? Voor 16 mLan kanalen?
 
Nee, jaren ontwikkelings tijd. :W
 
Voor de liefhebbers en bezitters van de 01v96

De software staat op m'n websait.

http://faxis.dyndns.org/yamaha

En als je de firmware van je 01v96 update dan lees de instructies goed.
Laat geen huisdieren in de buurt (of mensen met stofzuigers of zo)
Zorg dat je electo betaald is.

Want als het fout gaat kun je fijn met je apparaat (die mixer, niet dat apparaat) naar de 'hij doet het niet meer' meneer. (die andere dan he)

Trouwens is dit een wereldprimeur dus ik ben best wel trots op Ronny Morris die deze software geregeld heeft en mezelf om de zooi op m'n site te zetten.
Ronny is de 'baas' van de 01v96 (en 01v) Yahoogroups.

Zo en nu maar posten dat ik geweldig ben, en rap een beetje. :W
 
Tsja, dat hoor ik wel vaker. :yamaha:
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Maar uh... je bedoelt dat leuke kastje wat out-of-the-box over al die functionaliteiten beschikt die de 01v96 users ook zo graag op hun machine zouden willen zien?

Toch vervelend dat je daarvoor een MY16-mLan moet aanschaffen. }:|

Nee hoor, ik heb de 01x serieus overwogen, maar hij had te weinig analoge I/0 als ik dan die i88 erbij moest kopen kwam
het me uiteindelijk veel duurder uit. Heb nu ook wat meer schuivers & knoppen, auxen, FX, groter display, meer I/0...

Geen probleem voor mij om die MY16-mLAN aan te schaffen. Als er dan later ev. een S800 versie ofzo van komt
kan ik nog altijd updaten terwijl ik met de onboard mLAN van de 01x vast zou zitten! (Zie maar naar de MY8-mLAN
histoire toen Yamaha van S200 naar S400 ging. Die toestellen waren goed voor de sloop aangezien ze niet
backwards compatible waren...)
 
Origineel geplaatst door fuse
als het fout gaat kun je fijn met je apparaat (die mixer, niet dat apparaat) naar de 'hij doet het niet meer' meneer.
Zo en nu maar posten dat ik geweldig ben, en rap een beetje. :W

Geweldig van jou, iets minder geweldig van Yamaha. Raar dat je de 01V96 niet gewoon opnieuw kan 'flashen'...
 
Ehmm... die software staat ook al bij Yamaha op de site.


DAT WAS SCHRIKKEN!?!?


Maar ehm. Ik heb m'n apperaat dus naar v2 geflest.

Ouwe backup files d'r terug in gezet en gaan!

Maar ehm... ok update is het.

Het werkt nu zowieso beter met Cubase SX. Kan dus ook via m'n mixer de plugins selecteren en in stellen. (daar zit nog niet helemaal lekker, meer een grote verbetering tov v1)

Remote user definable layer kun je nog meer dingen instellen met name fadergroups en dan een masterfader toekennen.

En leuke surround dingetjes wat ze van de duurdere versies hebben overgenomen.

User definable keys kun je ook de StudioManager 2 mee bedienen nu. Kan ook handig zijn.

Maw, een leuke uitbreiding.
 
Back
Top