SCI Prophet 5

Ton

Stamgast
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
118
Locatie
Dordrecht
Iemand reeds ervaring opgedaan met PRO52 SCI Prophet 5 softwaresynth?

Ben zeer benieuwd
 
Pro52

Pro52

Ik heb er wel eens mee zitten klooien. Heerlijk overigens dat NI software ook altijd standalone kan draaien. Ik hou namelijk niet van VST achtige constructies.

Mijn ouwe bak (400Mhz P2) is eigenlijk veel te langzaam om latency-vrij te kunnen spelen met dit soort softsynths.. da's wel jammer.. maar mijn broer heeft op de zaak een 1.7 Ghz bak staan met officiële versie van Pro52.. en dat rokt wel!

Qua geluid is de Pro52 echt waanzin.. ik zou 't echter nooit willen gebruiken zonder goede hardware controller. Want knoppen zijn er om aan te draaien.. ook al praat je hier over 'virtuele' knoppen. ;)

Persoonlijke conclusie: toch maar even doorsparen voor een echte Prophet-5.
 
De pro52 heeft een superinterface, handig en snel zoals het origineel en kan zelfs qua mogelijkheden nog heel wat meer. Helaas is de kwaliteit van de klank echt ni te vergelijken met het origineel. Het klinkt allemaal wat iel. Qua klankwarmte.

Persoonlijke conclusie: koop een echte prophet 5 en ruil die tegen mijn pro52...
 
ben het 100% met bam eens...

heb zelf een prophet 5 gehad (versie 2. nog wat, de laatste versie in ieder geval, qua geluid het nog minste maar meest stabiel)
Heb hem om financiele redenen weg moeten doen (nog steeds spijt)

de pro-52 is niet te vergelijken met een prophet5. bij lange na niet... de pro-52 klinkt inderdaad heel dun en ieltjes en de resonerende filter lijkt er ook niet echt op...krijg spontaan een
loodzwaar gevoel in mijn hart.. zucht...

maar ja, heb je er 3500-4000 piek voor over?
 
[creamware reclame modus]

Koop gewoon een tweedehands Pulsar en surf dan even naar
http://www.zargmusic.com/

Er zijn emulaties van de Pro-One en volgens mij ook van de Pro-5 (alleen heet het nu Prophet plus of zoiets).

Ik moet er even bij zeggen dat ik nog nooit een echte prophet heb mogen beluisteren, en ook niet de NI Pro-52, maar ik heb de Pro-One voor pulsar en die klinkt wel gewoon zo bizar vet! Ik mag aannemen dat de andere prophet emulaties net zo mooi klinken. Maar in plaats van mij te geloven, kun je natuurlijk ook een paar van de user comments op de site bekijken :)

uiteindelijk waarschijnlijk een stuk goedkoper dan een echte Prophet (als je al een computer hebt) en ook een stuk stabieler.

[/einde creamware reclame modus]
 
Origineel geplaatst door DavySan
ben het 100% met bam eens...

heb zelf een prophet 5 gehad (versie 2. nog wat, de laatste versie in ieder geval, qua geluid het nog minste maar meest stabiel)
Heb hem om financiele redenen weg moeten doen (nog steeds spijt)

de pro-52 is niet te vergelijken met een prophet5. bij lange na niet... de pro-52 klinkt inderdaad heel dun en ieltjes en de resonerende filter lijkt er ook niet echt op...krijg spontaan een
loodzwaar gevoel in mijn hart.. zucht...

maar ja, heb je er 3500-4000 piek voor over?

Ik was al bang dat de Resonance net zo muk was op het origineel.....

Maar je kunt er wel lekkere geluiden uit halen toch, ik gebruik hem regelmatig.
 
je hebt gelijk...
de pro-52 is natuurlijk heel goed bruikbaar, maar
niet te vergelijken met het origineel..
 
Back
Top