[trackcheck] Midgets

Damjone

digifiel
Lid sinds
20 april 2002
Berichten
64
Locatie
Leeuwarden
Midgets is de werktitel van een instrumentaal dance nummer geschreven voor een 3d presentatie.

Alles wat je hoort is Reason met de standaard refill. Ten tijde van dit nummer had ik nog geen Midi Keybaord. Misschien te horen aan een gebrek aan dynamiek. Toch ben ik erg benieuwd naar jullie reacties, en daarom gooi ik mij bij deze voor de leeuwen.

Martin.

midgets.mp3
 
Voor een presentatie vind ik best een lekker deuntje hoor. Maar als je het als echte track wilt hebben zou ik wat aan het ritme knutselen waardoor die niet zo 'eentonig' klinkt. Dat bedoel ik niet rot, maar het gebruik van voldoende breaks enzo zijn wel belangrijk zodat de luisteraar zijn aandacht erbij houd. Voor een presentatie wil je (denk ik) juist niet dat mensen alleen maar op de muziek gefocussed zijn, dus houwen zo zouk zeggen!

Arv
 
Hmmz. Heb je ook suggesties in dat geval? Hoger, lager, langer, korter, zachter, harder of compleet anders... ?
 
ik vond hem nogal blikkerig klinken.. iets minder hoog erin zal al veel goeds doen gok .. verder beetje compressie om hem wat fel / strak te maken?
 
helemaal op t begin dat zachte papapaa arpeggiootje klinkt wel mooi.
ik vind wel het laag een beetje leeg. Een dikke bassline had niet misstaan. De snare an sich is niks mis mee maar hij ligt inderdaad een beetje te dik op de mix. (zou m lager gepitcht en zachter zetten)
 
Schitterend. Hier kan ik wat mee!
Haha, compressor. Ja. Die had ik nog niet ontdekt toen ik hier mee bezig was :)
Ik zal weer eens lekker aan de de nodige knopjes draaien!
 
succes.. laat maar weer horen als je weer aangepast hebt. vind wel leuk om het een beetje te volgen :)
 
Back
Top