Ook even voorstellen...

Hooihuis

Acta est fabula
Hallo allemaal,

Al een weekje lid, maar ik wil me toch nog even voorstellen want volgens mij is dat wel netjes.

Mijn naam is Erwin en zover ik weet kreeg ik van jongs af aan al een kick van goeie muziek (ik weet: “goed” is natuurlijk erg persoonlijk!). Toen ik een jaar of 17 was ben ik begonnen met zogenaamde “knipmixen” op een oude Akai bandrecorder. Niet zozeer door invloeden van de radio maar meer door een goeie vriend van mij die daar toen ook mee bezig was, dat maakte aardig wat indruk op mij!

Het maken van die mixen heb ik altijd erg leuk gevonden (ben 1 keer uitgezonden bij Dance Trax, toen nog met Martijn Krabbe) en deed ik naast de Akai slechts met een Alesis SR-16 en een S900. En 2 draaitafels natuurlijk! Echter op een gegeven moment heb ik wat spullen ingeruild voor een 2e hands Ensoniq EPS-16+ (toendertijd nog behoorlijk prijzig!) en ben mijn eigen tracks gaan maken. Met wisselend succes….

De Ensoniq heb ik nog steeds, ik ken dat ding van binnen en van buiten, maar er is wel aardig wat bijgekomen in de loop der jaren. Ik ben helaas ook wel een gear-junkie (alleen hardware gericht, op Cubase na) en dat staat niet altijd in dienst van de muziek zoals sommigen misschien zullen beamen. Ik ben nu eenmaal erg geboeid door verschillende vormen van synthese / geluidsmanipulatie en ben daardoor soms meer bezig met het maken van sounds dan met muziek zelf. Maar daar wil ik wel verandering in aanbrengen.

Nou, er valt nog heel veel te vertellen maar ik ga er geen ellenlang verhaal van maken. Het is alleen maar even voorstellen! Ik denk dat ik regelmatig op het synthforum te vinden zal zijn want er hangen veel geestverwanten rond. Helaas kan ik er maar beperkt gebruik van maken want ik zit nog steeds met een telefoonverbinding op internet – downloaden bijvoorbeeld is er niet bij. Maar misschien dat ik de stap nog eens ga maken…..

Groetjes

Erwin

Welkom,ik heb me hier nog nooit voorgesteld en ik zit hier al meer dan een jaar op dit forum te lullen(volgens velen),maar daar trek ik me geen zak van aan:-).
Geef en spuit je kritiek maar en dat is eigenlijk de bedoeling van een forum,meehuilen met de wolven vindt je hier genoeg,meelopers,schrik dat ze op hun dak krijgen,zelfs incognito op een internetsite!Verloochenen van eigen mening om bepaalde populaire personen ten dienste te staan hier(vraag me af wie?).Ofwel ben je commercieel en sta je in de oneindige rij van synthslikkers ofwel in mijn rij en druk je de hand met die paar personen.Alleen moet je een beetje karakter tonen.Zo simpel is dat!
Snelle informatiekeuze en simpele ontwikkelingsprogramma's op de toch o zo populaire trance-house deuntjes nopen de meeste fabrikanten naar gemakkelijke uitbreidingen van hun synths:kant en klare deuntjes afleveren voor het grut die geen noot,jota, afweten van muziek en toch een ego en het predikaat aan de dag leggen van"zie eens wat ik voor muziek ik kan maken".Ik hoor tenandere graag trance maar als ik op 20 liedjes, 15 liedjes hoor met dezelfde groove?Voorgeprogrammeerde instant loops.Waar is je geloofwaardigheid dan?
Dus probeer iemand anders te zijn,en maak je eigen muziek,met jouw persoonlijke stijl,en koop niet die kant en klare(nu al volgens de nieuwe roland juno-D,radio geluiden?)instant muziek,waar kenners hun buik van vol beginnen te krijgen.En is m'n verwonderd dat het zo slecht gaat in de muziekwereld.

Laatst gewijzigd:
:doei: Hoi, huis!

@ sinew1958: ook welkom, enne.. drink es minder koffie, ofzo. :D

Origineel geplaatst door Zoidsity
:doei: Hoi, huis!

@ sinew1958: ook welkom, enne.. drink es minder koffie, ofzo. :D
Duveltje ook go(e)d:-)

:biertje: Nee, daar moet je er meer van nemen!

Origineel geplaatst door sinew1958
Welkom,ik heb me hier nog nooit voorgesteld en ik zit hier al meer dan een jaar op dit forum te lullen(volgens velen),maar daar trek ik me geen zak van aan:-).
Geef en spuit je kritiek maar en dat is eigenlijk de bedoeling van een forum,meehuilen met de wolven vindt je hier genoeg,meelopers,schrik dat ze op hun dak krijgen,zelfs incognito op een internetsite!Verloochenen van eigen mening om bepaalde populaire personen ten dienste te staan hier(vraag me af wie?).Ofwel ben je commercieel en sta je in de oneindige rij van synthslikkers ofwel in mijn rij en druk je de hand met die paar personen.Alleen moet je een beetje karakter tonen.Zo simpel is dat!
Snelle informatiekeuze en simpele ontwikkelingsprogramma's op de toch o zo populaire trance-house deuntjes nopen de meeste fabrikanten naar gemakkelijke uitbreidingen van hun synths:kant en klare deuntjes afleveren voor het grut die geen noot,jota, afweten van muziek en toch een ego en het predikaat aan de dag leggen van"zie eens wat ik voor muziek ik kan maken".Ik hoor tenandere graag trance maar als ik op 20 liedjes, 15 liedjes hoor met dezelfde groove?Voorgeprogrammeerde instant loops.Waar is je geloofwaardigheid dan?
Dus probeer iemand anders te zijn,en maak je eigen muziek,met jouw persoonlijke stijl,en koop niet die kant en klare(nu al volgens de nieuwe roland juno-D,radio geluiden?)instant muziek,waar kenners hun buik van vol beginnen te krijgen.En is m'n verwonderd dat het zo slecht gaat in de muziekwereld.

Zoiets kan alleen maar van iemand van tstat komen. :D

Welkom Sinew1985 en Erwin.

welkom:biertje:

Haha, dank je wel Roy!

Ik zit hier met dichtvallende ogen achter mijn bureau, want het is een beetje laat geworden vannacht. Ik heb nog heel veel te ontdekken in ieder geval...een mooie machine!

Groet,

Erwin

Back