ADVIES: Welke versterker ???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
M

Mario

Guest
Ben van plan om op zeer korte termijn een goede versterker
te kopen maar enig advies zou ik kunnen gebruiken...

Heb een kleine ruimte maar behoorlijke studio inmiddels dus
daar moet rekening mee gehouden worden. Budget is rond
de 450 euro want meer wil ik aan een versterker niet
besteden. Oh jaa niet vergeten....... er komen spirits of
tannoy's op.

Dus merk ? hoeveel watt gezien de ruimte ? Prijs en waar ?

Hoor het wel, alvast bedankt voor je advies...


gr. Mario

PS. Is DAP een redelijke bij deze ?????
 
Persoonlijk vind ik de (nieuwe) ra series van Alesis erg goed.

ra300.jpg


Afgebeeld de ra300
Deze zal rond de € 350 kosten.
En is bij 4 ohm 150 watt.

Je hebt de RA150 (€240), RA300 (€350) en de RA500. (€420)

Klik hier voor meer info
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor je advies Bambam!!! Zat inderdaad aan een Alesis
te denken en dan de RA300, heb ze voor 405 euro gezien bij
feedback, kun je ze leveren voor een betere prijs ?

gr. Mario
 
Ik heb nog een Marantz staan voor je, kan ik ook een samson of alesis halen, help me ! ;)
 
2de hands ..

2de hands ..

Tweedehands is er ook veel leuk spul te krijgen. Met een beetje geluk kom je ergens een mooie Bryston eindtrap tegen... of je neemt een high-end Hifi-eindversterker van een jaar of 8 oud... dat moet ook wel lekker blazen.

Kan me nauwelijks voorstellen dat die Samson en/of Alesis bakkies beter zijn.
 
Re: 2de hands ..

Re: 2de hands ..

Origineel geplaatst door CraZ
Tweedehands is er ook veel leuk spul te krijgen. Met een beetje geluk kom je ergens een mooie Bryston eindtrap tegen... of je neemt een high-end Hifi-eindversterker van een jaar of 8 oud... dat moet ook wel lekker blazen.

Kan me nauwelijks voorstellen dat die Samson en/of Alesis bakkies beter zijn.

:confused:

Oei! Zeg dat aub niet, een studio versterker kan je NIET vergelijken met een HIFI versterker.

Een hifi versterker heeft allerlei frutsel (een lichte delay, eq om de bas op te pompen) oom het signaal beter te laten klinken. Het Idee van een studio versterker is het streven naar een clean signaal dus zonder al die frutsels en met zo min mogelijk distortion. hifi versterkers hebben meestal ook veel distortion.

Ikzelf gebruik tannoys met een alesis RA versterker. Alleen niet de 300 maar de 150. Als je een kleine studio hebt heb je geen 300 nodig (blijft wel beter natuurlijk).

De nieuwe alesis versterkers zijn echt wel ok!
 
zit er eigenlijk een beveiliging op de passieve Reveals? met een 300Watt versterker kan je ze volgens mij lachen opblazen nl

Olaf
 
Aan je post lees ik dat ook nog geen monitors hebt, en dat ruimtebesparing belangrijk is. Waarom koop je dan geen actieve monitors? Klinkt waarschijnlijk ook nog 'n fractie beter.
Reveal Actives, Genelec 1029a (check Thomann!).
 
Origineel geplaatst door olafmol
zit er eigenlijk een beveiliging op de passieve Reveals? met een 300Watt versterker kan je ze volgens mij lachen opblazen nl

Olaf

Lijkt mij geen beveiliging op te zitten, zowiezo toh nooit met passive speakers?

Het is overigens altijd beter om een zwaardere versterker te nemen ipv een minder zware ivm headroom :)
 
Re: Re: 2de hands ..

Re: Re: 2de hands ..

Origineel geplaatst door STicKX


:confused:

Oei! Zeg dat aub niet, een studio versterker kan je NIET vergelijken met een HIFI versterker.

Een hifi versterker heeft allerlei frutsel (een lichte delay, eq om de bas op te pompen) oom het signaal beter te laten klinken. hifi versterkers hebben meestal ook veel distortion.

>beledigde high-enduser mode< ;)

Ik denk dat je niet echt weet wat high-end inhoudt als ik dit bovenstaande lees. men heeft het denk ik niet over de gemiddelde 300 euro integrated hifi-rampenbak (de goede masteringstudio's werken trouwens allemaal met high-end spul: monoblokken, b&w-speakers, etc.).
De gemiddelde ietwat oudere high-end integrated is beter dan die samson-bakken (ik heb ze vaak genoeg opengeschroefd om te kijken wat erin zit).
Bijvoorbeeld een zorgvuldig geselecteerde oudere NAD, Cyrus, Quad, Arcam etc. in combinatie met een set degelijke speakerkabels (Cable Talk, Quested, Ixos, Van den Hull) en je hebt een wereldset voor in je studio, voor relatief weining geld. En dan niet bezuinigen op de kabels natuurlijk. :L

>/beledigde high-enduser mode<

PS: High-end heeft in ieder geval geen toonregeling, of moet minimaal ge-bypassed kunnen worden en dient volledig klasse-A te werken. Dat doen die servo's bijv. echt niet.
PS 2: Een goede versterker (eindtrap of high-end integrated) kost minimaal € 700,-, alles daaronder kan best wel okee zijn (voor z'n prijs) maar kan per definitie gewoon nooit ECHT goed zijn. Die samson's hebben overigens wel een goede prijs/kwaliteitsverhouding: voor dat geld is er nauwelijks iets beters te koop!
 
Heb inmiddels een Alesis RA300 versterker gekocht en
ben er zeeeeer tevreden mee ;)

gr. Mario
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back
Top