[Mixers] subgroepen en audio ins

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
Ik ben eventjes mijn kabels aan het re-routen.

nou loop ik tegen een probleempje aan op mijn yamaha mixer.

het zit zo:
ik heb 12 kanalen, 4 subgroepen en 1 st out

de kanalen zijn elk toe te wijzen aan de 4 subgroepen, het signaal dat uit de 4 subgroepen komt, stuur je via je st out naar je versterker.
- op de mixer zitten 4 sub outs van de subgroepen.

wat ik wil:
- het geluid van de subgroepen 1,2 routen naar de audio-in's van een synth. (dat kan met een kabeltje)
- het geluid va n die synth wil ik natuurlijk horen, dus moet dat bij de stereo out terechtkomen. daarvoor stuur ik het signaal van mijn synth naar subgroep 3,4...

het geluid wat er nu uit mijn st out komt is : het signaal van subgroep 1,2,3,4 opgeteld.

wat ik niet wil:
-dat het signaal van sub 1,2 in mijn st out terechtkomt, ik wil het alleen maar naar de audio-in van mn synth sturen dus.

help?! of stel ik nu gekke vragen:W
 
Je kan ook je aux sends gebruiken om geluid naar de audio in van je synth (MM?) te sturen.

Als je die hebt natuurlijk.
 
Ik denk niet dat het mogelijk is om dit met subgroepen te doen. Intern zal de subgroep gewoon op de Stereo out gelinkt zijn (yamaha mx12/4 toevallig ???).

Voor dit soort zaken heeft men juist aux sends uitgevonden.
 
ik heb 2 mono aux sends.... en tja mijn synth (jah MM:p) heeft 2 AudioIn's

Maar op 1 van de 2 sends zit al een reverb.... en de mogelijkheid om die nog voor alle andere kanalen te gebruiken valt dan weg :(

dus dat wordt een beetje lastig :S
 
yah.. het is een MX12/4

lekker mixertje hoor.. maarjaa die audio ins van mn synth... (nu alleen nog een MM, strakkies ook nog een extra audio-in op mQ-omega) wordt dus een beetje moeilijk denk ik...

Is hier een oplossing voor te verzinnen behalve een nieuwe mixer?
 
nou die reverb die op dat ding zit vind ik meer iets voor schlagerzangers, valt niet veel mee te beginnen.

Wat je wel zou kunnen doen is je monitors op groep 3 en 4 aansluiten ipv de stereo uit.
 
dat kan, er is zelfs een knopje om sub 3,4 direct te routen naar ST out.

maarrrrrrr :
dan mis ik het effect van mijn inserts -zoals een externe reverb-op alle kanalen, en dat is niet zo prettig
 
dan denk ik dat het kabels pluggen blijft. Ik denk zowieso niet dat je altijd beide inputs MOET gebruiken
 
Mixers: Ze maken geen geluid, je hebt er geen ruimte voor, ze zijn duur en je hebt nooit genoeg kanalen. ;)

Volgens mij rest er niks anders dan gewoon de MM als mono effect te gebruiken. Of kan dat weer niet?
 
dat hangt weer helemaal af van het doel waarvoor ik mn MM wil gaan gebruiken, als ik 2 verschillende dingen wil doen met audio van 2 verschillende mono-sources, heb ik toch echt allebei de inputs nodig.

het zal wel neerkomen op kabeltjes pluggen,....
en tja...die audio-ins.. die zal ik sowieso niet zo heel vaak gebruiken denk ik.

mocht ik ze nodig hebben prik ik wel een kabeltje direct van de bron naar de audio in.. dan ben ik ook overal van af :)
 
maar, als ik het goed begrepen heb hoor, kan je je uitgangen van je synth toch weer terugsturen naar je ingangen ?? heb je nergends die subs verder nodig.. en dan meot je zorgen verder dat je je subs neit doorlinkt naar je out (dat kan ik hier bepalen op mijn mixer)

suv6
 
Back
Top