Yamaha A4000 / A5000 CF readers

bazziman

Ouwe rot
Lid sinds
11 juli 2002
Berichten
1.519
Locatie
Rotterdam
Beste A4/5k bezitters,

ik las zojuist dat het mogelijk is om een CF card reader in je Yamaha sampler te stoppen op de plek waar normaal gesproken je floppy danwel je zipdisk zit.

Ik heb zelf een a4k met een oude HD en een Zipdisk erin...vooral de laatste is erg lawaaiig (hoge zoemtoon als er een diskette inzit...)...met een goedkope IDE card reader in je PC en in je Yamaha kan je snel en gemakkelijk losse samples importeren en met een CF card die je op de A4k formatteert kan je gewoon programs etc. opslaan...gewoon in je A4k!

Let wel: alleen kaartjes tot 512 zijn geschikt (groter kan wel, maar slechts tot 512 mb wordt er gebruik van gemaakt)
Hoe precies Disky met CF kaartjes werkt is nog niet helemaal duidelijk.

Zijn er al mensen die dit gedaan hebben?
 
Ik hoor dit voor het eerst, maar het heeft ook mijn interesse.
Zou zo'n CF reader sneller zijn dan een zipdrive? Mijn sampler staat op 35 mb bijna een half uur te laden.

-C-
 
hmmm, klinkt zeer interessant

werkt dit toevallig ook op de a3000v2 ?, want die van mij maakt zeker met ingebouwde HD behoorlijk wat lawaai
 
Origineel geplaatst door Virtual-Analog
hmmm, klinkt zeer interessant

werkt dit toevallig ook op de a3000v2 ?, want die van mij maakt zeker met ingebouwde HD behoorlijk wat lawaai

Ik denk het niet...dat ding heeft toch geen IDE? Maar misschien voor de zekerheid eens vragen op de nieuwsgroup van Jay Vaughan?
 
Origineel geplaatst door C738
Ik hoor dit voor het eerst, maar het heeft ook mijn interesse.
Zou zo'n CF reader sneller zijn dan een zipdrive? Mijn sampler staat op 35 mb bijna een half uur te laden.

-C-

Ik *denk* dat het wel sneller zal kunnen, immers mijn IDE HD is ook een stuk sneller dan mijn ZIP. De zip wordt sowieso een stuk sneller van OS v.1.5 (zie de bazzimanwebsite voor wat stats).

Het wordt igg een stuk stiller en gemakkelijker om je spullen op te slaan. Ben nu nog met zip 100 in de weer om spullen van en naar mijn pc te krijgen (is nog altijd fijner dan SCSI) maar hoe lang je nu zip100 disks kan kopen? Volgens mij moet je daar nu al echt naar zoeken.
 
mach5products.com

mach5products.com

Heb net geprobeerd of m'n CF reader van mach5products.com werkt in een A4000 (IDE -> CF) maar dat werkt niet. De A4000 herkent wel dat er een Sandisk kaartje in zit maar kan er verder niets mee. Kan 'm niet formatteren, niet op saven en ook geen wav files importeren. In m'n MPC werkte het ding ook al niet, alleen in een PC kan je er iets mee.

Ging het misschien om een SCSI card reader? Die zou ook in een MPC moeten werken maar er is niet aan te komen.

Patrick.
 
Re: mach5products.com

Re: mach5products.com

Origineel geplaatst door pt.
Heb net geprobeerd of m'n CF reader van mach5products.com werkt in een A4000 (IDE -> CF) maar dat werkt niet. De A4000 herkent wel dat er een Sandisk kaartje in zit maar kan er verder niets mee. Kan 'm niet formatteren, niet op saven en ook geen wav files importeren. In m'n MPC werkte het ding ook al niet, alleen in een PC kan je er iets mee.

Ging het misschien om een SCSI card reader? Die zou ook in een MPC moeten werken maar er is niet aan te komen.

Patrick.

Hoe groot is je kaartje? Misschien is het van een verkeerd formaat? Op de A4k list van amfea (ik geloof dat het die was) hebben meerder mensen dit gedaan...ik geloof zelfs ook Jay Vaughan. Moet ff mijn mail doorspitten op zoek naar dat draadje.
 
Re: Re: mach5products.com

Re: Re: mach5products.com

Origineel geplaatst door bazziman
Hoe groot is je kaartje? Misschien is het van een verkeerd formaat? Op de A4k list van amfea (ik geloof dat het die was) hebben meerder mensen dit gedaan...ik geloof zelfs ook Jay Vaughan. Moet ff mijn mail doorspitten op zoek naar dat draadje.

Het kaartje is 64 Mb en het format is FAT.

Patrick.
 
Eerder genoemde PCD-40 SCSI cardreader zou moeten werken maar je schiet er niet zo veel mee op
want de scsi-bus van de axxx is niet zo snel.
hoewel, compactflash kaartjes zijn wel lekker klein dus das wel lekker handig
 
Origineel geplaatst door simon
Eerder genoemde PCD-40 SCSI cardreader zou moeten werken maar je schiet er niet zo veel mee op
want de scsi-bus van de axxx is niet zo snel.
hoewel, compactflash kaartjes zijn wel lekker klein dus das wel lekker handig

precies, en je hebt minder kans op mechanische schade dan bij zip- of harddisks :)
 
Re: mach5products.com

Re: mach5products.com

Origineel geplaatst door pt.
De A4000 herkent wel dat er een Sandisk kaartje in zit maar kan er verder niets mee. Kan 'm niet formatteren, niet op saven en ook geen wav files importeren. In m'n MPC werkte het ding ook al niet, alleen in een PC kan je er iets mee.

Ging het misschien om een SCSI card reader? Die zou ook in een MPC moeten werken maar er is niet aan te komen.

Patrick.

Denk dat de Ax000 gewoon die kaart in zo'n cardreader niet kan formateren. Of heb je gelezen dat het iemand gelukt is bazziman?
 
Back
Top