Reason NN-XT -> Akai

Chielio

Stamgast
Lid sinds
5 februari 2004
Berichten
456
Locatie
Rottahdamn
Ik heb een aantal vragen over reason refills en sounds:

1. Hoe kan ik een Reason refill 'openbreken' zodat ik de losse NN-XT patches en losse .wav samples te zien krijg?
2. Ik wil reason NNXT patches converteren naar andere formaten, zoals kontakt of akai of gigasampler .. op welke manieren kan ik dat voor elkaar krijgen?

Wie heeft er een oplossing, of in elk geval een antwoord als het niet kan.

Bij voorbaat dank!!!!
 
kan niet!

kan niet!

voor zover ik weet kan dat "nog" niet......denk ook niet dat het ooit komt eerlijk gezegd, wellicht third party....
Wat voor 'n nut zou t hebben voor proppelerheads?
 
Na lang zoeken overal ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat een Refill niet te unpacken is. Het formaat is dusdanig gecodeerd dat zelfs de bruutste hackers dit niet kunnen reversen (zoals dat bij dvd wel is gelukt).
De NN-XT patches die ik zelf gemaakt heb zonder ze te 'packen' met de refill packer kan ik trouwens wel converteren met Translator van chickensys naar verschillende formats (al is dit best wel een buggy k*t programma).

Een workaround heb ik echter wel gevonden, maar die is zo arbeidsintensief dat ik dat niet de moeite waard vind.
-In reason NN-XT patch uit refill openen in NNXT en de patch saven naar nieuwe lege map
-Elke sample apart triggeren en opnieuw opnemen in Cubase en wav files renamen conform de namen uit de NN-XT patch
-Samples opnieuw knippen op begin en eindpunt
-Converten met translator

Whhhahhhahaaaaaaaaa =(

Mocht iemand ooit nog een unpacker tegenkomen wat geen virus is .. dan hoor ik het graag!
 
Een refill is idd niet te unpacken.....ik denk dat veel mensen blij zijn met een refill unpacker;)
 
Inderdaad .. gelukkig is reason niet zo'n zware apllicatie en heel goed te re-wireren. Petje af voor de beveiliging van propellorheads, zo houden ze hun sounddesign binnen de muren van reason zelf.
 
Back
Top