give it a break

Stefan

budget freak
Lid sinds
20 februari 2002
Berichten
721
Locatie
Woudenberg, Nederland
nieuwe track van mij, eerste in tijden. give it a break. nu beschikbaar om te downloaden vanaf ElectronicScene.

feedback is uiteraard altijd welkom :)
 
Heb alleen op lo-fi geluisterd maar ik vond het wel een sfeervolle track, met al die zwevende padjes enzo.

Die belletjes die op 1.20 komen vind ik wel cool, het stukje daarna wordt ook wat leuker met dat orgel-stabje erbij.
Een beetje jammer dat het daarna een beetje saai blijft met alleen de beat and dat padje.

Ik het geheel nog een beetje kaal klinken, ik mis een beetje een bassline of is die in de lo-fi gewoon weggevallen? Een paar sfeervolle effecten hier en daar (met lekker veel galm delay en zo) zou het geheel wat interessanter maken (voor mij dan).

dus kort maar krachtig: Goede sfeer maar beetje saai :)
 
dank voor de feedback.

de lofi is niet de beste optie natuurlijk maar geeft wel goed weer hoe de track in elkaar zit. het klinkt inderdaad misschien nog een beetje kaal. ik ben alleen erg slecht in basslines. misschien dat wat opvullen met losse sounds wel helpt inderdaad.

ik moet je eerlijk zeggen dat dit een beetje een experimentje is: normaal maak ik meer idm-ige dingetjes...

nogmaals: bedankt!
 
Lekker subtiel nummer ja, misschien dat dat baslijntje op het eind er al eerder in kan.

Qua mix klinkt het een beetje aan de duffe kant, misschien dat de hihats/crashes meer hoog kunnen verdragen. Of je moet het perse lo-fi achtig willen houden. En wellicht dat als je die bas dieper/warmer mixt het ook goed bij het nummer past. En wat panning af en toe kan ook effectief zijn om zo de accenten ervan te gebruiken. :)
 
Back
Top