Nieuwe gear van Redsound

Redsound heeft een nieuwe versie van de Darkstar.. de Darkstar XP2 aangekondigd.

Hoewel de echte 'physics' van de Darkstar onveranderd zijn (8-Voice @ 2 Oscs per voice, 5 voudig multi-timbraal), heeft het bakje nu 4 individueel toewijsbare uitgangen (nu ook allemaal op 1/4 inch jack.. ), een aangepaste interface (mét jog-dial).. en een nieuw kleurtje (paars met zilver.. ).

darkstarxp2.gif


Intern is er nu plaats gemaakt voor twee 'upgrades'.. die de Darkstar in iets compleet anders kunnen veranderen (zo is er momenteel de 'Vocoda' kit beschikbaar.. die je Darkstar in een Vocoder verandert). Omschakelen naar een andere 'modus' kan door het eenvoudigweg omzetten van een schakelaar.

Andere 'conversion kits' (zo noemt Redsound ze) komen later dit jaar beschikbaar. De prijs van deze kits ligt waarschijnlijk rond de 60 Euro.. terwijl de Darkstar zelf voor rond de 500 Euro te koop is..
 
Best een geinig ding hoor. En nu die eindelijk meerdere outputs heeft is ie nog interessanter.

Ik dacht dat er ook ooit een soort bass synth uitbreiding zou komen.
 
hmm.. interessant.

nu wordt het een afwezig: waldorf pulse, of de nieuwe darkstar
 
Compact, multibraal, multi outs, veel knoppen.
Lijkt me ideaal voor live. Maar nauw nog hopen dat er bijzonder geluid uit komt.
 
Ik heb me zo'n Darkstar XP2 besteld.
Had hem destijds op futuremusicvoorpagina wat commentaar gegeven in mijn hoofde zo van:" pff weeral een synthmodule, pure bizznizz"(reactie die soms komt als je er toch geen geld voor hebt op dat moment;) , er kwamen toen bijna elke week dan wel een nieuwe synth uit in die periode).
En zoals ik dat destijds in de shop ook deed, toen ik voor het eerst de JP8080 module zag en er nu een overtuigde gebruiker van ben, heb ik nu ook mijn mening moeten herzien en eigenlijk nu pas de Darkstar ontdekt via dit forum.

Met wat ik aan de simpele MP3 demo's hebt gehoord op redsound.com heeft dit bakje een echt eigen geluid en van zulke machines wil ik dan ook zoveel mogelijk van in mijn L.A.B.O. En dat voor 179 euro nieuw???!! Vandeweek komt hij aan vanuit Thomalandia ;) Ik ben alvast in blijde verwachting. :mega:

(btw, heb net een zekere mark gemailed van redsound en hij zij dat er waarschijnlijk de eproms wel zullen komen, maar dat ze nu bezig zijn aan wat nieuws met een andere firma uit azië en dit voorlopig voorang heeft. Voor mij is het alvast niet dringend, maar was idd ook wel benieuwd naar die supermonosynth eprom gedoe)

Nog Darkstar fans?
 
zooww ik ben getriggerd door de super lage prijs EN de leuke geluiden die hij maakt!

misschien dat ik er ook 1 bestel.. Het is absoluut niet duur, en alleen al die twee expernal inputs zijn de moeite waard IMO

gr
Arv
 
ik heb de eerste versie ook echt een mooie module!
wat gaat ie kosten?
 
Natuurlijk, opgelet voor de meer beginners.
Dit is een bak die misschien niet "zo" veelzijdig is als bvb de VIrus/nordlead/novations onder ons, maar voor wat hij kan ben ik overtuigd dat hij super is. Net zoals de prijs.
 
kun je deze ook ombouwen tot vocoder? de eerste versie kan dat wel namelijk. heb het nog niet geprobeerd maar het is mogelijk. Ik heb er een chip bij zitten die ik onder in een poortje moet zetten en dan moet het een vocoder zijn.
iemand daar trouwens ervaring mee?
 
bij deze zou je 2 eproms kunnen inpluggen waarna je met een schakelaartje gewoon omswitcht naar de andere mode. (Das voor tegen je "uit de mode" bent:kimono: :dubbel: )
 
En hoe staat het met jullie donkere sterren mensen?
wat zijn de bevindingen?
ik las dat sommigen problemen hebben met verschillende golfvormen die op elkaar lijken
(saw en pulse die soms weinig verschillen).

enige interessante pos/neg ervaringen?


groetz


wolkie
 
Origineel geplaatst door cloudman
enige interessante pos/neg ervaringen?

Ik heb al een tijdje een DS XP2 en vind het een leuke bak voor erbij. Als enige synth vind ik hem niet echt bruikbaar.
Mijn indruk:

+ geluid, niet echt vergelijkbaar met een andere synth
+ toewijzen van het aantal stemmen per part
+ veel routings van filter, ENV en LFO mogelijk
+ OSC en LFO sync
+ OSC 2 kan je ook gebruiken voor 3 soorten noise, sinusgolf en formant (klinkt grappig)
+ vrijwel alle parameters zijn via midi cc's te wijzigen
+ de prijs natuurlijk

+/- joystick, soms handig, soms kan je hem beter uitzetten

- de meeste knoppen hebben 2 of zelfs 3 functies waar je via een shift toets bij kan komen
- teveel submenus en verborgen instelmogelijkheden
- de knopjes om door de menus te bladeren en om te saven zij te klein en zitten te dicht bij elkaar
- 12dB Filter, 24dB had ik beter gevonden
- geen mogelijkheid om een patch te initen of een geheugenbank te legen
- ringmod klinkt helemaal nergers naar

Het apparaat zal in eerste instatie wel als DJ tool bedoeld zijn maar daar vind ik hem niet echt geschikt voor vanwege de vele dubbele functies van de knoppen. Of je moet hem thuis programmeren en live alleen een beetje met de joysstick spelen.
Ik gebruik hem tegenwoordig met een aparte midicontroller en dan gaat het editen vrij goed.
 
Even een tip voor wie het nog niet gezien heeft: de darkstar xp2 nu voor 149,- euro bij musicstore in keulen..
Ik heb hem meteen gekocht,voor 150 euro echt een hele toffe bak!!!
Ik moest hem wel resetten maar daarna dee die het prima,splinternieuw....
Er zijn echt gefreakte sounds uit te halen,en mooie strings ook...
Een aanrader voor de budgetters........en voor anderen ook.
 
Origineel geplaatst door RednoiZ

Ik moest hem wel resetten maar daarna dee die het prima,splinternieuw....

Kan iemand me vertellen hoe je dit doet ?
Ik heb er een binnengekregen die DOA was, en voor ik 'm terugstuur zou ik dit eerst ook graag proberen

bvd !
 
Om te resetten naar de 64 factory presets:
Aanzetten met de jogdial ingedrukt,ingedrukt houden!Nu staat er sure..
Dan duw de value + knop in om te bevestigen,dan gaat ie wat tellen...
Klaar!Opnieuw opstarten.
Staat op blz.9 van het manual,werkte bij mij prima!
Het is best een leuk bakje,ik ben er erg blij mee..Je moet er wel even induiken,maar het werkt verrassend simpel..Veel succes..
 
@RednoiZ
Heel erg bedankt :okdan:

(heb dit in de manual over het hoofd gezien)
 
Back
Top