[Yamaha] Yamaha A4000 sampler met Windows XP?

arnoldroelz

KnobFreakz...
Lid sinds
23 mei 2002
Berichten
118
Locatie
:ni noow kI
Vroeger, toen ik nog heel dapper Windows 98 gebruikte, kon ik mijn A4000 heel mooi in het register neer zetten zodat ie netjes werd herkent als een officieel apparaat in de hardwarelijst (je weet wel, niet meer 8 van de gele uitroeptekens). Nu, heden ten dage, heb ik Windows XP en ik krijg dit niet meer voor elkaar.. Weet iemand hoe ik mijn register aan kan passen zodat het apparaat herkent word als een echt apparaat? En zodat Wavelab 4.0 hem ook ziet?

Het geheel is netjes aangesloten via SCSI en ik verderz geen SCSI problemen...
 
Moest je toendertijd geen drivers installeren dan? Zo ja, dan moet je nu nieuwe drivers zoeken.

Welkom trouwens. :)
 
Re: Yamaha A4000 sampler met Windows XP?

Re: Yamaha A4000 sampler met Windows XP?

Origineel geplaatst door arnoldroelz
(je weet wel, niet meer 8 van de gele uitroeptekens). Nu, heden ten dage, heb ik Windows XP en ik krijg dit niet meer voor elkaar..

Ook met de 'gele uitroeptekens' werkt de A4000 prima onder Windows 98. Maar je kunt inderdaad handmatig het register aanpassen, zodat je 'onbekende apparaat' plotseling wel 'herkend' wordt. Voor de werking van A4000<->SCSI maakt dit echter niet veel uit. Weet ik uit ervaring.
In principe zou voor XP hetzelfde moeten gelden. Zelf had ik hiermee ook problemen, maar die waren te wijten aan de drivers en de bios van mijn oude Tekram SCSI kaart. Ben dus alweer een tijdje terug bij Win98.

Succes
 
Njah..drivers waren er voor Windows 98 ook niet. Ik wist alleen dat ik in het register wat 0-en in 1-en moest veranderen zodat het appararaat 'herkent' werd door windows, en zodat ik het apparaat kon zien (als je dat zo mag noemen) in een programma als Wavelab (Versie 4.0) of Soundforge. Er was destijds ook een zip bestandje te vinden op internet die de A4000 in Windows 98 bekent maakte...dit dmv een register sleutel. De SCSI kaart die ik heb is een Adaptec SCSI card 2930, waarop nu zitten aangesloten: 1 stuk Plextor CD writer, 1 Stuk Iomega ZIP drive en inderdaad -via een externe kabel- de Yamaha A4000. Alle drivers die ik nu heb zijn de nieuwste.
 
ook zonder registry aanpassing worden je scsi devices in SF en wavelab gewoon herkend...die aanpassing is meer een cosmetisch ding....het ligt dus ergens anders..

Olaf
 
Even kijken of je ASPI32 drivers hebt geinstalleerd (www.adaptec.com en ff zoeken)
En of je SCSI kaart werkt en dan moet het gewoon in Wavelab te selecteren zijn.
 
Het klopt..mijn CD Writer en mijn ZIP driver worden netjes herkend door Wavelab. Ook de ASPI drivers staan er op.. Wat zou het kunnen zijjn vraag ik me echt af...
 
conflicterende scsi ID's? niet goed geterminate?

Olaf
 
Je sampler opstarten voordat je je pc aanzet!

En over die 8 uitroeptekens zou ik me niet druk maken. Ik had vroeger ook een mooi reg filetje voor m'n S2000, maar nu voor m'n A4000 heb ik dat ook niet. En volgens mij is dat wel makkelijk te maken?
 
A*k versies werken niet onder XP. Kijk maar ff de mailinglijst van ampfea.org. T werkt alleen met 2000 of w98.
 
Origineel geplaatst door Twin-x
A*k versies werken niet onder XP. Kijk maar ff de mailinglijst van ampfea.org. T werkt alleen met 2000 of w98.

Serieus? Ben ik blij dat ik win2k draai.

Raar joh. Deze samplers houden zich toch gewon aan de (windows) scsi standaard?

kutXP!
 
ja zou ik ook denken, scsi is scsi

Olaf
 
zoals gezegd: die registry's zijn niet nodig voor het werkend krijgen van de A-series..het is puur cosmetisch (het verwijderen van de gele vraagtekentjes in je devicelist)

Olaf
 
Origineel geplaatst door OnAcid


Serieus? Ben ik blij dat ik win2k draai.

Raar joh. Deze samplers houden zich toch gewon aan de (windows) scsi standaard?

kutXP!

Nope geen driver onder xp is niet werken. Ook al is t scsi. Dit komt door de architectuur. Maar je kunt t proberen ik vertel ook alleen maar wat ik gelezen heb.
 
Nou ja, ik heb een SCSI HD,Zip en gedeeld tussen windhoos en m'n Yamaha EX5. Kan ik wavjes laden met dat ding. Misschien dat het dan wel werkt. Of dat je bijv met Disky het meteen als A4000 vriendelijk kan gebruiken.

En wie weet dat ze het een keer weer aanpassen in XP en als je een update uitvoert het wel weer goed gaat. Maar knap onhandig dat wel.
 
Getsie...moet ik dalijk weer heel mijn pc opnieuw gaan installeren... Tis toch van de zotte dat ze daar bij Microsoft een nieuwe OS maken waarbij gelijk me sampler maar weer es niet werkt...? Ik vraag me dan ook meteen af waarom niet.. XP herkent hem wel, maar kan er nix mee?
 
Laatst gewijzigd:
geen driver? hoe bedoel je? de A-series zelf hebben geen driver nodig..tis namelijk gewoon SCSI..dus als je een driver hebt voor je SCSI kaart is dat voldoende

Olaf
 
heb je al geprobeerd een andere SCSI id aan je A4000 te geven? of ff de andere devices van je chain te halen? of een andere SCSI kabel?

Olaf
 
Ik heb ook op ampfea.org gelezen dat het niet (goed) werkte met XP.
 
Back
Top