[track] Syntagma - In Motion (Pjotr G Mix)

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Laatst gewijzigd:
Vet en best wel bretsig.

Zit wel weinig syntagma in.
 
Inderdaad wat FUSE al schreef, Ik hoor weining van het origineel terug. Alleen een paar keer het thema.
Wanneer dit thema voorbij komt vind ik het er ook niet echt in passen. Ik zie het eerder als een eigen produktie en geen remix. Kun je er geen eigen nummer van maken?

Het foefje van die beat stil laten vallen (mijn eigen benaming) doe je iets te vaak. Zo gaat het bijna vervelen. Ik zou dit hooguit een aantal keren in de song toe laten passen bij de extreme overgangen. Voor de rest die beat gewoon door laten lopen op de 1e tel.

Wel prima produktie en een goede sound. Ik zou als ik jou was een eigen thema verzinnen die beter in deze REMIX valt.
In dezelfde sfeer dus. Die van Syntagma heeft een andere sfeer ( vind ik persoonlijk) en ik vind het geen meerwaarde t.o.v. het origineel.

Het klinkt alsof je er behoorlijk wat uurtjes in hebt zitten. Is geen trackje wat in een dag af was. Daarom al zou het zonde zijn om er niet verder mee te experimenteren.


Succes. :okdan:

cat@!
 
ik vind hem wel cool klinken alleen vind ik dat het syntagma thema er
niet helemaal bij past omdat de sfeer anders is. voor derest :dj:
 
Ik wil juist een heel andere sfeer creeren dan in t origineel, daarvoor is t een remix. Maar de eerste break is qua melodie te abrubt, daar kan ik me in vinden.


En Tantalus? Da's toch die bijbelse gast die als ie honger heeft niet kan eten en als ie dorst heeft niet kan drinken? Vond je mijn mix zo erg?
 
En Tantalus? Da's toch die bijbelse gast die als ie honger heeft niet kan eten en als ie dorst heeft niet kan drinken? Vond je mijn mix zo erg?

Tantaluskwelling: Gekweld woren door waarnemen van iets heerlijks dat men niet kan bereiken.
Laat er je eigen vertaling op los:mega:
 
beetje marco V achtig. ik ving 'em erg lekker op dat melodietje in het begin en eind na. weg met dat melodietje

(dat zal wel het bekende stukje zijn van het origineel) pompt lekker....

:okdan:
 
ja die melodie vinden meer mensen niet passen, als ik die eruit haal is het geen remix meer haha.

Van de andere kant vind ik t er bij die laatste break niet aan de haren bijgesleept klinken. De eerste break is qua sound inderdaad veel te abrupt en van de hak op de tak. Daaraan zou ik iets moeten doen.
 
Gave track hoor.

Ik vind dat je strings wat flinker mogen en die ene appergio lijn die je hier en daar hoort mag ook wat meer afwisseling hebben en wat ruiger klinken.
En in de climaxen moet je proberen de spanning wat langer vast te houden, je laat heel veel energy wegvloeien door na een climaxerend effect té droog verder te gaan met de track waardoor de energy weg-ebt.
Een fout die ik ook maak soms. :)

Maar verders toppie hoor !!
 
leuk pjot ! :)

Hoewel het thema aan de ene kant wel wat uit de toon lijkt te vallen, vind ik juist het "niet-erbij-passen" ook wel weer iets leuks hebben. Juist dat "stevig doorrammen" gecombineerd met het "effe zweven" vind ik lekker.

Je kick vind ik een beetje te zompig en op 3:30 haal je met die kick een geintje uit, wat ik niet kan volgen. Ik heb het 3x teruggeluisterd, meegetrommeld, meegeteld en nog vind ik het uit de maat lopen. Het is maar een heel kort stukje, maar het irriteerde me wel.

:okdan:
 
Die clappende tik zou ik iig weghalen, vind ik niet lekker klinken.. Vervang 'm door een 909 clap met weinig decay ofzo

Melodie vind ik er niét te abrupt inkomen (dat idee krijg je misschien als je je track voortdurend opnieuw gaat beluisteren, maar volgens mijn eerste indruk zit het goed)
Verder vind ik de remix opzich wel aardig.. Niet super, maar wel een B-kant waardig
 
Origineel geplaatst door gemmetje
leuk pjot ! :)

Hoewel het thema aan de ene kant wel wat uit de toon lijkt te vallen, vind ik juist het "niet-erbij-passen" ook wel weer iets leuks hebben. Juist dat "stevig doorrammen" gecombineerd met het "effe zweven" vind ik lekker.

Ik ben het met Gem eens :)
Het geeft juist de charme aan de remix. In eerste instantie had ik er ook moeite mee en had ik liever gezien dat mn melodietje in een iets duistere vorm terug zou komen, maar nu vind ik het eigenlijk wel geinig. Juist de reacties van iedereen geven al aan dat het iets anders is en het duurt vaak even voordat je het kunt waarderen.

Bovendien moet je eens luisteren naar 'Airscape - Sosei (Reloop remix) en (F&W Remix)'. Allebei vrij duister maar wel met het zoetsappige deuntje uit het origineel.
 
Is maar 1 remix hoor,
Meer is mij niet bekend :D

Die remix is juist bedoeld om de track wat aantrekkelijker te maken voor een release :P
Het zal wel na de zomer worden, maar ik heb geduld..

[edit]Ik denk dat je mn post niet goed gelezen had, haha![/edit]
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Syntagma
Is maar 1 remix hoor,
Meer is mij niet bekend :D

Die remix is juist bedoeld om de track wat aantrekkelijker te maken voor een release :P
Het zal wel na de zomer worden, maar ik heb geduld..

[edit]Ik denk dat je mn post niet goed gelezen had, haha![/edit]

HaHa, ja ik had beter moeten lezen.

Wel een leuk idee hoor om een remix te laten maken door iemand anders. Alleen heb ik wel zoiets van "Waarom heet het remix". De luisteraar moet wat origineels herkennen. Iets wat je direkt doet denken aan het origineel, maar toch anders klinkt. Hoeft niet eens het zelfde geluidje te zijn.

Succes jullie beiden
 
Vindt het lekker doorbeuken hoor! Alleen vindt ik de bd niet helemaal tof klinken....of zijn het de pc speakers. Goeie opbouw in de track, een dj voor de juiste doelgroep zal blij mogen zijn om dit te draaien.
 
Ik luister...

Vind de breaks mooi hoor, zit ook een nieuw zwaar geluid onder. Sjlekker!
Dr zit wel steeds een tikje bij de breaks, moet je ff naar kijken denk.. (bv. bij 1.02, 1.32, 6,26 etc.)
Hee! Nieuw syntje ipv de oude. Ook wel leuk hoor.
Kick is helderder geloof ik. Is lekker zo.

Al met al wel goed verbeterd maar ik wacht liever op de echte experts. :D
 
Back
Top