Hoe sluit je dat nest nou aan?

Grappig, daar ben ik het dan weer niet mee eens.

Als je drums natuurlijk wilt laten klinken wil je juist apart compressen zodat de kick de hihats niet in de weg zit en je het lekker dynamisch (punchy) houd ook al gaat het er redelijk hard en strak aan toe.
 
Ik snap er nog geen reet van!!!

Kijk ik heb dit op maijn paneel:
AUX 1 (PRE-FADER) FOR MONITOR FUNCTION IN ALL CHANNELS.
AUX 2, AUX 3 (POST-FADER) FOR EFFECT OUT IN ALL CHANNELS.
en 1 return per kanaal op master.

en 24 inserts.

Waar sluit ik nu mijn:
ultraflex
filterfactory
Rat distortion
quadraverb

op aan. Please help me!!! ik loop hier al tijden mee te kloten en ik doe eigenlijk maar wat.
 
Dat hoog verneuken... Is dat de oorzaak, waarom ze compressors vaak uitrusten met enhancers?
 
Het is eigenlijk heel makkelijk

Als je een effect op een aux send zet kun je meerdere tracks naar dit effect sturen. Je hebt dan nog een kanaal of een aux return nodig om wat terug komt van het effect weer mee te mixen. Je kan dan nu door de fader omhoog te schuiven meer droog signaal mee mixen en door de aux return of het kanaal wat je hiervoor gebruikt open te zetten kun je wat er uit je effect komt harder of zachter zetten.

Als je een effect op een channel insert zet heb je om te beginnen een speciale kabel nodig. Nu wordt het signaal dat dit kanaal binnenkomt eerst naar het effect gestuurd en alles wat het effect weer uit komt door de rest van het kanaal. Nu heb je dus alleen het geefectte signaal en niet meer het droge signaal. Dit is vaak handig voor distortions en compressors enzo.

Als je effecten over je hele mix wilt zetten heb je daar de master inserts voor.
 
Als je drums natuurlijk wilt laten klinken wil je juist apart compressen zodat de kick de hihats niet in de weg zit en je het lekker dynamisch (punchy) houd ook al gaat het er redelijk hard en strak aan toe.

Ik had daar natuurlijk het woord natuurlijk niet moeten gebruiken.
Als je bassdrums harder wilt laten klinken dan dat ze eigenlijk zijn kun je bijv je hihats (een beetje) weg laten drukken op deze manier. Mensen zijn gewend dat alleen hele harde geluiden dat doen en dus is het net of je basdrum vetter is. Bovendien wordt een drumtrack er wat levendiger van als de volumes van verschillende instumenten wat op elkaar reageren. Natuurlijker wordt het er inderdaad niet van. Hoewel je oren als je heel dicht in de buurt van een drumstel zit ook wel iets doen wat lijkt op compressie. :)
 
Origineel geplaatst door Twin-x
Ik heb mijn ultraflex geoon op de masterout aangesloten. Dit is dus niet goed?

Waarom over aux ik snap er eigenlijk geen hout van.
Ik heb mij quadraverb op aux zodat ik niet t effect op alles heb maar appart kan regelen..

Ik heb mijn Ultrafex ook op de master-out aangesloten. Maar alleen omdat ik op mijn antieke mixer geen inserts heb op de master.

Bij mij gaat het mastersignaal zo:
1-Master out;
2-Buizencompressor;
3-31 bands EQ;
4-Ultrafex;
5-Splitter, met daarachter amp, phone-amp, recording channels, tapedeckje.

Als ik master-inserts zou hebben zou de keten van compressor t/m Ultrafex daar zijn ingelust.

De 5 FX bakken heb ik allemaal achter de FX sends hangen, en mijn andere compressor gebruik ik wisselend voor de opname van verschillende tracks (bass, zang), en bij het mixen op de basedrum en de snaredrum (heel weinig). Achter/binnen deze compressor zit achter elk kanaal als side-chain nog een eq voor de-essing.

Is het nog een beetje te volgen, en heeft iemand hier uberhaupt wat aan?:confused: 8)
 
Back
Top