Hoe sluit je dat nest nou aan?

CreOn

Alles naar de knoppen....
Lid sinds
6 februari 2002
Berichten
1.150
Locatie
Terneuzen
Ok, ik ben nogal een leek op het aansluiten van effectapparatuur.
Ik heb een Virtualizer, en wil binnenkort een Compressor, en later een Equalizer aanschaffen.
Ik vraag me nu af, hoe sluit je die dingen aan?
Klopt het dat de Virtualizer en Compressor op aux send aangesloten wordt, vervolgens terug gaat naar je mengpaneel en met het originele geluid gemixed wordt?
En de Equalizer, tussen de uitgang van je mengpaneel en je versterker, of gelden daar andere regels voor?
 
er is geen regel
je mag zelf weten hoe je je spullen aansluit
misschien creeer je een nieuwe sound door het helemaal anders aan te sluiten dan de rest van de wereld doet :)

maar goed
een virtualizer is een effectapparaat die je via de aux aansluit en terug laat komen op een ingang op je mengpaneel, dat kan een return of een apart stereao kanaal zijn met equalizing enzo

een compressor is meer een insert effect (zoek maar op aansluiten insert effecten in de zoekmachine op dit forum)

een equalizer kun je op je eindmix toepassen via de main-insert
of op een subgroep of een specifiek instrument ( ook via insert)
 
Ok, bedankt alvast.
Wist niet eens dat er een zoekfunctie was op dit forum....
:o
 
Als je niet weet hoe je hem moet aansluiten weet je ook niet hoe hij echt werkt. En dan lijkt het me ook niet verstandig om zo'n ding aan te schaffen.

Maw. young grashopper first learn about wings, and then learn how to fly
 
compressor moet je gewoon achter (of voor :) ) je signaal zetten ..

de FX kun je inderdaad met de send/return op de aux van je mengtafel gooien

patchbay is overigens geen overbodige luxe hier lijkt me :)
 
Origineel geplaatst door fuse
Als je niet weet hoe je hem moet aansluiten weet je ook niet hoe hij echt werkt. En dan lijkt het me ook niet verstandig om zo'n ding aan te schaffen.

Maw. young grashopper first learn about wings, and then learn how to fly