BlitzPOP (aka Nolet) - White Sins

Ik bedoel ook eigenlijk dat ik de woorden niet versta , en wil je dan niet dat de luisteraar de tekst kan verstaan.
Nee waarschijnlijk anders had je wel zo gedaan .Daar had ik nog nooit van gehoord.
Whoops:stupid
Had je eerdere antwoord niet gelezen.
 
Laatst gewijzigd:
Te gek!!!

Te gek!!!

Nummer vind ik helemaal top!!

Lekker duister!!

Greetz:)
 
Ik heb jouw White sins track meerdere malen aandachtig beluisterd. Het verdient zeker een dikke pluim ! Goe bezig !
Je moet je voorstellen dat ik de 80ties als 20 jarige heb meegemaakt en ik word er zowaar nostalgies van...
Ik wil het niet teveel hebben over details. Je vocalen verzuipen idd een beetje in de mix, maar vocals mixen - zelfs in een professionele studio - is op zich al niet makkelijk, laat staan in een home studio waar je vaak al niet beschikt over die dure Neumann micro, vocalbooth, micpreamps en ga zo maar ff door. Hier en daar zing je ook een beetje vals, maar ook dat is niet zo erg in die zin dat ik al héél véél erger heb gehoord. Nota bene bij zogenoemde bekende Vlamingen ...
Mits wat autotune/harmoniser is dit zeker op te lossen.
En dan nog een opmerking : een tuner is geen overbodige luxe. In de intro is duidelijk te horen dat de diverse synths niet perfect getuned staan. Opletten hiervoor. Als ik nummers produceer hou ik steevast een tuner bij de hand om zeker te zijn dat het allemaal in tune zit. Wat je hoort, en zeker op hoofdtelefoon, klopt vaak niet met de realiteit. Komt daarbij dat ik een zeer gevoelig oor heb als het op tuning aankomt !

De kritiek die ik op Knaruff's track had (hij is ondertussen bij mij in de studio geweest waar ik hem dat heb verteld) is dat er een thema ontbreekt als aanvulling/antwoord bij de vocalen op het refrein van zijn track. Bij hem ontbreekt ook elk spoor van een intro die begint met een uitroepteken!, niet met een vraagteken? zoals bij hem het geval is. Dat is bij jou wel allemaal duidelijk aanwezig en het zit zeker goed. Zowel qua sound als melodie.
Maar spijtig genoeg laat de mix je wat in de steek (het zit allemaal wat op elkaar -typisch voor de thuiskeuken) wat op zich allemaal niet erg is want het is de inhoud die telt, en dat zit bijna helemaal snor ! Ik zou je wel de raad willen geven om eens te denken : Less = more.
Probeer het niet te vol te stoppen, je vocals zullen er dan ook al beter uit komen.
Vandaar dat ik de éénvoud van de drums op Knaruff's track net wel ok vind.

Waar ik zo van hou bij tracks als die van jou en Knaruff (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=343333#post343333) is dat jullie beide duidelijk kiezen voor en een goed idee hebben ivm het maken van "songs", zijnde een duidelijke structuur van intro, strofe, refrein, bridge, ...tot en met outro.
Er is ook duidelijk gewerkt op "arrangement", iets waar velen hier niks maar dan ook niks van hebben begrepen.
Dat is nou net hetgeen ik zo vaak mis bij de vele tracks die op SF gepost worden, los van welke stijl dan ook. Zoals ik zei, vaak komt men niet verder dan het herhalen van een weinig inhoudsvolle "loop" die dan tot in den treure wordt herhaald.
Ik begrijp dan ook vaak het enthousiasme niet ! (van de luisteraars dan welteverstaan, en steeds met respekt voor de makers)
Ik zal het tot in den treure blijven herhalen : iedereen kan naar de academie gaan en leren tekenen. Maar niet iedereen kan kunstwerken maken , zo zit dat. Als ik dan naar Knaruff kijk en vaststel dat deze jongen amper 6 maand (!!!!) met synths aan klooien is gegaan, tja , dan vrees ik dat hij "het" een beetje heeft. Zeker als je dan nog weet dat hij 2x niks heeft staan aan materiaal in vergelijking met de trein van apparaten waar sommigen hier mee uitpakken. ( geen probleem overigens) . Want eigenlijk speelt het geen rol maar het verbaast me wel. Het is wel af wachten wat er bij Knaruff nog allemaal uitrolt natuurlijk, dat zal de toekomst uitwijzen.
En ik moet zeggen dat ik "het" ook hoor in jouw White Sins track ! Je hoort heel duidelijk dat je goed weet waar je mee bezig bent. Meer nog dan Knaruff, maar ik veronderstel dat je ook al langer bezig bent dan hem.
Ik vind het zeker goed wat je hier gemaakt hebt en ik zou zeggen dit verdient enthousiasme en doe vooral zo verder !
Ik hoop dan ook voor jou dat dit op vinyl verschijnt.

Origineel geplaatst door Unic
Ik zou inderdaad erg graag meer van dit soort nummers horen!!

Het wordt idd tijd dat er terug eens wat "muziek" gemaakt wordt.
Dat was wel veel duidelijker aanwezig in de eighties, 70ties of 60ties (toen werd er ook wel rommel gemaakt) dan het vaak hopeloze gestamp van nu.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sKeLeTvM

Het wordt idd tijd dat er terug eens wat "muziek" gemaakt wordt.
Dat was wel veel duidelijker aanwezig in de eighties, 70ties of 60ties (toen werd er ook wel rommel gemaakt) dan het vaak hopeloze gestamp van nu.

als jij denk dat er enkel maar hopeloos gestamp gemaakt word dan zoek je niet hard genoeg naar muziek.
maar ik kan me wel voorstellen dat je er anders over denkt als er altijd maar mensen in je studio komen die
liedjes zoals "de pizza hut" willen maken. :D
altijd maar zagen dat het vroeger beter was. fuck the 70 80 90 er word nu evengoede muziek gemaakt.
doe eens wat moeite !! hier wat recente releases die je maar eens moet beluisteren in de betere platenzaak.
- o9 - church of the ghetto pc
- Proem - socially inept
- Arovane - lillies
- Ilkae - bring extra dragons
- edit - crying over pros for no reason
- Venetian snares - Huge Chrome Cylinder Box Unfolding

en laat ook eens wat van je eigen muziek horen. niet van die "muziek" die je "verplicht" word te maken.
:D
 
die pad klinkt wat vals in mijn oren.. verder niet echt my piece of pie..

wel gedurfd om zelf te zingen :D
 
Een moddervette track, lekkere snare, mooie zang,
chique basslijn... De zang ligt idd iets achterin, maar
dit stoort me totaal niet, versta maar flarden, dat heeft
zijn charmes...

Waarmee heb je de drums gemaakt? Keep up the good
work, idd, meer van dit... Dat op 3:18 is Grauzone achtig...

Mooi... Axel
 
Origineel geplaatst door Freakydile
Waarmee heb je de drums gemaakt? Keep up the good
work, idd, meer van dit... Dat op 3:18 is Grauzone achtig...

Mooi... Axel

Thanks mensen...De drums zijn samples die ik in mijn RS7000 geladen heb. Kicks zijn gesampled van de White Stripes, snare is volgens mij een Linndrum en een RY30 snare doorelkaarheen. Vrij simpel allemaal eigenlijk...Compressie en Reverb komen uit de UAD-1.

Oja...hij komt toch op vinyl: houdt SPC3 op spring collective in de gaten!
 
Ok, het klinkt wel grappig.
Hou alleen niet van de manier waarop de melodieen gespeelt/getoneerd zijn.
Ze doen me gewoon pijn in de oren, sorry.

WEL vind ik de baslijn erg lekker en vin ik de freaksounds best cool.
De beats vind ik iets te simpel en net niet de punsh geven die het eigelijk mag hebben om het interessanter te maken. oftewel even doordenken over je beatje. van de beats merk ik wel dat als hier nog ff aan wordt doorgewerkt dat het idee heel lekker is/wordt.

De vocals zijn iets te onverstaanbaar (je wilt toch ook de tekst goed kunnen verstaan!)
Zou je de tekst kunnen plaatsen ? dan kan ik die beter beoordelen.
Al met al vind ik het wel een nummer dat potentie heeft als het wat wordt doorgewerkt qua beats en als de melodie meer naar mijn smaak zou zijn getoneerd (minder valsige pad dus). succes ermee...
 
Uit respect dat Nolet vandaag 25 geworden is, heb ik hem serieus 25 keer geluisterd! Bretsige plaat!
 
Het is het enige nummer uit de Contest die ik op mijn harde schijf heb laten staan. Hij wordt minimaal één keer per dag gedraaid.

De zang is perfect. Met veel gevoel. Ook het zang-arrangement is geweldig. Past perfect bij de stem, deze twee 'gelayerde' partijen.

De synthlijnen zijn zó sterk, dat als ik niet beter zou weten, ik zou denken dat de heer Gary Numan heeft meegespeeld.

Dit is een compositie die ook door een gitaarband zou kunnen worden gespeeld. En is dat niet de definitie van een goede song: dat het niet uitmaakt wie hem speelt??



:halleluja
 
Niet echt mijn smaak... maar wel knap gemaakt.
De hoeveelheid galm mag van mij behoorlijk omlaag. Maar dit past ook wel weer in deze stijl denk ik.
De lead-synths doen soms wat c64 aan, en dat vinnik dan wel weer vet :-)
 
Dit nummer vind ik persoonlijk erg goed.

Zeer retro gevoel er over, zeker de synth.
Zang vind ik ook goed gelukt. Klinkt erg new wave ....
Kreeg er een beetje een "FLock of Seagulls" gevoel bij.


Keep `em coming!
 
Origineel geplaatst door Pim
Het is het enige nummer uit de Contest die ik op mijn harde schijf heb laten staan. Hij wordt minimaal één keer per dag gedraaid.

De zang is perfect. Met veel gevoel. Ook het zang-arrangement is geweldig. Past perfect bij de stem, deze twee 'gelayerde' partijen.

Ik heb onmiddellijk gezegd bij het horen van deze track in de betreffende thread, dat White Sins eigenlijk de miskende SF track contest NR1 is. Niet eens uit persoonlijk oogpunt (ik heb newwave en de 80's als 20jarige meegemaakt)
maar gewoon omdat deze track op alle punten voldoet. Aangename track surtout. Makes u dance. Goeie song.
Goeie compositie & vocals. Juiste opbouw kortom noem het, het is er.
Geen toeval dat ik net zoals Pim enkel deze track op m'n HD heb bewaart.

Klankmatig is White Sins nog teveel in demo stadium en je mag er geen punt van maken om met dezelfde sounds
hier een goeie programmeur bij te halen die het allemaal wat strakker en correcter (er zitten idd 'out-of-tune sounds en vocals in) laat klinken en rollen.
Tot slot een erkend technicus laten mixen in een high-end studio, en dan kan het haast niet anders dan dat deze track een eigen leven gaat leiden...op voorwaarde dat je hem op beperkte oplage laat persen en wat PR doet natuurlijk.

Ik wil graag alvast nu een exemplaar (getekend dan...:)) bestellen !

Met achting,

sKel.

Succes !

Origineel geplaatst door Pim De synthlijnen zijn zó sterk, dat als ik niet beter zou weten, ik zou denken dat de heer Gary Numan heeft meegespeeld.

Dit is een compositie die ook door een gitaarband zou kunnen worden gespeeld. En is dat niet de definitie van een goede song: dat het niet uitmaakt wie hem speelt??:halleluja [/B]

Een winnaar dus.=)
 
jongens, gewoon ff de betere platenzaak inlopen en vragen naar SpringCollective EP nr 3 ... staat ook nog een vet nummer van medeforum-lid Dob op!
 
Origineel geplaatst door olafmol
jongens, gewoon ff de betere platenzaak inlopen en vragen naar SpringCollective EP nr 3 ... staat ook nog een vet nummer van medeforum-lid Dob op!

Fijn, ik wens Dob veel succes met z'n plaatje. Ik zal eens kijken of we dat hier kunnen vinden.
Maareuh, gaat hier nu om "White Sins", so let's stick with this one aub.
Zullen we dat afspreken ?}:|
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Fijn, ik wens Dob veel succes met z'n plaatje. Ik zal eens kijken of we dat hier kunnen vinden.
Maareuh, gaat hier nu om "White Sins", so let's stick with this one aub.
Zullen we dat afspreken ?}:|

dat zeg ik, white sins staat er ook op ...plus nog 2 andere tracks van Nolet .... www.springcollective.com voor meer info en MP3's
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top