Patchbays configuratie

Wat een fijn topic, goeie tips en uitleg tegengekomen... denk dat ik het wel begrijp :)

Binnenkort maar eens aan de patchbay, zie mooie toepassingen voor FX-chains.. mixer kanalen heb ik nog wel over, zit alleen vaak te hannessen met sends/inserts en doorlinken. En naar mijn idee ziet het er ook gewoon netter uit als veel middels patchbay aan elkaar hangt.
 
Laatst gewijzigd:
... na 3 uur lezen :


Dus als ik het goed heb, kun je een patchbay zo configureren dat aan de achterkant vaste 1 op 1 verbindingen zitten, en aan de voorkant kun je vervolgens als een soort INSERT nieuwe verbingen aanleggen - je plug onderbreekt immers de verbinding aan de achterkant.?
 
Heb er ook een paar
attachment.php

Bovenste gaan alle out's van me drumdozen naartoe, 2e alle synth's audio out's en in's, 3e bovenste rij de 24 in's onderste rij de 24 direct out's van me mixert.
Daaronder zit een zelfbouw passieve summer/splitter, 4 in naar 1 out of andersom, 4e patch daaronder zit de FX send en return, de sub's in en out en alle outputs van me mixer en de inputs van me monitors, alle out's bovenste rij en in's onder, behalve de out's, links boven rechts onder.
5e daaronder zitten al me dynamiese FX, de 6e de tijd FX, en de laatste, links de master FX en helemaal rechts de in's en out's van me geluidskaart.
Alles gaat dus naar de patchbays, van geluidskwaliteits verlies heb ik geen last maar dat is ook zo nihiel dat ik me daarover niet druk maak.

Heb er nog 2 die gebruik ik voor de CV, gate en klok signalen.
 

Attachments

  • patcbayssss.bmp
    911,3 KB · Bekeken: 209
... na 3 uur lezen :


Dus als ik het goed heb, kun je een patchbay zo configureren dat aan de achterkant vaste 1 op 1 verbindingen zitten, en aan de voorkant kun je vervolgens als een soort INSERT nieuwe verbingen aanleggen - je plug onderbreekt immers de verbinding aan de achterkant.?

Ja zo heb ik het ook begrepen, althans als je in de half normalled stand werkt.
Half normalled lijkt mij dan ook uitermate nuttig.
Nu ja ik ga het zien want dit weekend knoop ik alles aan elkaar.

Maar wat het nut is van de split mode ontgaat mij nog steeds. :?
 
@richard2000

Hoe onthoud je wat waarop zit aangesloten? Heb je op de voorkant alles gestickerd/beschreven, of heb je alles op papier gezet? Ik zou het niet onthouden in ieder geval. Ik heb 2 patchbays in gebruik, waarvan 1 alles gelabeld is, en de andere weet ik uit mijn hoofd (niet zo complex). Maar jij hebt er zoveel...............lijkt wel de achterkant van een Reason rack ;-)
 
Ik heb een patchbay (Samson S-Patch Plus) aangeschaft om een en ander netjes aan te sluiten in mijn rack en begrijp geloof ik ook ongeveer hoe de boel dan werkt.

Rest mij twee vragen:

1) Kan je een patchbay (in thru-modus) gebruiken om pedaal-aansluitingen van de achterzijde van effectenmodules naar voren te sturen? Bv. mijn SE-70 heeft twee pedaal-aansluitingen, maar omdat het ding in mijn rack zit, heb ik geen zin om de hele tijd achterin het rack te moeten frummelen als ik een pedaal moet aansluiten.

2) Maakt de plaatsing van de patchbay in het rack nog wat uit? Ik begrijp dat ze meestal bovenin worden geplaatst, maar zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten, bv. afstand tot andere apparatuur?
 
Back
Top