Patchbays configuratie

bij mij viel het kwartje toen ik doorhad dat die grijze het circuit onderbreekt. zonder plug in die grijze staan alle 3 de zwarte plugs met elkaar in verbinding.

soms is het handig om de mogelijkheid te hebben om die verbinding te houden of juist te verbreken.

gebruik nu m'n patchbay ten volle en kan echt niet meer zonder... wat een gemak zeg!!
 
Origineel geplaatst door dione
kep de grijze achterop zitten ja...
Probleem opgelost. Alles ist klar!
 
voor sommige toepassingen is het fijn om ze voorop te hebben. maar het ligt er maar net aan waar je je patchbay voor gebruikt natuurlijk. :)

bij mij is het ong half om half met grijs voorop of achterop.
 
Het is op de eerste plaats even belangrijk te constateren hoe jouw patchbay in elkaar zit. Bij Dione bleken immers de connectors op een gegeven moment verkeerd-om in de module te zitten.

Bedankt voor jullie reacties. Ik snap alleen nog niet precies wat er met alles bedoeld wordt. AxiMaxi; hoe weet ik hoe mijn patchbay in elkaar zit?? gewoon uit de fabriek, grijs voor zeg maar. En je zei dat ik een feedback lus had gemaakt met mijn effecten??? Wat heb ik dan precies verkeerd gedaan??? Het plaatje is duidelijk, heel fijn. Ik wil de III en V, moet ik dan iets veranderen?? Of zit ie zo goed in elkaar??
 
hoe weet ik hoe mijn patchbay in elkaar zit??

Lijkt me een kwestie van proberen. Je kan 't schemaatje erbij houden.

En je zei dat ik een feedback lus had gemaakt met mijn effecten??? Wat heb ik dan precies verkeerd gedaan???

Kijk 's naar plaatje II: als je de inputs op de bovenkant en de outputs op de onderkant hebt staan, dan heb je dus de inputs en de outputs 1-op-1 met elkaar verbonden. Feedback, dus.
Ik ga er tenminste vanuit dat je bedoelt dat de inputs en de outputs boven elkaar zitten.

Als je hier niet uitkomt, moet je even nog nauwkeuriger beschrijven hoe je het aangesloten hebt, wat je ermee doet, wat je voor patch-aansluitingen maakt e.d.

Ik wil de III en V, moet ik dan iets veranderen?? Of zit ie zo goed in elkaar?? [/B]

Voor V moet de grijze connector aan de achterkant zitten, voor III aan de voorkant.
Dus je zal je patchbay uit elkaar moeten halen en een paar 'broodjes' om moeten draaien.
 
Vraagje hieromtrend, Axi gaat me wel kunnen helpen denk ik ;)

ik zou patchbays willen gebruiken omdat ik meer toestellen(en dus uitgangen) heb dan ik mixeringangen heb. Ook will ik alle kabels langs de achterkant (vd patchbay dus) houden zodat ik zo weinig mogelijk kabels in het zicht heb liggen. Hoe moet ik dit dan configureren ? Bedoeling is dus om zonder herplugwerk bv de output van synth 1 te sturen naar een mixerkanaal en eventueel voor een ander project de output van synth2 te sturen naar datzelfde mixerkanaal.

Alvast bedankt :biertje:
 
Origineel geplaatst door Nerve
Vraagje hieromtrend, Axi gaat me wel kunnen helpen denk ik ;)

ik zou patchbays willen gebruiken omdat ik meer toestellen(en dus uitgangen) heb dan ik mixeringangen heb.

daar hebben we allemaal last van...;)

Origineel geplaatst door Nerve

Ook will ik alle kabels langs de achterkant (vd patchbay dus) houden zodat ik zo weinig mogelijk kabels in het zicht heb liggen. Hoe moet ik dit dan configureren ? Bedoeling is dus om zonder herplugwerk bv de output van synth 1 te sturen naar een mixerkanaal en eventueel voor een ander project de output van synth2 te sturen naar datzelfde mixerkanaal.

Alvast bedankt :biertje:

Dan moet je (in het geval van de Neutrik) zorgen dat de grijze plug aan de voorkant zit....vervolgens achterop synth 1 op A aansluiten en de kabel naar je mixer op B...dan zijn die twee met elkaar verbonden zonder dat je aan de voorkant hoeft te patchen....gooi je vervolgens aan de voorkant een patchkabeltje van synth 2 in B dan wordt de verbinding van synth 1 verbroken en gaat synth 2 naar dat kanaal op je mixer....
Je moet dan wel goed vantevoren nadenken welke dingen je rechtstreeks patched en welke je aan de voorkant wilt patchen...
 
je hebt ook losse modules .. ik heb 2 van neutrik bakken .. met daar in ook nog ipv grijze rode jack aansluitingen
zal ze er eens bij pakken !
neutrik_nysspcr_pimx_149335.jpg


is speciaal voor inserts ! http://www.thomann.de/thoiw7_neutrik_nysspcr_prodinfo.html

trouwens heeft iemand een link om van die labels te maken ?
heb nog niet gezocht maar als iemand het weet .. zou dat nice zijn !
 
Origineel geplaatst door Nerve
...Axi gaat me wel kunnen helpen denk ik...
Dione kan dat ook heel goed, zoals je ziet ;)
Zoals Dione het omschrijft, heb ik het dus zitten.

edit
Origineel geplaatst door MadR
... rode jack aansluitingen (...) speciaal voor inserts
Wat is daar anders aan?
 
Toch blijft het een interessant gegeven die patchbays......
 
wat is er mis met mijn bruine ster? vind die blauwe maar lelijk 8)
word ik es actief, weer wat te zeiken........ :S
hehehehe.....kom binnenkort wel efkes bij jouw gluren hoe je het gefixed heb.......
 
Origineel geplaatst door David20
wat is er mis met mijn bruine ster? vind die blauwe maar lelijk 8)
word ik es actief, weer wat te zeiken........ :S
hehehehe.....kom binnenkort wel efkes bij jouw gluren hoe je het gefixed heb.......

Altijd welkom! Bier staat koud!

ps. De bruine ster is weer weg en dat is tevens "Het Mysterie van de Bruine Ster"..

klinkt als een erg vieze foute film, bahbah! ;)
 
heb je wel gelijk in. als het bier koud staat moet ik er haast mee maken :D straks wordt het weer warm :D
 
Ik ben geen moderator, maar euh... kunnen jullie dit niet via PB bespreken? :frons:
 
Roger that :D
 
Origineel geplaatst door AxiMaxi
Ik ben geen moderator, maar euh... kunnen jullie dit niet via PB bespreken? :frons:

Ok chef!! En ik ben geen zeikerd, alleeen vind ik dat dit topic erg veel goede antwoorden bevat eigenlijk is zo'n beetje alles al uitgesproken... en als twee mensen dan een beetje afdwalen en offtopic ouwehoeren ben jij niet degene om er iets van te zeggen maar de moderator!!

Beetje een flauwe opmerking! 8o)
 
Thanx Dione,

als ik het goed doorheb is 'overrulen' van connecties via de voorkant te doen dan, da's een beetje zonde kwestie vd boel netjes te houden =(
 
Origineel geplaatst door Nerve
als ik het goed doorheb is 'overrulen' van connecties via de voorkant te doen dan, da's een beetje zonde kwestie vd boel netjes te houden =(
Toen ik m'n patchbay kocht, dacht ik ook dat ALLE connecties via de voorkant gemaakt moesten worden. Maar dat hoeft dus niet, vanwege de 'default' verbinding, tussen de bovenste en de onderste connector aan de achterkant (met de grijze connector aan de voorkant, dan... :eureka: ).

Je kan natuurlijk nog steeds een patchkabel erin steken, maar daarmee verleng je alleen maar het signaalpad en het aantal contacten, wat de geluidskwaliteit niet ten goede komt.
Bovendien kosten die zinloze patchkabels nog geld ook :)
 
ik zit dit verhaal eens te lezen en mij valt iets op en ik vraag me af wat jullie er van vinden

ik heb aangeloten aan de achterkant de aansluiting van een input van mijn mengtafel en daar onder een geluidsbron die dus doorgelust word (halfgenormaliseerd)
nu wil ik elders vandaan aan de voorkant een geluidsbron naar de input van de tafel patchen (grijze aansluiting blijft leeg) en wat gebeurd er nu het signaal halveerd en word in db naar beneden gebracht omdat er nu 2 signaal inputs aangeloten zijn maar ik gebruik er maar 1 .

hoe kan dit ???
 
Back
Top