Zelf vinyl snijden

Dat is natuurlijk geen nieuws.

Die kennen we al van verstax, maar ja ruim € 9000 voor de Vetsax is wel een beetjje prijzig.

Daar komt Kingston met iets nieuws: de Kingston Dubplate Cutter.

kingtop.jpg


Veel is er nog niet over bekend, maar het lijt me wel een goedkoop alternatief voor de Vestax.

meer info op de Kingston website
 
veel is er NOG niet over bekend.....de FAQ komt uit 2000....en daarin zeggen ze dat ie zeker in september op de markt is (end of summer 2000)
 
Inderdaad, jammerjammerjammer. Ik geloof dat ik die prototype-foto 'n jaar geleden al gezien had. Ik hoorde laatst weer iets van die Vestax cutter, maar dat schiet ook niet echt op. Niet dat ik 'm kan betalen ofzo hoor...
 
ff kijken, ik heb die dubplate cutter in ehhh...2000 tijdens Sonar Barcelona in levende lijve mogen aanschouwen...hij werkte overigens ook....mooi dingetje hoor
 
Dit is tenminste een echte cutter :)

aaf.jpg


Ron Murphy van NSC te Detroit, waar menige Detroit techno klassieker ge-cut is. De plaat hierboven is nog bijna helemaal leeg.

Hans
 
Origineel geplaatst door hansv
Dit is tenminste een echte cutter :)

aaf.jpg


Ron Murphy van NSC te Detroit, waar menige Detroit techno klassieker ge-cut is. De plaat hierboven is nog bijna helemaal leeg.

Hans

uhh ik dacht dat alleen pre persen op deze manier gemaakt werden, en dat de rest gewoon in een mal werden gemaakt
of heb ik het nu mis
 
Origineel geplaatst door EDP


uhh ik dacht dat alleen pre persen op deze manier gemaakt werden, en dat de rest gewoon in een mal werden gemaakt
of heb ik het nu mis

Je zou inderdaad wel eens gelijk kunnen hebben, nu je het zegt. Volgens mij werd hier inderdaad een lacquer gemaakt (op 14" formaat als ik het goed heb), waar in een later stadium dan weer een mal van word gemaakt. Je kan die lacquers trouwens wel gewoon draaien op een pick-up.

Ik ben even gaan googlen om te kijken hoe het nou ook al weer zit en vond dit:http://www.mmsdirect.com/products/vinyl_how.html

Hans
 
Zou je zo'n ding niet zelf kunnen maken?
het moeilijkste is de kop natuurlijk.
 
Zo ontzettend nieuw is die dubplate cutter nou ook weer niet, ik kan 'm al een jaar of drie leveren (niet dat ik 'm ooit verkocht heb, maar dat is weer iets anders) De kwaliteit van het eindproduct is overigens niet om over naar huis te schrijven... Dan doet de Vestax het een stuk beter, maar dast haalt het nog niet bij een geperste plaat.
 
als zo'n lege plaat 7 dollar kost....waarom moet t laten snijden dan 150 piek kosten...bah...als ze hier bij de locale platenboer zo'n ding neerzetten en je voor 25 piek je eigen plaat gaven....nou....lekker zou dat zijn ;)
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
klopt, maar die werkt echt super!.

maar is zooo duur.......maar ziet er wel beter en prof. uit.

vrtx.jpg

Erm, dat ding ziet er nog steeds uit als uit de hand gelopen Fischer Price speelgoed voor kleine kinderen... :engel:

Ik geloof dat Stanton ook zo'n cutter maakte, maar dat zou ik na moeten kijken.
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
als zo'n lege plaat 7 dollar kost....waarom moet t laten snijden dan 150 piek kosten...bah...als ze hier bij de locale platenboer zo'n ding neerzetten en je voor 25 piek je eigen plaat gaven....nou....lekker zou dat zijn ;)

omdat de o.a. snijkop alles behalve makelijk te krijgen is, zover ik heb gehoord. Er stond ooit ee Newman hier in R'dam van hotsound welke ik voor een ton kon kopen. :L

echter is moest wel zelf de snijkop regelen.

Die van Ron zal zal wel een Scully machine zijn.
 
Er stond ooit ee Newman hier in R'dam van hotsound welke ik voor een ton kon kopen. :L

Deze machine is verkocht aan Mid-town aan de binnenweg in Rotterdam, nu een plaatje laten snijden wordt je niet vrolijk van.


Heb nog ff gezocht en je kan
hier de prijslijst bekijken


Greetinx DJ R2, RSI Records
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top