De grote 80's thread

Freakydile

I used to be a snaredrum
Lid sinds
6 november 2003
Berichten
1.233
Locatie
Zolder B
Omdat vele onderwerpen uiteindelijk
in Italo-threads uitmonden, ontaarden
in grote prenten-orgieën, vage singeltjes-
requests is hier de...

Grote 80's thread.

De eighties, het is je leven of je haren gaan
er van rechtstaan. In het laatste geval is
een bijdrage hier uiteraard niet van groot
nut...

Octodiecofielen (?) here we go...

Axel

rubik.jpg
 
ben net aan het verzamelen geslagen, ihk van jeugdsentiment, :

elvis costello, buzzcocks, magazine, fad gadget, pop group, cure, new order, wire, cabaret voltaire, the adverts, the feelies, the slits, the jam, throbbing gristle, siouxsie, fall, alternative television, swell maps, pere ubu, joy division, enz enz.
maar eh, iets zegt me dat je misschien iets heel anders bedoelt. Hoe dan ook, maak er fijne remixen van nu, oh nee, dat heet mash-ups tegenwoordig... nou ja. Is leuk. kraftwerk vs. new order, stevie wonder vs. lynyrd skynyrd,
iemand nog suggesties?
 
80's....

Leuke tijd ! De tijd waarin ik uitgroeide van kleuter met muziekles tot langharige reggae-doedel met zeer druk muzikaal schema.
Muzikaal gezien ook een erg leuke tijd. Veel muziek uit deze tijd wordt nu als "fout" betiteld. Het hangt een beetje van de definitie van "fout" af of ik daarin mee kan gaan of niet. Als men met "fout" bedoelt dat de muziek niet meer kan, oubollig of zelfs kinderachtig is, haak ik af. Als men met "fout" bedoelt dat de entourage om de muziek heen vaak overdreven of zelfs nichterig was, geef ik "men" groot gelijk en ben er nog trots op ook dat ik van deze muziek kan genieten.

Toppers (naar mijn smaak):
- Dire Straits
- Jimmy Sommerville (evt. met band)

Heerlijke nrs:
- Orange Juice Jones - the Rain
- Mr Mister - Broken Wings

beide lijstjes zijn wmb tot in lengte van dagen te verlengen.

:)
 
Opkomst van de stroming House...en ook werkelijk mee gemaakt!
Betekende soms dat een dansvloer massaal leegstroomde.....:stupid
 
Ik herinner me te zitten in een grijze honda accord
met een joekel van een cassettespeler-radio er in,
apatisch terugspoelen uuuuuuren lang...

Dat cassetteke moet geleden hebben. Er stond
een Boney M. - Rivers of Babylon (dat background
koor vond ik toen kicken) en Döf - Codo.

Het was een groen tapeje. Ik herinner me dat mijn
pa me er een streepje met pen heeft opgezet
zodat ik kon zien waar het "stond"

Mario Mathy, dat was ook iets waar ik maar bleef
naar luisteren. Blijkbaar is ie in NL niet zo bekend
geworden. Hij komt regelmatig voorbij op piratenzenders...

Dat was in die tijd dé synthking der belgen.
Met een roze band om zijn haar. De platenhoes ligt
hier bij me, ik ga zo even mijn scanner op mijn laptop
installeren... Dan post ik em.

Axel
 
Origineel geplaatst door Freakydile
I
Mario Mathy, dat was ook iets waar ik maar bleef
naar luisteren. Blijkbaar is ie in NL niet zo bekend
geworden. Hij komt regelmatig voorbij op piratenzenders...

Axel

Zegt me idd niks...maar "wij" luisterden naar de Soulshow, In the mix, And the beat goes on.
Zegt jou waarschijnlijk weer niks...:D
 
New Order's Blue Monday, dat was toch wel een omslag kan ik me herinneren, met een dure Linn-drum gemaakt,
daar sprak ook menigeen revolutie over toen.
 
Nee, die proggies ken ik niet, maar
Countdown ken ik wel, die kwam op NL1,
indertijd, klopt dat?

Hier is Mario Mathy lol

Axel

PS: Label: Limbo records.
 

Attachments

  • mathy.jpg
    mathy.jpg
    34,7 KB · Bekeken: 210
Origineel geplaatst door Imipolex
ben net aan het verzamelen geslagen, ihk van jeugdsentiment, :

elvis costello, buzzcocks, magazine, fad gadget, pop group, cure, new order, wire, cabaret voltaire, the adverts, the feelies, the slits, the jam, throbbing gristle, siouxsie, fall, alternative television, swell maps, pere ubu, joy division, enz enz.
maar eh, iets zegt me dat je misschien iets heel anders bedoelt. Hoe dan ook, maak er fijne remixen van nu, oh nee, dat heet mash-ups tegenwoordig... nou ja. Is leuk. kraftwerk vs. new order, stevie wonder vs. lynyrd skynyrd,
iemand nog suggesties?

Toen ik vroeger iedere ochtend van NL naar B reed,
(toen ik nog reed ja) luisterde ik op de radio (3FM?)
naar een radioprogramma met een hyperkinetische presentator
die altijd gedownloadde combimixen speelde bestaande
uit 2 gemixte platen.

Bedoel je zo iets met je ... vs. ... mixen?

Kind regards,

Axel
 
ja precies, twee (of meer) nummers die 'in elkaar passen' , hoe onwaarschijnlijker de combinatie, hoe beter.
Ben nu bezig met 'good vibrations' vs. 'money', (beach boys-pink floyd)
 
De mensen die de muziek uit de jaren 80 als "fout" betitelen zijn over het algemeen vaak dezelfde, die diezelfde muziek opnieuw uitbrengen en er dan een mekkerend persoon over heen laten praten wat dan hip-hop heet. Je kunt zeggen wat je wilt over de muziek uit de jaren 80, maar het raakte wel vaak je gevoel; iets wat nu ver te zoeken is. Ik ben van mening dat heel veel van de populaire bands,zangers en zangeressen van deze tijd, in de jaren 80 niet eens op zouden vallen. Zeer benieuwd hoe jullie daar over denken!
 
Origineel geplaatst door trancer
Zeer benieuwd hoe jullie daar over denken!

Dat vind ik dan weer een beetje te ver gaan. Iedere tijd heeft z'n eigen dingen, en nu is het misschien wel de tijd voor hiphop om mensen op hun gevoel te werken. Ik kan ook niet zeggen dat de artiesten van nu per definitie slechter zijn als die van toen, het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak.
Net zoals er nu veel rotzooi gemaakt wordt, gebeurde dat toen ook hoor.
Nu is de invloed van commercie misschien wat groter geworden, wat ook snel voor muzikale vervlakking kan zorgen, maar dat was in de 80's ook al het geval.

wie kent er nou niet de beroemde Samantha Fox-kussentjes :P
 
Ik kan het toch niet helemaal met je eens zijn helaas.
Natuurlijk werd er toen ook rotzooi gemaakt maar ik denk dat er op de een of ander manier veel meer diversiteit was wat het soort stroming van muziek betreft. Daar komt bij dat je in die tijd veel meer "echte" muzikanten had die zelf hun muziek schreven en in staat waren om elke keer weer, een of andere verassende supermelodie uit hun hoed te toveren in tegenstelling tot nu waar vaak slechts een monotone prater is te horen met een gejatte sample of melodie uit de jaren 80 die er op zijn beurt weer voor zorgt dat het plaatje wat interessanter wordt. Overigens kan ik uit eigen ervaring mededelen (al jarenlang dj op grote jaren 80 en 90 feesten) dat juist de jeugd van nu, zoekende is naar die muziek. Ook zij schijnen toch iets te missen en daar heb je weer dat "gevoe"l waar ik al eerder over sprak.

Net zoals er nu veel rotzooi gemaakt wordt, gebeurde dat toen ook hoor.
 
Origineel geplaatst door mikemix
Opkomst van de stroming House...en ook werkelijk mee gemaakt!
Betekende soms dat een dansvloer massaal leegstroomde.....:stupid

Dat waren idd nog eens tijden !
En dan bedoel ik de mooie tijden.

Toen was house nog heel gewoon :)
 
Hier is Trans-X - Living on Video
 

Attachments

  • ap27^002.jpg
    ap27^002.jpg
    43,8 KB · Bekeken: 191
Back
Top