De grote 80's thread

Onlangs maar eens de OST van de eerste Terminator film binnengehaald. Door Brad Fiedel gedaan. Jummie!

+1 voor Brad Fiedel's Terminator theme/score

In de categorie nutteloze weetjes:

What Is the Time Signature of the Ominous Electronic Score of The Terminator?
http://www.slate.com/articles/arts/...rminator_score_is_a_mystery_for_the_ages.html

Een leuk artikel over de "making of" en de speurtocht naar de "onregelmatigheden" in deze magistrale track.

Voor wie geen puf heeft om het artikel te lezen;

And the verdict? “It’s in 13/16. Three plus three plus three plus two plus two.”


Oorzaak: het lukte maar niet om de deels analoge spulletjes, zonder MIDI, goed gesynchroniseerd te krijgen....
“Terminator was very difficult,” said Fiedel, “because I was using many different synths and sequencers and because I didn’t have midi available on many of them I had to sync them by hand. This is why the main theme is in a very odd time signature. The looping of the Prophet-10 was just a little short of a complete measure.”
 
Laatst gewijzigd:
Thnx to Exo weet ik nu ook van het bestaan van dit topic af...:D


Zal hier voortaan wat van mijn favo's uit die bijzondere tijd voor muziek posten.



The Human League - Don't You Want Me



[h=1]Visage - Fade To Grey[/h]
 
20200409_102201.jpg

Naar de LP van Visage luisteren onder het genot van een kopje koffie... Devenir en gris mompelen en vervolgens : godverdomme, al 2020... Wat zou er met de eighties thread gebeurd zijn...
 
tjah, 80's en 90's blijven immens steken in m'n hoofd qua muziek. De lijst is eindeloos.
Er speelde altijd een radio bij ons ouders thuis in de achtergrond (zelfs voor onze hond als we ergens naartoe gingen). Juke-box gehad in de 80's waarvan er hier nog een hoop overschot zonder hoes in een doos rondslingeren. Dus commercieel of underground... puur "nostalgie" (hatelijk woord geworden ondertussen :P ). ik heb het allemaal van thuis uit meegekregen waarvoor dank :halleluja
Bij deze weet ek niet of deze al gepost geweest is... een commercieel 80's synth goodness nummer met 'nice' video waarin ze haar tepels zonder schaamte showt 8~
Caroline Loeb - C'est la Ouate
https://www.youtube.com/watch?v=01jK2yQg-0w

Als er iets me opvalt is het de "recente" verbale sexualisering van de maatschappij versus "recente" verpreutsing van diezelfde maatschappij...



Nu kun je geen tiener meer het podium opsturen in een "negligee"
 


Wireless power DX-7, maar wat een tijd!!!!!

Die gast voelt zich schuldig om bijna 1000 euro te verdienen voor een optreden van 20.minuten.. maar goed je hebt ook reistijd enzo :) en ze waren waarschijnlijk meer populair dan Phil Collins onder dat publiek
 
Lijstje voor wat ik van de jaren 80 zag...(m'n jeugd)

Politiek:
Ronald Reagan.
Margaret Thatcher

TV
Flodder
Dallas
Dynasty
Falcon crest
De Fabriek
Top pop

Kinderseries:
De familie Knots
De zevensprong
klassenwerk
De poppenkraam
Er was eens… het leven
Berenboot
fabeltjeskrant
Sesamstraat
Barbapappa

Techniek:
De kennismaking van de Fairlight
walkman
CD
Smileys
Cassette
digitale Casio horloge
Windows
Floppydrive plus 2.5 MB floppy’s
Monitor
De pc en laptop
De eerste auto telefoondienst
Drum computers
Video\theek

Mode:
Jel
Schouder vulling
Permanent
grote oorbellen
sport school.
Punk
Rock
Pop

Dit is wat ik ongeveer wat van de jaren 8o weet.:koffie:
Nog iets vergeten zeker? Dat zal best wel...:?:okdan:
 
Back
Top