2 nummertjes

sander

_
Lid sinds
17 juli 2001
Berichten
8.398
Locatie
Alphen a/d Rijn
2 live opgenomen nummers zoals altijd. Niet perfect. Had van elk 2 versies opgenomen,
was erg moeilijk kiezen welke ik zou uploaden. Ze hebben beide zo hun charme en oneffenheden.
Lage kwaliteit mp3 om de bestanden klein te houden. Dus alles klinkt nu net ff iets anders.

Yamaha CS-5 voor de percussie, samen met de 808. Voor de rest mono/poly/2 x juno60/matrix1000/DX200
http://www.acid.nl/~sendex/sendex_2504v2.mp3

Erg minimaal en rustgevend. Had nog wel wat aantoegevoegd mogen worden. Geen midi.
Sequencer van 101 voor bassline. juno-60 via hold funktie akkoord geactiveerd en dan
gewoon melodietjes maken met transpose knop en bender wiel.
Das best lastig om iets steeds hetzelfde te doen en in de maat. Maar dat was wel een uitdaging,
heb heel wat keren overnieuw moeten beginnen. Later nog een 2de juno,
waarvan de arpeggiator door 808 wordt getriggerd.
http://www.acid.nl/~sendex/sendex_1704v2.mp3
 
Last edited by a moderator:
eerste nummer was ff wennen in het begin (rare inzet qua disto drums) maar al gauw het weirde melodie circus wat we van sander gewend zijn... vond 4:21 eigenlijk qua lengte pcies goed...

tweede nummer wel relaxed qua combi ritme/bass... hoor ik af en toe juno-60 pitchbend waarbij ook het filter mee gaat? :D

nummer 2 is net ff iets beter vinnik...
 
ze zijn lekker idd...

eerste vind ik ook beter... die mono/poly! ;)

waardeer dit soort muziek goed!
 
ik heb even naar het eerste nummer geluisterd.
in het begin dacht ik...dit klinkt echt niet. maar
eens die melodieën erin kwamen vond ik hem VET!
:)
 
Origineel geplaatst door isnieZot
ik heb even naar het eerste nummer geluisterd.
in het begin dacht ik...dit klinkt echt niet. maar
eens die melodieën erin kwamen vond ik hem VET!
:)

Ja in de ander versie die ik heb, is er een wat kortere percussie intro.
 
Origineel geplaatst door cirkelzaag
je begint vet, dope beats maar die melodieën mogen veel smeriger of beter nog weg laten. dan blijft 't wat donkerder.

als hij dat doet dan klinkt het als iemand die net met fruity loops aan het werk is gegaan.
die melodieën houden de track juist recht.
 
:biertje: nah ik bedoel eigenlijk dat de synthgeluiden wat gewoontjes/te concreet zijn. luister naar de laatste plaat van plastikman en je weet wat ik bedoel. eventueel wat zuigende compressie erop en je bent hip.
mzzl g
 
Origineel geplaatst door cirkelzaag
:biertje: nah ik bedoel eigenlijk dat de synthgeluiden wat gewoontjes/te concreet zijn. luister naar de laatste plaat van plastikman en je weet wat ik bedoel. eventueel wat zuigende compressie erop en je bent hip.
mzzl g

Nauw hip hoeft nu ook weer niet. Compressie heb ik nog nooit gebruikt.

Maar allemaal weer hartelijk bedankt :okdan:
 
Ik vindt beide tracks erg cool! kan me voorstellen dat je niet kon kiezen :D
Erg netjes gedaan ook voor een live performance :)
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik vindt beide tracks erg cool! kan me voorstellen dat je niet kon kiezen :D
Erg netjes gedaan ook voor een live performance :)

Om verwarring te voorkomen. Ik bedoelde dat ik van beide nummers 2 versies had opgenomen.
Maar dat begreep je neem ik aan ook.

Ja live kost wel vaak veel extra moeite. Soms gaat het in 1 keer goed, maar vaak maak je halverwege
wel een foutje. En soms is die te groot en begin je maar opnieuw. Maar bij elke opname heb je meestal
wel een paar leuke spontaan onstane effecten.
 
Re: 2 nummertjes

Origineel geplaatst door sander
2 live opgenomen nummers zoals altijd. Niet perfect. Had van elk 2 versies opgenomen,


Vett Sander, I like this shit!!!:duivels:

Lekker realtime freaken, Zonder midi; Yepp doe dit de laatste tijd ook veel. Alles zonder midi aan elkaar hangen via de CV/GATE via de analoge Sequencer.






Tip Sander probeer het eens met softsynth's:biertje:
 
de bom!! Je nummers worden steeds dooper. Deze doen me (op een goeie manier) denken aan de laatste plaat van drexciya: lab rat xl, ken je dat? Anders; luisteren! das echt een waardig afscheid van een van de beste electrogroepen.

Maareh... over die nummers; de eerste is de beste, maar de tweede doet niet veel onder; die is wat onderhuidser.
 
Mijn bescheiden mening over je 2 nrs. :

-nr.1 : Hier ben ik het wel met Cirkelzaag (wat een naam.. :D ) eens. Drums vinnik TOP, alleen de melodieën.. sja, beetje te ... kweenie.
-nr.2: Lekker. Geen commentaar verder, gewoon lekker!
 
Back
Top