[filmisch] Pjotr G - Overflow

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Hallo,

Weer eens even compleet anders. Was een string sample aan t uittesten en dat liep wat uit de hand leidend tot dit adagio voor strings en synths.

http://stuwww.uvt.nl/~s216887/samples/Pjotr_G_-_Overflow.mp3

Emu-esi 4000 turbo: strings
Roland MC-307 : meer strings
Nord Rack 2: Pad, en synth FX

gemixt op behringer MX2442, bekende zoom rfx-1000 galmpjes.

Dus, wel? :D
 
Ja, uh, mooi! Maar wat kun je ermee? Gebruiken als intro, denk ik?
 
Film muziek, bij een film op de achtergrond waarbij je een persoon zijn leven voorbij ziet flitsen...

Mooi, heeft af en toe wel iets van dat nummer dat bij PLATOON op achtergrond zit.(goede oorlogsfilm).
 
als filmmuziek wel geschikt denk ik. Ik hoor toch liever een moppie techno van je ;)
 
leuk om te horen dat je ook eens iets anders maakt dan die aanstekelelijke technonummers!

op zich vind ik de compositie wel mooi, maar het mist naar mijn mening een pakkend thema. Het arrangement zit nog niet helemaal helder in elkaar. Je wordt meegenomen door een helehoop wisselingen van accoorden en toonsoorten, en plotseling stopt het (in een hele andere toonsoort volgens mij).
Ik zou proberen om aan het einde weer terug te grijpen op het begin, dat geeft een wat bevredigender gevoel ofzo.

Wel leuk, met die vage geluiden er doorheen!
 
wat je ermee moet? ernaar luisteren he :)

Je hebt gelijk van het qua akkoorden afwijkende einde. Die verandering komt pas in de laatste 6 maten ofzo. Liever dan dat verwijderen zou ik dat deel eerder moeten uitwerken en dan daarna nog het eerdere laten terugkomen. Maar er zit inderdaad nog geen A A B B A B C achtige structuur ofzo in, ik wilde juist eens kijken hoe ver ik kwam zonder te copy-pasten.
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
wat je ermee moet? ernaar luisteren he :)

Snap ik. :) (eigenlijk was het dan ook een stomme opmerking van mij in eerste instantie, bedacht ik achteraf ;) )
 
Origineel geplaatst door ELectronic SKIL

Mooi, heeft af en toe wel iets van dat nummer dat bij PLATOON op achtergrond zit.(goede oorlogsfilm).

Adagio for strings van Barber bedoel je.... ook nog in een trance versie verkracht.

Wel een rustgevend werkje van je trouwens Pjotr.
 
Dat nummer wilde ik ook een keer verkrachten, en liet dat horen aan een maat van mij, maar zei al dat hij
al een keer verkracht was. Off topic

PS: waar staat adagio voor?
 
relax trakkie hoor Peet
wat zijn violen toch mooie instrumenten eigenlijk! "het ultieme analoge in strument" :D
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Adagio for strings van Barber bedoel je.... ook nog in een trance versie verkracht.

Wel een rustgevend werkje van je trouwens Pjotr.

Ik vind dat niet verkracht maar juist iets geweldig moois van gemaakt!

geinig ding Peet trouwens!
 
Gooi die strings maar weg en hou die FX over. ;)


OK flauw.


Maar die strings klinken niet zo ruimtelijk. Daar zijn wel wat truukjes voor om dat aan te passen.
Denk dat zoiets al heel veel scheelt.

En op zich is zoiets met een standaard pad preset in een synth al redelijk snel voor elkaar te boksen. Maar het resultaat is zeker interessant om uit te bouwen.
 
Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
PS: waar staat adagio voor?

Adagio is een tempo. Omschrijving: langzaam en bedaard (metronoom: 66-76 bpm). Bij veel klassieke muziek is er geen speciale titel behalve de tempoaanduiding.
 
Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
leuk om te weten, zo leren we nog wat.

*D

Als je dat soort wilt weten: Google => zoeken op term + "+explanation". Dan kom je bijvoorbeeld uit bij deze site (of je wist het gewoon al natuurlijk... ;) ).

Sorry Pjotr, nou weer on-topic!

Misschien zou het trouwens leuk zijn een keer een introthread of -contest op te zetten, waar dit soort tracks gepost kunnen worden; volgens mij zijn die er veel meer (ik kom meestal niet veel verder... ;) ).
 
Dus dub is dus ook adagio? ;)
 
Back
Top