PreSonus' FireStation Computer Interface

FireStation-front-small.jpg


FireStation-rear-small.jpg


Het duurde even, maar nu gaan ze toch komen: mLan audio interfaces voor je mac of PC. Dit is een vrij luxe: veel I/O, met mic preamps en 'tube circuit' (echte buizen of 'buizen-achtig', da's niet helemaal duidelijk.)

Met een richtprijs van $900,- is het directe concurrentie voor de MOTU 828.
Zelf hoop ik dat ze binnenkort eenvoudigere versies gaan uitbrengen voor minder geld.

Wat specs:

- Twee Dual-Servo Preamplifiers met schakelbaar Tube Circuit.
- Twee 1/4" Instrument Preamps.
- 48V Phantom Power met -10dB Pad.
- MIDI I/O.
- 8 kanalen analoog I/O.
- 8 kanalenf ADAT I/O.
- S/PDIF I/O.
- Word clock I/O
- Control Room en hoofdtelefoon outputs met eigen volume regelaars.
- Uitbreidbaar tot 48 kanalen


www.presonus.com.
 
PreSonus' FireStation Computer Interface

Eindelijk een van de eerste bedrijven naast Yamaha die z'n nek uitsteekt voor mLan (bedacht door Yamaha). 10 analoge kanalen en twee mic preamps plus nog adat I/O.

Jammer dat het hier alleen om audio gaat en er geen midi poorten bij zitten voor 'ouderwetse' synths. Maar dankzij het doorlussen kan er altijd nog midi bij of gewoon direct naar je synth. (Yamaha of Korg)

Wellicht fors aan de prijs (900$) maar aangezien je daarmee heel veel flexibiliteit hebt en een goede kwaliteit geluid is deze debutant best wel interessant.

FireStation-front-small.jpg


En een linkje:
http://www.harmony-central.com/Newp/2002/FireStation.html
 
Last edited by a moderator:
(echte buizen of 'buizen-achtig', da's niet helemaal duidelijk.)

Lijkt mij logisch van niet in één U rack.
 
Origineel geplaatst door wiener303

Lijkt mij logisch van niet in één U rack.

Nou het zou kunnen, maar ik zie ook geen koelsleuven ofzo dus je zal wel gelijk hebben.

Trouwens Fuse, er zitten wèl midi poorten op: via zo'n D-connector met breakout cable. Ik gok 1 in en 1 uit.
 
Re: PreSonus' FireStation Computer Interface

Origineel geplaatst door fuse
Eindelijk een van de eerste bedrijven naast Yamaha die z'n nek uitsteekt voor mLan

Als je weet hoeveel geld Yamaha vraagt voor licentierechten om mLan producten te mogen maken is het opeens helemaal niet zo gek dat de standaard nog nauwelijks van de grond is gekomen... Ik hou het wel lekker bij MIDI.
 
Grappig dat we met z'n tweeen dezelde submit deden. Dat gaat de goede kant uit. (alleen jammer dat jij sneller was)

Maar van die midi heb ik niet gelezen nee. (was al erg laat zullen we maar zeggen.) Maar deze schele ziet helemaal geen D-connector.

Wat Yamaha met mLan doet is echt een regelrechte ramp. Volgens mij proberen ze het nu als luxe standaard voor snobs aan de man te brengen en hebben ze al meer dan twee jaar nodig om drivers te bakken voor de PC.

Ze lijken qua marketing best wel een beetje op Philips wat dat betreft. Ze maken de meest fantastische apparaten maar vergeten toevallig dat het ook nog verkocht moet worden. En tjsa met kleinere oplages word het duurder en geen wonder dat ze niet verkocht worden.
 
Origineel geplaatst door fuse
Maar deze schele ziet helemaal geen D-connector.

grote foto:

http://www.harmony-central.com/Newp/2002/FireStation-rear-large.jpg

(tussen de firewire en Adat poorten)

Inderdaad balen dat de prijzen zo hoog gehouden worden. En dat het allemaal zo lang duurt. Als dat zo door gaat gaan misschien meer fabrikanten met eigen (alleen audio) protocollen komen (zoals motu), en zullen we nooit het maximale uit firewire halen.
 
Back
Top