Eerste thread.... Sound Forge 4.5

2FLY

Stamgast
Lid sinds
6 mei 2002
Berichten
147
Locatie
De Studio
Hallo Synthforum.nl... Tot mijn plezier hebben we een forum over production in Nederland... ik had me al ziekgezocht op searchengines maar vond niets. Dankzij Napalm (ille producer/engineer - "Do that":) ) heb ik deze site ontdekt...

1st Thread:

Wij zijn ons eerste album aan het afmixen (O2R....LOGIC GOLD 4.1.1....TL AUDIO C-5021 voor eindmix....Tascam DA30 MKII DAT Recorder - ik heb nog wel wat meer ;0) alleen dit gebruiken we vooral voor het afmixen)

Nu willen we de eindmix eerst via de C-5021 op DAT opnemen. Dan digitaal van DAT naar Logic stereo track. En dan .Wav file in de computer exciten/expanden... en dan digitaal terug naar DAT.

1) is dit de meest effectieve manier?
2) Ik heb SoundForge 4.5 op mijn computer.. volgens mij kan ik mijn opgenomen mix .wav bestand "groter" en "breder" maken met dit programma... klopt dit?
3) Wat is SoundForge 4.5 precies... Ik heb die SoundForge 4.5 bij mijn setup gekregen...

Ik hoor het graag en ik zal nog vaker vragen stellen.. te gek in het nederlands hierover forummen...

Latersssss

photo01_lg.jpg
 
soundforge is een sample-bewerkings programma.....net zoiets als Steinbergs Wavelab.....Soundforge heeft een aantal standaard bewerkingen die je kan doen (normalisen, knippen, plakken, basic EQ etc.) en ondersteunt DirectX plugins....

meer info op www.sonicfoundry.com

volgens mij kan je in logic audio net zoveel doen als in soundforge...als je maar genoeg plugins tot je beschikking hebt...toch?

Olaf
 
Ga maar eens op zoek naar het programma T-racks. Dit is volgens mij precies wat je zoekt. Eenvoudig en realtime editing.
Geeft een goed resultaat.8)
 
Soundforge... hoe kom ik aan de andere software/plug-ins??

Soundforge... hoe kom ik aan de andere software/plug-ins??

Maar is Soundforge geschikt voor wat ik wil doen? Eindmix exciten - groter, opener maken?!

Hoe zou ik aan dat T-Racks kunnen komen?

En wat voor plug-ins zou ik kunnen gebruiken in Logic om te exciten.... en hoe kom ik daar aan?
 
Hee hallo,

Welkom :)

Heb misschien wel een leuk verhaaltje voor you. Het gaat over Soundforge 5 maar 4.5 werkt ongeveer hetzelfde.
http://mmbase.dyndns.org/extech/Mastering tutorial version 2.htm

Enne, die plugins kopen we natuurlijk gewoon in de winkel zoals het hoort. ;) (denk niet dat zoiets tweedehands te koop is omdat je altijd om te upgraden de oudere versies nodig hebt op een of twee na)

Maar een goede tip is toch zeker wel TC Spark FX. Voor 175€ heb je qua plugins zo'n beetje alles wat je nodig hebt.
(http://www.tcworks.de/home/content/en/PRODUCTS/Direct_X/FXmachine_link/render_main) Het is overigens wel een hongerig beestje, maar met tijd en beleid kom je een heeeeeel eind.
Maar er zijn zoveel plugins dat je zowieso door de bomen het bos niet meer ziet. Maar ik zou toch wel even uitkijken met het uitzoeken van die dingen want het valt niet mee, zeker niet als je van nabewerking niet zoveel af weet.

T-racks is wel leuk, maar met een goede set plugins (sommige zijn gratis) kom je uiteindelijk veel verder mee want in deze context is T-racks een combinatie van 4 plugins die goed hun werk doen, maar bij extreme gevallen het gewoon niet aan kunnen of goed presteren als de alternatieven.
 
Okay

Okay

Voor mij is nu het belangrijkst een plug-in die ik in Logic kan gebruiken waarmee ik de nummers meer open kan maken.

Dus een exciter... iets dat alles een sparkle geeft...

Kan Sound Forge 4.5 dat

(ik wil de mix van DAT in Logic opgenomen het liefst in Logic houden)

Ik wil de bewerkte versie op CD branden... maar hoeveel heeft hoe hoog de fader staat in Logic Audio Mixer hoe hard je .wav bestand wordt opgenomen????????

Graag hulp

Bedankt
 
Back
Top