Hoe exciter op main mix aansluiten? :(

DJ41

Lid sinds 1834
Lid sinds
20 december 2001
Berichten
1.910
Locatie
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik heb net nieuwe monitors (Mackie HR824's) en omdat ze actief zijn moest ik een paar wijzigingen aanbrengen in mijn aansluitingen.

Nu zit ik met het volgende probleem:

Ik heb een Behringer ultrafex II die ik wil aansluiten op mijn Behringer MX8000. Nu wil ik hem als een main insert aansluiten (da's toch de beste manier?! correct me if i'm wrong..) zodat ik de behringer op mijn hele mix kan loslaten. Alleen lukt het me niet om hem aan te sluiten. de MX-8000 heeft een main Insert aansluiting, maar als ik het op deze manier aansluit :

Behringer out ----> Main insert in

dan krijgt de behringer wel het signaal door, maar kan ik helemaal niets editten met de ultrafex, het werkt dus niet.

Moet nou bij de main insert ook een signaal weer eerst IN de behringer, net zoals bij Send en Aux aansluitingen? Of sla ik de plank nu helemaal mis??!

Ik wil hem niet tussen mijn tafel en mijn monitor plaatsen, want dan kan ik nooit het juiste signaal weer opnemen...


Wie weet hoe ik dit aan moet pakken?!

ALVAST BEDANKT!!!

(Ik weet het.... ik weet nog niet veel ) :(
 
een insert kabel is eigenlijk kabel met een stereo plug en aan de andere kant twee mono

van de twee mono is de ene het signaal dat uit de mixer komt
en de andere is het signaal dat er weer in terug gaat

in de mixer zelf wordt het geluid dus via de inserts gestuurd op het moment dat een insert kabel in is gestoken en daarna naar de fader gestuurd
zo krijg je je inserteffect over je gehele mix
 
ahhh. zo'n kabel heb ik! Dus de 2x mono in de Main Insert en 1 X stereo in de ultrafex???? Ga ik proberen!!

Thanks!
 
hmmz... werkt niet, ik doe de 2X mono in de main insert en de 1X stereo in de behringer OUT en ik krijg geen geluid...

Dit is moeilijker dan ik dacht....
 
ojee was ik weer niet helemaal volledig met mijn uitleg

de stereo plug moet in de main insert van de mixer
van de twee mono moet er een in de input van je effect en de ander in de output

je hebt dus 2 van die kabels nodig ! namelijk voor de linker main insert en de recher main insert
 
Back
Top