Witch Doctor...--->Techno track

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
yesss

Mijn nieuwe track is af, het is een techno track gebaseerd op een paar sampletjes uit "Armand van Helden - the Witch Doctor". Zoals gebruikelijk MC-307, ESI4000 turbo en Tapco 100M. Dit is de eerste keer dat ik iets heb afgemaakt waarvan ik "techno" durf te zeggen......althans t neigt er toch erg naar of nie dan?

http://Twin-x.com/fileboard/upload/PJWitchDoc.mp3


Of gewoon op de DSF DB

Commentaar op prijs gesteld!

laterz PJ
 
wow, blijf jij maar lekker techno maken... erg lekkere track, daar ga ik verder geen woorden meer aan vuil maken.. 8)

hmm, 1 puntje.. dat loopje rond de 2:30 had wel iets 'viezer' gemogen.
 
Inderdaad!

Inderdaad!

Hier is echt niets mis mee! Heerlijke track. Ik hoef hier ook niet veel meer woorden aan vuil te maken! Heeeeeerlijk!

Eric
 
Zeker een lekkere track. Veel variaties! Lekkere geluiden en niet te lang of te kort. :)
 
Ja gewoon goeie track! :)

Okay één opmerking dan... ik denk dat het best leuk kan zijn als je zelf wat stoere vocal samples bedenkt. Vind deze zelf toch wel gedateerd (ja lekker oldschool ok) en niet zo heel erg vernieuwend dus. Misschien dat een nieuwe strakke zelf gemaakte sample juist nog wel beter werkt en zelfs meer aandacht trekt van DJ's en A&R's!
 
Deze track rockt lekker man !

Volgens mij blijft hij ook zonder die Which Doctor sample prima overeind. Die zou ik gewoon weglaten, dan is de track veel gemener en donkerder.

Maar dat is slechts mijn mening.


Wat heb je voor je drums gebruikt ?

groeten

Basicsys
 
de drums: voornamelijk uit MC-307, uit de sampler nog een gefilterde kick (alleen hoog dus) en een stel gefilterde hihat-geluidjes, die ik als ik straks thuis ben wel online wil zetten.
 
ja dit is wel erg leuk! ik moet zeggen dat de beat ook erg lekker ouderwets klinkt en die had het idd ook goed gedaan zonder dat witch dokter sampletje maar die ka verder absoluut geen kwaad!

ja ga zo door !!
ja, jij komt er nog wel jongeman!;)
 
zeker een lekkere track Pjotr!

ik ben het wel een beetje met krz eens, dat het loopje met die stringpad wel een beetje te lief is in vergelijking met de rest van de geluiden. Nog een zware distortion met een filter erover misschien??

Maar het nummer heeft in ieder geval veel PowerRRRR!
 
Dit trapt konten! Had hiervoor de cd van Teqnology op en daar kan die zo tussen 8>

Greetz & Respect

Yawgmoth
 
dank luite, dank

volgende keer zal ik zelf wel ff iets in zeggen met mijn bruutste stem...

in elk geval voor de liefhebbers, een paar lekkere drum sampletjes uit de track:

http://stuwww.kub.nl/~s216887/samples/DSF/

Die samples kwamen dus uit mijn sampler....de rest van de drums uit de track kwam uit de MC-307
 
Goeie track Pjotr!

Ik hou wel van die mengeling van Techno Beats en toch wat lichte trance/deephouse elementjes (die pads en dat arpeggiootje). Doe ik zelf ook graag.

Alleen 1 ding kan echt niet (vin ik) en dat is die 'witch doctor' vocal. Het is zo corny dat het meteen de wat duistere en stuwende kwaliteit van het nummer helemaal te niet doet.

Zou ik A&R man zijn dan zou ik eisen dat ie eruit gaat. De sample is zo duidelijk 'een vocal sample zodat het stoer klinkt' dat het een beetje jammer is. Het nummer heeft het niet nodig.

Dit is puur mijn mening en ik vind de rest van de track zeer goed en goed afgemixt.
 
Back
Top