mic: Superlux ECO H 6 A

eruk

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2003
Berichten
495
Locatie
Noord Holland
Heeft iemand ervaringen met deze mic??
hij is wel erg goedkoop, 20 euri bij feedback.
Nou wil ik hem alleen maar gebruiken om in mn homestudio'tje soms dingen in zingen/praten.
Het hoeft geen wereldkwaliteit te zijn, maar natuurlijk wel acceptabel.
Heeft iemand hier ervaringen mee. en heeft iemand anders goeie tips voor een goedkope mic??
 

Attachments

  • superlux-eco_h6a.jpg
    superlux-eco_h6a.jpg
    13,4 KB · Bekeken: 180
staan wel wat dingen over op het forum
zoek maar

moet zelf ook nog halen bij die geinponums
 
Ik heb 'm ja, voor die prijs is ie zeker goed. Ik heb niets te klagen..dit is mijn eerste condens mic (wil een beetje rustig aan beginnen). Mischien dat als ik een NT1 heb bijv, dat ik dit mischien helemaal niks vind. Ik weet dus niet echt hoe groot de verschillen zijn.
Ook heb ik Hi-Fi speakers en die zijn natuurlijk niet echt eerlijk..maar ik ben er wel tevreden mee, en ik heb al heel wat dope tracks ermee gemaakt..
 
Ik heb hem besteld, kan me er toch geen grote buil aan vallen:stupid
laat nog wel weten wat ik er van vind.....hoor toch best wel goeie reacties....
 
ik hem ook sinds een weekje ofzo.
m'n vriendin heeft 'em meteen getest :P

 
hahaha:dubbel:
Of het net zo leuk klinkt als ik het inzing is nog maar de vraag :D
maar kwalitatief klinkt het best goed!
Leuk dat lachje op het eind ;)
 
lief hè :luv:

Ik was ook impressed! Ok, het is dan ook mijn eerste mic, en het is de eerste keer dat ik dus een mic opneem, en het was de eerste keer dat ze zong. En daarbij stond ze op de gang, in het donker, met die mic gewoon in haar hand, zonder koptelefoon wat te zingen... Dus als je het serieuzer aanpakt, kan het nog wel veel beter denk ik! Maar goed, het is voldoende kwaliteit om zang ofzo optenemen in een nummer, de dynamiek is echt enorm vergeleken mijn andere apparatuur! :biertje:
 
Ik heb 'm zelf ook nog niet zo lang en tot nu toe ben ik er erg tevreden over, alleen heb ik niet veel vergeljikingsmateriaal aangezien het m'n eerste mic is. Ik heb daarstraks even wat van de acoustische gitaar opgenomen en afgezien van het feit dat die niet gestemd was klonk het geluid erg goed, en de prijs is natuurlijk helemaal mooi.
 
Origineel geplaatst door eruk
Ik heb die van mij gister binnen gehad, en die deed het niet =(

helemaal niet ?? :confused:

eeeeeeeeuh........toevallig iets vergeten qua 48V ofzo ? :D
 
uuuuuuuh gewoon een xlr aansluiting toch...... of ben ik heel stom iets vergeten.......:confused:
 
Origineel geplaatst door eruk
uuuuuuuh gewoon een xlr aansluiting toch...... of ben ik heel stom iets vergeten.......:confused:

u is bekend met het fenomeen phantoom-voeding ?

een condensator-mic doet het nl niet zonder.......
 
haha, mooi.... ik had laatst nog een verhaal gehoord over iemand die ook om wat "voeding" verlegen zat had ie een elektrische gitaar gekocht en met zijn boeren verstand de jack plug aan een kant gewoon vervangen door een mooie 220 volt stekker.....

hup in het stopcontact en daar ging die banaan.....:dubbel:
 
Origineel geplaatst door bastardsunited
haha, mooi.... ik had laatst nog een verhaal gehoord over iemand die ook om wat "voeding" verlegen zat had ie een elektrische gitaar gekocht en met zijn boeren verstand de jack plug aan een kant gewoon vervangen door een mooie 220 volt stekker.....

hup in het stopcontact en daar ging die banaan.....:dubbel:

ghehehehe

who needs distortion, overdrive, enz anyway ?? 8)

nog zo'n standaard-foutje: (nl al regelmatig gehoord)

mensen die van die stoere din -> tulp-verloopjes proberen te gebruiken in hun midi-chain :D



ach........zijn we allemaal niet zo begonnen ?? ;)
 
Ik geloof dat ze wel aardig zijn. Heb ze gebruikt bij een radiostation, maar alleen on-air. Dus inclusief alle compressie van de hele zendlijn..........dus....Ter vergelijking was er alleen de good old shure sm-7 en da's een dynamische mic die stopt bij 14.000 hz of zo.

Voor het geld en waarvoor je um wilt gebruiken heb je er absoluut een goede microfoon aan.
 
Ik vind het zeer zeker een goede microfoon. Ik begrijp niet helemaal waarom hij niet zo gewaardeerd wordt als hij eigenlijk is. Het lijkt wel alsof mensen zich schamen wanneer ze deze microfoon goed genoeg vinden.

Ik heb wel wat vergelijkingsmateriaal. (o.a. een NT1 en wat Audio Technica Condensators) Ik vind de H6a niet zo goed als de NT1 en de Audio Technica's. Maar ik vind hem bijvoorbeeld wel weer beter dan een Shure SM58. Welke toch een stuk duurder is. Een Sennheiser MD421 vind ik dan weer wat mooier klinken dan de H6a.

Ik vind de H6a een aanrader...en ik denk dat ik er nog een paar bij ga halen (nu ik weet dat ze bij feedback maar 20,- kosten...echt een lachertje:) )
 
Even een enorme schup, ik was op zoek naar nog een superlux eco h6a en kwam op mijn zoektocht het volgende exemplaar tegen:

https://www.thomann.de/nl/the_tbone_sc300.htm

Even goed vergelijken met de h6a die ik hier heb en op het uiterlijk alleen al kan ik oordelen dat het ogenschijnlijk exact hetzelfde is als de eco h6a maar dan zonder de gouden voorkant en met een ander merkplaatje erin. Voor de rest echt helemaal hetzelfde.
 
Back
Top