Stoppen met cubase en over naar analoog, help!!!

G

Guest

Guest
Mijn pc neemt teveel ruimte in hier; ik gebruikte hem sowieso al niet zoveel voor midi meer, maar audio nog wel, en ook wel midi eigenlijk, via cubase.
toch wil ik 'm de deur uit en overgaan op iets anders, omdat ik eigenlijk alleen nog oude analoge spullen heb. de tr's kan ik syncen aan elkaar of aan de maq16/3. kan iemand me zeggen of er een goede cv/gate sequencer is, die "hetzelfde" kan, zij het beperkt, als cubase? is bv een roland msq... of csq... wat, of een obereim dsx??
en voor audio?? kan iemand iets aanraden? een simpele multitracker, of toch een hd-recorder, of md, of of of...
bedankt voor jullie advies
 
Wat maak je eigenlijk leo? Althans, wat probeer je te maken met je analoge kinders?
 
tja, geen muziek....herrie eigenlijk.
nee, ik probeer hier de sfeer van oude kraftwerk en eno te scheppen, of gewoon herrie te maken over een lekkere niet te snelle beat zoals add n to x. en af en toe probeer ik een half oud nummer van roxy music na te spelen, of stukjes ervan.
ik neem sowieso nooit hele dinge op, of maak dingen af, maar sommige dingetjes bewaar ik wel, of wil ik terug horen om er iets overheen tezetten. vandaar.
en ik wil niet alleen loopjes opnemen, maar ook melodietjes waarvan de noten ook in lengte verschillen en zo. soort realtime inspelen. en dat lukt natuurlijk niet op bv een maq16/3 of zo.
 
en hoe gaat het met schilderen ?
 
Auwww, jij kan echt met 1 kleine opmerking iemand heel hard raken. Mijn vrouw zegt ook, laat die pc nou staan en doe die (schilders) ezel naar de zolder. Maar ik wil verder met schilderen en op zolder lukt dat niet.
Hij staat nu helemaal in de hoek geklemd. En zo kan ik echt niet schilderen, dan zou ik op een polymoog moeten gaan zitten. Nou heeft die wel iets weg van een ikea-slaapbankje.
Heb je ook nog een suggestie voor me??
 
Origineel geplaatst door leo
[BHeb je ook nog een suggestie voor me?? [/B]

Ja koop een nieuw huis. Maak je je vrouw ook heel gelukkig. *D
 
Fout!! Mijn vrouw wil niet verhuizen. Heb ik al vaak voorgesteld. We hebben een leuk, onderhoudsgevoelig huis. En zij doet het leuk, en ik het onderhoud.
Zijn er nou nog goede tips die in de richting van een praktische cv/gate sequencer en een handige analoge multitracker gaan, misschien zelfs met wat aux sends???
Ik heb van dat soort spullen 0,0 verstand en zou niet weten wat te kopen, en tegen welke prijs.
Die mfb601 sequencer, of een csq100 of 600. is dat niks?
 
Je hebt toch een schaltwerk en een maq 16/3 ?

Lijkt mij voldoende.

Alles is soortgelijk op analoog gebied. Die seq van arp bijvoorbeeld dat is bijna een maq. Alles heeft draaiknoppen. En er kan niet op worden ingespeeld.

Als je echt iets wilt ga dan voor een el cheapo roland seq en koop een midi to cv/gate. Als je die niet al had. Of een workstation. Die hebben ook vaak een redelijke seq aan boord

Het is namelijk nog steeds onduidelijk wat je exact wilt. Geef meer hints.
 
Hey Leo,

Misschien is de oberkorn sequencer van http:www.analoguesolutions.com wel wat voor je. Hij is dacht ik iets vetter dan de maq en analoguesolutions modificeerd ook veel van hun producten dus je zou hem zelfs geschikt kunnen maken voor s triggers.
Dan hebben we nog de analoge double sequencer van http://www.analoguesystems.com
iedereen die modulaire synths maakt heeft ook wel sequencers dus daar kun je ook altijd kijken of ze een sequencer op maat kunnen maken.

Je kan er natuurlijk ook nog 2 maq's bijkopen en het spul via midi syncen en er dan nog bijv. een roland mc50 bijkopen voor het midispul wat je nog hebt.

Greetzz
 
Of is een hardware sequencer niets voor je?
Zoiets als de MPC4000?
Dan kun je ook nog audio erop doen :)
 
Of gewoon de 2000XL. Ik heb er een midi-cv converter aanhangen een een sync out voor m'n X0X's.
En je kan er ook mee sampelen.
Zit je nog steeds in dat kleine hokie :(

Sander
 
ja. en ik heb intussen de muren ook nog een keer gestuct, dus het is nog kleiner geworden.
 
Origineel geplaatst door Synic
Of is een hardware sequencer niets voor je?
Zoiets als de MPC4000?
Dan kun je ook nog audio erop doen :)


:{ :{ Nog een weekie en dan zouden
ze in de winkels moeten staan:{ :{

=( =( 'eeeuuh jammer glenn' nog ietsie te prijzig voorjou !=( =(
 
paddo's is het antwoord op leo's probleem.. die wanden zetten dan vanzelf weer uit,.. moet je eens kijken wat voor 'n ruimte je creeert
 
is een fostex a80 (of a8??) taperecorder iets? 8 sporen met 8 ingangen...?
kent iemand dit apparaat, is het wat (voor 170 euro) ??

en paddo's...tja ik ben niet zo'n bio-jongen. eet wel elke week 2 bakjes champignons, wordt er niet echt vrolijk van.
en sinds ik gestopt ben met roken, rook ik ook helemaal niks meer en daar durf ik ook niet aan te beginnen, omdat nicotine wel verslavend is.
 
hoezo geen geduld??
ik heb maar een fostex fd4 aangeschaft met zipdisk.
kan iemand me nu vertellen of dat een goede koop is?
wat zou zoiets mogen kosten? kom maar op, ik kan het hebben.
 
ik heb zelf de msq700 en de csq100 en dat zijn leuke apparaatjes om je analoge spul mee te programeren maar er zitten wel beperkingen aan. ik gebruik de msq700 met een dcb kabel voor mijn juno60 maar soms ook aan de csq100 dan gebruik ik de start/stop van de csq die weer aan de msq zit en evt de din sync of midiclick
maar het wel een gedoe en ik heb er nog niet veel mee gedaan met deze apparaten
maar ik doe ze niet weg want ze zijn altijd wel handig om te hebben

de csq600 heeft 4xcv even waat uitgebreider dan de csq100
 
Back
Top