welke monitoren?

Ik ben weer aan het kijken voor actieve monitorspeakers en mijn KRK RP5's daar heb ik altijd veel plezier van gehad. Die zijn inmiddels een beetje gaar en liggen ook niet meer in Nederland. Voor de huidige prijs hoef ik het niet te laten. Maar zitten er in die prijsrange nog andere actieve speakers die concurrerend zijn? Het is echt meer dan tien jaar geleden dat ik alles uitgebreid getest heb.
 
Ik heb 20 jaar op msp5's van Yamaha gemixt. Staan nu in de kleine studio en heb voor de grote studio vorige maand Tannoy gold 7's gehaald. Bevallen mij erg goed! Wellicht dat de gold 5 iets voor je is?
 
Ik heb zowel de Yamaha HS7 als Alesis M1 nearfield monitors. De Yamaha's klinken tikkie beter maar dat is voor puristen onder ons. Ze klinken allebei eerlijk en daar gaat het uiteindelijk om. Ik ben in ieder geval tevreden.
 
Ik heb 20 jaar op msp5's van Yamaha gemixt. Staan nu in de kleine studio en heb voor de grote studio vorige maand Tannoy gold 7's gehaald. Bevallen mij erg goed! Wellicht dat de gold 5 iets voor je is?

Ik heb een filmpje gecheckt op YouTube en ik vind de RP5 wat prettiger in het hoog en laag klinken. Nou is prettiger niet het belangrijkste aan een studio monitor maar het is wel fijn als je meer detail hoort. Sowieso een groot verschil in het geluid, schrok er wel van, met name in die metal track. De Gold 5 klonk op zich niet slecht.
 
Na 12 jaar muziek maken en weinig te geven om mixing wil ik nu toch echt beter daarin worden. De eerste stap zijn degelijke monitors en mijn fostex pm-1's mogen plaatsmaken voor een kwalitatief hoogwaardiger set.
Mijn studio is slechts 8 vierkantenmeter. Dus monitors verder dan 25 cm van de muur te krijgen is lastig.

Na recent checken bij keymusic ben ik geïnteresseerd geraakt in de Kali LP-8. Daarvoor zou ik zo'n 600 eur aan kwijt zijn, veel meer wil ik ook niet uitgeven. Maar dan heb ik nog de Neumann KH-120 ontdekt, die schijnbaar bijzonder goed werken voor kleinere ruimtes.
Ik denk dat ik op maarktplaats wel een 2dehands setje Neumann's kan vinden voor mijn max budget van 800. Veel geeld, maar als ik daarmee de komende 10 jaar goed zit is het mij dat waard. Jullie mening is welkom!
 
Na recent checken bij keymusic ben ik geïnteresseerd geraakt in de Kali LP-8. Daarvoor zou ik zo'n 600 eur aan kwijt zijn

Een 8 inch woofer lijkt mij wat groot voor zo'n kleine ruimte (2 bij 4) ik denk dat je het ook wel redt met 6 inch zoals de Kali LP-6.
Ik zit hier in ongeveer dezelfde ruimte en redt het goed met 5 inch woofers. (JBL 305)
Kali's staan goed bekend, mocht je toch voor de LP-8 willen gaan dan zie ik ze bij Thomann en Music store 100 euro goedkoper, dat scheelt toch of je moet alleen bij Key Music willen kopen natuurlijk.
 
Ik heb no clou welke monitor het beste is...
Ik heb totaal geen vergelijkingen aangezien het ook mijn eerste studio monitoring is.
Ik vertrouwde het internet/youtube maar en kwam uit bij die Adams.
 
Ik heb no clou welke monitor het beste is...
Ik heb totaal geen vergelijkingen aangezien het ook mijn eerste studio monitoring is.
Ik vertrouwde het internet/youtube maar en kwam uit bij die Adams.
Ik heb mede op aan rade van mensen hier op forum De Adams TV5 gekocht en ben er al meer dan een half jaar zeer tevreden mee. Wat een mooi geluid :-) Je kan ff naar Bax of andere winkel gaan om ze te testen; neem dan wel je eigen muziek mee. Succes
 
Ik ben nog steeds heel blij met m'n (tweedehands) Neumann/Klein+Hummel O110's. Wat een ruimtelijkheid en detail en wat een strakke bas voor zulke kleine speakertjes. Sub erbij (Adam Sub7) en helemaal blij. Ik denk dat de opvolger O120 net zo goed /zo niet nog beter is. Als te duur: Neumann KH-80 DSP proberen.

Ik kwam van Soundcraft Spirit Absolute Zero's (deden hun naam eer aan)' en daarna Mackie 824's (vooral veel blubber bas en geen detail).
 
Hoi beste mensen,
Ik wil graag studiomonitoren kopen en nu is mijn oog gevallen op de Devine RX-8A. Iemand hier ervaringen mee? Ik zit in de woonkamer die vrij groot is en maak dance muziek. Vandaar de 8 Inch. Zijn dit goede speakers denken jullie? Ik vind ze vrij goed betaalbaar in elk geval.
 
Als iemand nog een tip heeft voor mij?

Rond 500,- nieuw/gebruikt passief actief maakt niet uit.

Liefst zo veel mogelijk laag (rond 30hz)

Ik kijk nu naar Adam t8v

Als iemand nog een tip heeft graag.
 
Yamaha HS8, is een monitor die zich wel heeft bewezen.
Deze is heel detailed.
Het is geen mooie sound.
Als je mix niet in orde is klinkt het op de HS8 ook niet.
 
kwam net dit tegen.

Ranked No 1 hier: Yamaha HS8

Denk dat dat betekend dat het de meest gebruikte is onder artiesten.
Ik bedoel natuurlijk zijn er veeeeeel betere monitors maar die zijn dan wel gelijk 1200 euro of meer.
 
Ikzelf heb Adam T5V mét - toch wel bijna noodzakelijke/veel kwaliteit toevoegende - subwoofer: voor niet-professioneel gebruik absoluut voldoende mijns inziens. Ze zijn hier nogal vermeld. Verder zeker tweedehands te vinden.
 
Thx ja ik heb gister ook heel interessant filmpje gezien over monitoren veel stof tot nadenken. 2 weg is vaak een compromis en nog allerlei andere zaken die ik niet eens wist maar waarom de Yamaha ns10 zo goed was
 
Ik ben blij met m'n Focal Alpha 50 Evo setje.
Ik heb alleen vergelijkingsmateriaal gehad met de Adam T5V/T7V, deze heb ik uitgebreid vergeleken met de Focals in de winkel.
De Adams komen minder neutraal op mij over en zijn vooral gehyped in het hoog. Het middengebied is op de Focals veel duidelijker.
Dit was althans mijn ervaring.
 
Back
Top