lovetone

cream

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2004
Berichten
1.751
Locatie
‎ ‎ ‎
Hoor dat lovetone pedalen de moeite waard zijn. Heeft iemand er ervaring mee?
met namen als big cheese, meatball, wobulator en ring stinger word ik toch al opgewonden.. :D
 
ja he! jammer dat een deel niet meer gemaakt wordt..De Meatball en the Cheese source worden nog wel gemaakt!!
Misschien dat dinosaural (www.dinosaural.com) er nog wat maakt met spare parts..
Maar niemand op dit forum die ze kent??
 
Hallo,

Ooit heb ik in een studio een cd-tje opgenomen die er 2 had liggen. Ik heb ze naar hartelust gebruikt. Met name de Big Cheese. Die studio had ook de Meatball liggen, maar die heb ik niet gebruikt, maar alleen even mee gepield. Het is allemaal wel erg lang geleden....

Maar die Big Cheese is echt retevet!!! Hij is allesbehalve subtiel, maar heeft wel een erg divers klankspectrum. Eigenlijk kan je het zo'n beetje met een Electro Harmonix Big Muff, Maestro Fuzztain, Roger Mayer Rocket en nog wat van die varianten vergelijken.

Helaas zijn ze erg duur...vind ik.

Hopelijk heb je wat aan deze sumiere informatie?
 
dank je..ik zal die andere opties in gedaschte houden..
Ze zijn inderdaad nogal duur..300 engelse ponden is niet niks..
 
geloof dat ze niet meer gemaakt worden, maar dat er nu sinds een paar weken wel weer iets nieuws van hunnie op stapel staat..een combi van 2 oude pedalen.....meer daarover in de SOS van deze maand
 
Ja de meatball en cheesesource zijn te koop..wel 300 pond..(dan moeten ze toch wel goed zijn:erm: )
 
Deze thread maar ff opgezocht.

Ik heb onlangs een Lovetone RingStinger gekocht.
Ringmodulator gebaseerd op een passief schema (2 line trafo's met 4 germanium diodes).
Dit lijkt eenvoudig summier.
Maar de aansturing ervan is superuitgebreid en retevet.
VCO gaat van heel laag tot heel hoog.
Hetzelfde geldt voor de LFO.
VCO heeft 4 golfvormen
LFO 2 en heeft ook twee PWM standen.

Tis tof...een aanrader.
 
Goeie merregens allemaal,


Ff deze thread omhoog schoppen.
Want het peNdalenhart heeft hier weer lekker huisgehouden :P

Lovetone Wobulator, Doppelganger en Meatball zijn in de periode tussen deze post en de vorige reeds ook geland in de studio.
:) Vette shit heur :D

Ik ben er intussen ook achter gekomen dat er verschillende versies bestaan van bijvoorbeeld de Wobulator en Doppelganger. (zoals een extra schakelaartje wat de fase van 1 van de 2 LFO's 180 graden draait, of een schakelaar die het mogelijk maakt de LFO's in op zeer lage frequentie te laten draaien).
Dit is voor de mensen die in de toekomst zo'n ding willen kopen misschien handig van te voren te weten.
 
Oud draadje omhoog schoppen.
Sinds een paar dagen een Meatball en een Cheesesource erbij. En echt niet normaal dat geluid. Elk ding wat je opneemt is vet. De cheesesource zit in de fx loop van de meatball. Maar ook drums door de source geeft een heerlijk geluid.
MatthewLeBlom Hoe is die wobulator want die staat nu ook op mn lijstje.
 
Ja op zich vind ik de Cheessource en de Flanger de twee mooiste.
De RingStinger vind ik ook heel mooi, maar die is ook wel erg complex.
Ik vind ringmodulatie sowieso al een lastig effect i.v.m. tuning etc, dus ik grijp vaak (ik gebruik best regelmatig ringmodulatie op gitaar) naar een eenvoudige ringmodulator (Moogerfooger, Jen HFmodulator, of Electro Harmonix Frequency Analyser en RingThing specifiek).
 
Jij gebruikt ze voor gitaar of ook voor synth / samples / drums? Ik vind beiden zelf ook een zeer goed studio effect eigenlijk.
 
Ik gebruik ze voor gitaar, maar op zich te weinig voor andere dingen. De Meatball wil nog wel eens achter een e-piano terecht komen (Clavinet/Mutron III achtige sounds), maar verder dan dat kom ik niet.
Overigens is dat niet Lovetone specifiek. Ik gebruik sowieso weinig gitaarpedalen op andere dingen dan gitaar.
Daar moet dus aan gewerkt worden :D
 
Back
Top