betaalbare sampler voor studiowerk

Origineel geplaatst door Racy Dieven
K2500S met sampleoptie en KDFX ; 8 analoge en 2 digitale (1 stereo)
uitgangen. Niet betaalbaar want onbetaalbaar goed.

Waarom zou ik dit nu denken ?

Wat ik me dan afvraag: wat doet het aandeel Kurzweil op het moment eigenlijk? Sta je een beetje op winst? :duivels:
 
Akai s3200
Akai s3200 xl
Akai S5000
Emu E5000 Ultra
Emu E 6400 Classic
Kurzweil K2500 R

of als je wat meer geld hebt

Akai S6000
Kurzweil K2600 R


Prima sampler voor het grote studiowerk, veel outputs , digitaal , XLR etc...
 
S5000

S5000

Origineel geplaatst door Wodka
ik denk dat ik toch voor een s5000 ga

Kijk, dit vind ik nou een verstandige keuze.

Zoals de S1000 meer dan 10 jaar een 'standaard' is geweest binnen het sampling gegeven, zo ook weer is zijn grote broer de S5000 dat. Elk zichzelf respecterende studio heeft minstens dit toestel staan. ( je vind vaak zowel een Emu als een Akai...best of both worlds)
Dat heeft alles te maken met het waanzinnige gebruiksgemak ( het is echt kinderspel in vergelijking met een EMU of Yamaha )

Daarnaast is de USB/ Aksys interface hét systeem waar elke sample fanaat van droomt.
Je dubbelklikt een sample in Aksys en je samples worden automatisch naar de PC getransfereerd en afhankelijk van het gekozen sample-editor programma - bv Cool EDit - worden de samples ook automatisch hierin geopend.
Dant editten en gewoon weer 'save upload cache' en de samples worden weer netjes naar de sampler gestuurd. Fantastisch is dit ! Ik werk intussen al 3 jaar met dit systeem en ik moet zeggen : het blijft verbazen !

En de Z8 ? Mooi, maar ik zie op dit ogenblik het nut niet in van 24/96.

Toch wil ik in de marge nog vermelden dat op zich alle samplers in aanmerking komen. Het is niet "wat" je koopt, maar "hetgeen" je er mee doet.
Anderzijds is een apparaat als de S5000 een garantie voor ettelijke jaren sampling plezier...
 
Back
Top