betaalbare sampler voor studiowerk

Wodka

Ouwe rot
Lid sinds
13 juli 2003
Berichten
536
Locatie
Simpelveld
wat is nou een betaalbare sampler voor studiowerk? ik vraag extra betaalbaar want als ik vraag wat kan ik het beste kopen dan zegt iedereen meteen een z8.

en wat zijn de verschillen tussen akai/yamaha/emu/enz

ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste, maar ook geen 16bit bakje. hij hoeft niet zozeer superveel functies te hebben qua effecten/filters e.d. wel had ik graag zo veel mogelijk uitgangen. en mijn budget?... zo laag mogelijk (100 natuurlijk ook weer niet, maar tussen de 500 wat me al erg laag lijkt en de 1000 wat ik toch al veel vind). eerste hands is ook niet belangrijk, 2e hands maakt me toch niks uit.

nog andere tips en ideeën cq. voorstellen? laat maar horen

alvast bedankt
 
Ik werk al een paar jaar met een Yamaha A4000, werkt perfect.
Heel veel functies, bijna een volledige synthesizer zoals die met geluid omgaat.
De helft van de functies gebruik ik niet eens, in de basic dingen werkt hij al heel goed en intuitief.
Groot scherm ook, makkelijk en goedkoop uit te breiden met een ide hd en ide zipdiskdrive + edo ram.
Geluidskwaliteit is erg goed vind ik, en zijn filters (heel veel!) goed.

2e hands zijn ze te vinden voor rond tot ondet de 500 euro. Er staat er zelfs eentje hier op SF marktplaats geloof ik.

grts, en succes
 
Origineel geplaatst door Niel
Ik werk al een paar jaar met een Yamaha A4000, werkt perfect.
Heel veel functies, bijna een volledige synthesizer zoals die met geluid omgaat.
De helft van de functies gebruik ik niet eens, in de basic dingen werkt hij al heel goed en intuitief.
Groot scherm ook, makkelijk en goedkoop uit te breiden met een ide hd en ide zipdiskdrive + edo ram.
Geluidskwaliteit is erg goed vind ik, en zijn filters (heel veel!) goed.

2e hands zijn ze te vinden voor rond tot ondet de 500 euro. Er staat er zelfs eentje hier op SF marktplaats geloof ik.

grts, en succes

en hoeveel uitgangen heeft die?