betaalbare sampler voor studiowerk

Wodka

Ouwe rot
Lid sinds
13 juli 2003
Berichten
536
Locatie
Simpelveld
wat is nou een betaalbare sampler voor studiowerk? ik vraag extra betaalbaar want als ik vraag wat kan ik het beste kopen dan zegt iedereen meteen een z8.

en wat zijn de verschillen tussen akai/yamaha/emu/enz

ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste, maar ook geen 16bit bakje. hij hoeft niet zozeer superveel functies te hebben qua effecten/filters e.d. wel had ik graag zo veel mogelijk uitgangen. en mijn budget?... zo laag mogelijk (100 natuurlijk ook weer niet, maar tussen de 500 wat me al erg laag lijkt en de 1000 wat ik toch al veel vind). eerste hands is ook niet belangrijk, 2e hands maakt me toch niks uit.

nog andere tips en ideeën cq. voorstellen? laat maar horen

alvast bedankt
 
Ik werk al een paar jaar met een Yamaha A4000, werkt perfect.
Heel veel functies, bijna een volledige synthesizer zoals die met geluid omgaat.
De helft van de functies gebruik ik niet eens, in de basic dingen werkt hij al heel goed en intuitief.
Groot scherm ook, makkelijk en goedkoop uit te breiden met een ide hd en ide zipdiskdrive + edo ram.
Geluidskwaliteit is erg goed vind ik, en zijn filters (heel veel!) goed.

2e hands zijn ze te vinden voor rond tot ondet de 500 euro. Er staat er zelfs eentje hier op SF marktplaats geloof ik.

grts, en succes
 
Origineel geplaatst door Niel
Ik werk al een paar jaar met een Yamaha A4000, werkt perfect.
Heel veel functies, bijna een volledige synthesizer zoals die met geluid omgaat.
De helft van de functies gebruik ik niet eens, in de basic dingen werkt hij al heel goed en intuitief.
Groot scherm ook, makkelijk en goedkoop uit te breiden met een ide hd en ide zipdiskdrive + edo ram.
Geluidskwaliteit is erg goed vind ik, en zijn filters (heel veel!) goed.

2e hands zijn ze te vinden voor rond tot ondet de 500 euro. Er staat er zelfs eentje hier op SF marktplaats geloof ik.

grts, en succes

en hoeveel uitgangen heeft die?
 
Origineel geplaatst door Hover
De Voorman heeft een Yamaha A-4000 te koop.

ja... maar... hier heb ik opzich niet zoveel aan, ik wil eerst wel eens weten of ik die yamaha wel wil, misschien is een andere sampler wel veel geschikter voor mij
 
Origineel geplaatst door Wodka
misschien is een andere sampler wel veel geschikter voor mij
Een Emu E5000 Ultra misschien? :D
 
Origineel geplaatst door r.5
Een Emu E5000 Ultra misschien? :D

kunnen jullie misschien ook zeggen waarom jullie dat denken? hier heb ik niet zo heel veel aan namelijk...
 
Origineel geplaatst door Wodka
misschien is een andere sampler wel veel geschikter voor mij

Origineel geplaatst door r.5
Een Emu E5000 Ultra misschien? :D

Origineel geplaatst door Wodka
kunnen jullie misschien ook zeggen waarom jullie dat denken?

:stupid zie footer...



8o)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Wodka
ja... maar... hier heb ik opzich niet zoveel aan, ik wil eerst wel eens weten of ik die yamaha wel wil, misschien is een andere sampler wel veel geschikter voor mij

hij heeft standaard 4 uitgangen, uitbreidbaar tot 10 incl. digitale.

meer info:

A4000.gif


http://www.sonicstate.com/synth_reviews/yamaha_a4000.cfm

http://www.zzounds.com/item--YAMA4000

Er is ook een Yamaha A 5000, die is uitgebreider ......
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door r.5
:stupid zie footer...



8o)

ik zag het al ;)

Origineel geplaatst door Beno Maldeno
Een tweede hands Akai bv. S2000/3000 bv.

hier heb ik dus niks aan... ik wil weten waarom!
 
Ik denk dat het eerlijk gezegd niet zoveel uitmaakt of je nu
een Akai S5000, een Emu E5000 of een Yamaha A5000 koopt...

Ze zullen alle 3 hun job wel behoorlijk doen hoor
en ze kunnen alle drie waarschijnlijk Akai libraries lezen,
maar ieder heeft zo zijn "trekjes". Het OS en de klank moeten je ook wel liggen.

Akai's zijn de "industriestandaard", vandaar dat de meeste libraries ook in Akai formaat verkocht worden.

De Emu's hebben ook veel aanhangers omdat ze iets warmer klinken dan de Akais en de synth engine
is ook iets uitgebreider (zie bvb de "cords" of het uitgebreid assortiment aan filters en FX).
Bij Akai moeten deze filters & FX vaak nog appart bijgekocht worden...

De Yamaha is de goedkoopste van de 3. Je komt ze ook minder vaak tegen.
Ik denk ook dat de integratie met de PC te wensen overlaat.
Voor Akai en Emu vind je veel editors op het net.
 
Als je geen 16 bit bakje wilt zul je toch echt bij de nieuwere gaan moeten kijken zoals men dan inderdaad zegt Z8. Ik heb geen idee hoeveel uitgangen daar standaard op zitten. Maar heb je veel werkgeheugen nodig, m.a.w. wat ben je ermee van plan?

Maar ik vind persoonlijk 16 bit geen enkel probleem en m'n 16 bit Akai S3000xl is uitstekend met z'n stereo +8 mono uitgangen. En voor het geld wat jij er aan uit wilt geven kun je er twee volledig uitgebreide exemplaren van kopen. Kijk anders eens naar een Akai S5000 of S6000...

Ja, ik ben dol op Akai en van die andere merken weet ik niks. Maar anderen op dit forum wel, hoor.

succes!
 
ik had zelf ook zoiets van akai lijken me de beste, maar omdat je een sampler vaak ziet hoeft hij nog niet de beste te zijn, daarom vraag ik het even.

effects e.d. interesseren me niet zoveel, die laat ik er wel extern overheen lopen. een goeie integratie met mijn pc (usb oid) vind ik wel erg belangrijk.

en zo veel mogelijk uitgangen vind ik belangrijk.

als je moest kiezen s5000 of s6000 welke van die 2 en waarom? ik let niet alleen op prestaties of prijs, maar ik zoek naar een goeie prijs/kwaliteit verhouding

ik heb nog niet gezegt dat ik nou voor 1 van die 2 akai's ga, dus als je nog andere alternatieven weet, you're welcome... maar graag wel erbij zeggen waarom, alleen aan een naam heb ik niks.

nogmaals bedankt
 
Je zegt dat je een (betaalbare) sampler zoekt voor "studiowerk", maar wat bedoel je daar precies mee?

Want samplers kan je op zoveel verschillende manieren gebruiken. Bv alleen maar als een soort "player" van CD-Rom libraries ("Rompler"), en/of om zelf je eigen creatieve sound design mee te doen en je eigen sample libraries aan te maken. Of alleen maar voor playback van loops, phrases of "losse" (niet getransponeerde) individuele FX en drumsounds, of voor een zo realistisch mogelijke weergave van akoestische solo-instrumenten, orkesten enz

Daarom denk ik dat je keuze voor een bepaalde sampler vooral moet afhangen van *wat* je ermee wil doen, en in hoeverre die sampler dan over de tools beschikt om dat zo goed mogelijk te kunnen doen.

De Yamaha A-series vind ik uitstekend om je eigen banken mee samen te stellen en te bewerken met filters en interne FX, maar helemaal niet om met (Akai) CD-rom libraries te werken (omwille van beperkte compatibiliteit, conversie-problemen, trage laadtijden, heel weinig CD-Roms in Yamaha format e.d.).

Akai en Emu is dan weer wel uitstekend geschikt om uitgebreide banken in te laden van CD-roms.

Je wil geen "16bit bakje", moet het dan een 24bit bakje of een 8bit bakje zijn? :duivels:

Voor een 24bit bakje heb je geen andere keuze dan de Akai Z4/Z8, althans voor zover ik weet, want alle andere zijn 16bitters. Tenzij voor een 8bit bakje: keuze genoeg uit afgedankte (én betaalbare) eighties bakjes...
 
Stop maar met zoeken ....:D

Heb hier nog een Emu ESI-4000 met 32 MB Prijs 199 Euro...

Als dit niet betaalbaar is :mega:
 

Attachments

  • esi4000.gif
    esi4000.gif
    15,5 KB · Bekeken: 87
even iets rechtzetten, 16bit is ook goed, ik dacht dat dat al bagger kwaliteit was, maar dat is dus niet zo.

ik denk dat ik hem het meeste ga gebruiken voor playback van zelfopgenomen loops, voor drums e.d.
 
Origineel geplaatst door Hover
Er bestaan ook softsamplers hoor, een betere integratie met je computer kan je niet vinden denk ik.:eureka:

ken jij een softsampler met 8 of 10 uitgangen, zodat je hem lekker op je studio-mixer kunt aansluiten? ik niet? of je moet uiteraard een geluidskaart hebben met zoveel uitgangen. ik wil gewoon een hardware sampler.
 
K2500S met sampleoptie en KDFX ; 8 analoge en 2 digitale (1 stereo)
uitgangen. Niet betaalbaar want onbetaalbaar goed.

Waarom zou ik dit nu denken ?

ISPdeRuiter


P.S. Gebruik de "surge"functie van dit forum maar; die kan je vinden met
de search-functie. :engel: :luv: :geslaagd:
 
Back
Top