Steinberg VST dagen

Ik ben (zaterdag) naar de VST dag geweest. Voordat de grootte Cubase vs. Logic vs. bla bla bla discussie weer uitbreekt wil ik even stellen dat ik (nog)niet met software sequencers werk.

Eerst de demonstratie van Cubase SX. Proggie zag er fris uit. Kan een boel, mischien wel teveel. Tijdens de demo verdwaalde de medewerker van Steinberg tot 3 (!) keer aan toe in de menu's, of kon onderdelen van het programma gewoon niet vinden. Als ik straks om setup technische redenen een softsequencer moet kopen lijkt mij dit niet het programma.

Toen een demo van een nieuwe Yamaha mengbak. Zag er strak uit. De presentatie was niet zo spetterend, meer een opsomming van specs. Wat wel erg strak was, was een remix van het geluid van het optreden van Rude Boy bij Malboro Flashbacks to Public Enemy.

Mijn verrassing van de dag was de TC-Powercore. Uiteraard al wat langer beschikbaar, maar ik had er nooit naar gekeken (dacht dat ie Mac only was). Wat kan dat ding veel toevoegen aan je mix! En met welke snelheid! De demo was trouwens erg goed, zeg gerust uitstekend. Een standaard track, met vocals, werd met de Powercore helemaal bewerkt tot de eindmix. Was echt er tof om te zien hoe die gozer daar mee bezig was.

Als laatste heb ik naar de demo van Roland gekeken. Die demonstreerde het studiopack. Zoals jullie waarschijnlijk bekend bestaat dit uit pakket uit een digitale mixer, R-bus pci kaart en een speciale versie van Logic (een omgebouwde 4.8 Silver om precies te zijn). Ik heb het niet kunnen testen, maar volgens Roland zouden de a/d converters super moeten zijn. 40% Van de kostprijs moet worden toeberekend aan deze converters. Ik vond het een goed concept, en zie er een goede oplossing in voor mijn studio pijntjes. Mogelijk dat ik e.e.a. na de zomer aanschaf. Sprak voor de beurs even met Jean-Louis Gayet en de kerel van Roland R&D, vertelde de eerst genoemde dat ik eerst nog wel even een test in Interface wil zien.

Nu dat was het wel zo'n beetje!

Greetz,

Yawgmoth
 
Stom dat ik niet de moeite heb genomen om te gaan. Ach, volgende keer beter...
 
Back
Top