akai S1000 sampler

Slipperman

Rooibosje iemand?
Lid sinds
19 april 2002
Berichten
5.336
Locatie
thuis
Ik heb net me S1000PB sampler binnen gekregen van akai (dit is de PLAYBACK... kan dus niet SAMPLEN alleen maar AFSPELEN zeg maar)...

Bedoeling was om de samples op me PC die nu in soundfonts staan gewoon te gebruiken door die soundfonts in translator te converten naar Akai S1000... Probleem is echter hoe krijg ik die rommel nu op me diskette?
Heb al 2 virtual drives. 1 van 2MB andere van 700 (voor cds) maja heb nog geen SCSI cdrom speler (wel de SCSI kaart al in me sampler zelf zitten...)

Dus hoe krijg ik het voor mekaar dat die soundfonts worden getranslated en dat ik die zooi dus ook op die schijf krijg dat die akai ze kan lezen. Al die formaten herkent hij gek genoeg niet...
 
Als ik het goed begrijp (soundfonts gebruik ik niet) wil een translatot Prog.
Voor de s1000 Heb je Akaidisk en Chicken systems translator
 
heb beiden programma's ja (akai disk zit bij chicken sys translator) maar kom er niet uit. converten is gelukt. virtual drives ook gelukt. alleen kan niets met dat akai disk. staat nergens in de manual voor zover ik lees dat je die .ak1 (voor S1000) zo naar diskette kan plaatsen oid.
 
Je kan samples van je pc via midi naar je S1000 sturen met sommige sample editors, Wavelab bijvoorbeeld. (Standard MIDI Sample Dump) Duurt even, maar kan wel. Is een mogelijkheid als je geen andere manier hebt om je samples op je S1000 te zetten.
 
Laatst gewijzigd:
oww wat dom van me, ik maar zoeken op die akai site en dit forum:stupid :stupid :stupid
 
Origineel geplaatst door Hotwings
Je kan samples van je pc via midi naar je S1000 sturen met sommige sample editors, Wavelab bijvoorbeeld. (Standard MIDI Sample Dump) Duurt even, maar kan wel. Is een mogelijkheid als je geen andere manier hebt om je samples op je S1000 te zetten.

Je kan eventueel een Adaptec 2940 U / UW2 scsi kaart in je PC bouwen. (50-75 euro) Op die manier kan je samples via Wavelab zeer snel naar de Akai dumpen.
Maar dan komt het volgende probleem. Wat met je programma's ? Op diskette's zetten ? Zip ?
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Je kan eventueel een Adaptec 2940 U / UW2 scsi kaart in je PC bouwen. (50-75 euro) Op die manier kan je samples via Wavelab zeer snel naar de Akai dumpen.
Maar dan komt het volgende probleem. Wat met je programma's ? Op diskette's zetten ? Zip ?

kijk das nie zo moeilijk. als ik de samples heb kan ikg ewoon programs maken en die opslaan :)
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Awave niks?

Ziet er erg OK uit. Alleen jammer dat 'ie m'n SCSI-spullen niet vindt. Terwijl ReCycle dit wel gewoon doet... :confused:
 
Back
Top