Anyware-Instruments - Groove Generator

Er is weer een nieuwe step sequencer uit. De <font size="2">Groove Generator</font>

Het gaat hier om een 16 steps sequencertje of 2 8 steps sequencerjtes. De lengte van de sequences kan onafhankelijk van elkaar ingesteld worden. Hij heeft een interne clock en kan ook extrem gesynced worden. Verder heeft ie eigenlijk 'normale' features. Waaronder een glide.

Verder kost ie maar 249 EURO. Dat is wel geinig.

Meer info: http://www.anyware-instruments.de/navi_new/sequencer.html
 

Attachments

  • groove.jpg
    groove.jpg
    13,6 KB · Bekeken: 202
Ik denk dat ik even doorspaar voor 'n MAQ16/3, maar niettemin een erg doop dingetje. Ik hou wel van bakjes die eruit zien als zelfbouw. Nette zelfbouw, maar toch.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Ik denk dat ik even doorspaar voor 'n MAQ16/3, maar niettemin een erg doop dingetje. Ik hou wel van bakjes die eruit zien als zelfbouw. Nette zelfbouw, maar toch.

er is er een te koop op interface.nl
 
Yo, bedant voor de tip. Ik heb direct 'n mailtje gestuurd, maar voor die prijs ben ik bang dat ik weer achter het net vis. Ik heb die link gevolgd en er staat 'n foto van 'n zwarte MAQ... nooit eerder gezien, maar de specs die erbij staan kloppen.

doepfer_maq16.gif


[edit]
Ho, wacht, ff zoeken op "maq 16/3 black" leert mij dat dit de originele versie is, zonder cv/gate outs (alleen midi dus). Hij mist ook 'n aantal andere features die het huidige model wel heeft. Nog steeds 'n geinige bak denk ik.
 
Laatst gewijzigd:
Ik begrijp iets niet bij een step sequencer is het toch de bedoeling dat je noot voor noot alles gaat zitten invoeren (zoals op een mc303) ?? Waarom zie ik dan alleen draai knoppen op die dingen?????
 
Ik begrijp iets niet bij een step sequencer is het toch de bedoeling dat je noot voor noot alles gaat zitten invoeren (zoals op een mc303) ?? Waarom zie ik dan alleen draai knoppen op die dingen?????
Je draait per stap de juiste noot! En aangezien analoge synths met stuurspaningen werken kan je ook valse noten (zeg ik dat goed) programmeren. Lache :)
 
Hmm is dat niet ongelofelijk onhandig??? Zal wel niet anders zou niemand het gebruiken. Maar toch een (digitale?) sequencer zoals de mc303 lijkt me dan makkelijker
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Blinx
Hmm is dat niet ongelofelijk onhandig??? Zal wel niet anders zou niemand het gebruiken. Maar toch een (digitale?) sequencer zoals de mc303 lijkt me dan makkelijker

Het is inderdaad niet altijd even handig en daarom kun je bij analoge sequencers meestal kiezen tussen rauwe voltages of voltages die alleen waarden voor goed klinkende noten doorsturen.
 
Origineel geplaatst door Blinx
Hmm is dat niet ongelofelijk onhandig??? Zal wel niet anders zou niemand het gebruiken. Maar toch een (digitale?) sequencer zoals de mc303 lijkt me dan makkelijker
Dat is nu juist enorm vet! De MAQ heeft geheugens en de Groove Generator niet. Dat is een nadeel. De Groove Generator is leuk om snel een pakkend deuntje te maken en die dan vervolgens op een of andere manier op te nemen. (cv2midi converter en dan in de mpc plompen..)
Dit is een andere vorm van sequencen, maar dat is soms wenselijk. Nu kun je een sequenceje maken en dan 1 noot steeds van toonhoogte laten veranderen. Dat kan met een MC303 niet.

p.s. Is de sequencer van een 909 makkelijker dan de sequencer van een echte drummer achter drumpads? Ligt ook maar net aan wat je wilt..

p.s.2. Notennummers (cv) zijn bijna altijd gequantized. cv voor Filters zijn niet gequantized. De groove generator quantized alles. De MAQ kun je configureren.
 
Back
Top