Soundcraft Spirit Studio 24/8/2

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
Ff nieuw topic over starten :)

Zoals veel al weten heb ik de "rare" overstap gemaakt van een Tascam M3500 32 kanaals mixer naar een Soundcraft Spirit Studio 24/8/2. Tread inzake de zoektocht naar de M3500: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=20367&highlight=tascam+m3500
De reden hiervoor was dat de Tascam niet geschikt was om het geluid te creeren wat ik zocht (lees herrie maken dus gain open). Hij is erg warm en clean, perfect voor bandjes en commerciƫle schone producties maar niet als je je TR 909 wilt oversturen. In de praktijk kwam het erop neer dat ik 6 subbussen gebruikte om het volume zo hard te krijgen dat hij uberhaupt wilde oversturen, iets wat met mijn vorige behringer tafels absoluut nooit een probleem was.

Mede door de verhalen die ik opving over Dione, Catscan en Endymion die nu achter een Soundcraft Ghost zitten ( :{ !! ) besloot ik gezien de meerdere jaren dat ik hoor dat Soundcraft tafels erg goed zijn voor hardcore met m'n krappe beurs ook die richting op te gaan. Ik kwam via een ruildeal uit op de Spirit + bijbetaling.

De beste man kwam helemaal uit friesland naar rotterdam, wat mij een hoop sleepwerk scheelde aangezien je de M3500 nooit in je eentje kan tillen, zowel niet door zijn gewicht als door zijn formaat.
De Spirit is nog wel in je eentje te dragen dankzij de handige metalen grip aan de voorkant.

Nu ben ik weer eindelijk aan 't muzieken, de spirit heeft netjes labels gekregen met alle instrumenten per kanaal.
Het was proppen, maar de track inserts (welke via een knop de laag en hoog pot van de eq kunnen lenen) bieden hier en daar de oplossing.
Het oversturen gaat als vanouds weer makkelijk, zoals behringer dat ook kan, maar wel met een wat strakker geluid en stevigere pots, heerlijk om mee te werken dus :luv:
Ik maak gebruik van een 2e mixertje, om mijn pc's, m'n dj-set, cd speler en studio mixer door te lussen naar de versterker.
Gezien de slechte staat van m'n 1997 behringer mx 2004 en ik toch op de soundcraft toer was kwam er een M4 met digitale uitgang bij, dankzij de bijbetaling. Werkt ook super :)

Ik zou bijna zeggen, waarom heb ik die soundcraft tafels niet eerder gekocht, echt, als je hardcore maakt en je kan met een beetje sparen eentje in goede staat krijgen: doen ! Heb je even wat minder budget, koop dan een behringer (heb phonic nooit getest nog). Tot ik ook aan de ghost ga doe ik het hier even mee maar ik kan mij zo snel niet bedenken waarom ik deze snel weg zou doen :)

Zijn er meer mensen met dezelfde of soortgelijke tafel, zoals de "Live" of de 32/8/2 .... ? Ik vraag mij af of iemand die "channel FB" gebruikt en waarvoor .... de handleiding laat er niet veel over kwijt.

Kreeg net nog een mailtje van de meneer uit friesland die helemaal blij is met de M3500, precies de kleuring die hij zocht.
Iedereen blij, de wereld is mooi :z

!!!!! :duivels: EN NU HERRIE MAKEN :duivels: !!!!!

attachment.php


De eerste track welke met de spirit gemaakt wordt is de nieuwe van kristof en mijzelf (165 bpm ramram).
Als ie af is post ik een fragmentje :dj:
 
ook congratz!

idd een leuki verhaal...
ik heb verder geen idee waar die knop voor dient.

heb je nu wel genoeg aan 1 gain knop? ;)
 
Origineel geplaatst door Niel

Zijn er meer mensen met dezelfde of soortgelijke tafel, zoals de "Live" of de 32/8/2 .... ? Ik vraag mij af of iemand die "channel FB" gebruikt en waarvoor .... de handleiding laat er niet veel over kwijt.

Channel FoldBack, oftewel je monitoring
:eureka:

Congrats, leuke tafel!
 
spirit tafels zijn in principe budget ghost tafels ;)

klinken mooi warm en oversturen ook best aardig :p

catscan heeft bv. zijn hit WO3 nog afgemixt op een spirit fx16 !
nou die plaat klinkt zeker niet slecht :p
 
Zo das zeker een goeie aankoop heb hem zelf ook, is trouwens 24-8-4, je kan er nl 4 effect prossors aanhangen).

Die fb is voor het volumeuitstuur als je hem ook nog eens als monitoor tafel gaat gebruiken.

Als je vragen hebt of wat mail of pb maar, ken dat ding uit m`n hoofd.;)
 
gefeliciteerd !! :biertje:

wat voor mij schrikken was toen ik van Behringer op Ghost overstapte,was het strakke laag wat die tafel heeft...perfectamundo voor hardcore dus...

en nu maar wachten op je label Niel.....:z


oh....nog ff een oud-hollands gezegde ter afsluiting :

"Het kost een paar centen,maar dan heb je ook wat."
 
racpac.jpg

Deze zal er toch ook wel bruikbaar voor zijn? Ik heb nog altijd geen drumsynth dus hebt het nog niet echt kunnen testen.
 
Wat leuk om te zien dat je zoveel plezier eraan hebt. Ik weet precies hoe je je voelt... heb nl. ook een jaartje of 3/4 met deze tafel gewerkt tot mijn grootste plezier. (totdat ik overstapte op de ghost :duivels: )

Ik weet nog wel dat ik daar kwam in tilburg, en ik eigenlijk niet zo'n idee had van de grootte van de tafel :D
schrok me een hoedje van het formaat van dat ding! als hij 1 cm groter was had hij niet in de auto mee terug gekunt.
Hij zat dus letterlijk klem tegen de zijwanden van de auto ghehe precies goed! alsof 't ervoor gemaakt was

Iig veel plezier ermee man! :mega:
 
hoe verhoud dit model zich tot een spirit lx-7 mixer ?!?!
krijg het gevoel dat het in principe qua klank en headroom en dergelijke
gelijken zijn alleen andere model naam.

niel : heeft deze spirit 2 parametrische midbanden ?
 
paranetrische midbanden zijn die eqbanden waarvan je de frequentie kan sweepen!

voor het betere "more bass" gekloot :p
 
Origineel geplaatst door endonyx
paranetrische midbanden zijn die eqbanden waarvan je de frequentie kan sweepen!

Dat is SEMI parametrisch......als je ook nog de bandbreedte of 'Q' kan regelen, dan istie volledig parametrisch :geslaagd:
 
Joepie...ik heb een Q !

Feest vieren,slingers kopen

:D
 
tja die q wat extra breder zetten kan je wel xtra vette sweeps maken,alleen smeert het wel alles dicht :p
 
Back
Top