Synth(boek)

Soms zie je de vraag "is er niet een goed lesboek te koop?" op het forum voorbij komen. Via de website van Propellerheads kwam ik bij uitgever BackBeatBooks terecht.

Bij de nieuwe releases (februari 2004) stond, naast het boek Power Tools for Reason 2.5, ook het 199 pagina's tellende boek Power Tools for Synthesizer Programming.

An indispensable sourcebook for mastering the musical possibilities of synthesizers

It's a jungle out there!

Dozens of manufacturers are building hardware and software synthesizers — there are hundreds of models to choose from, most of them packed with features. All too often, the manual not only fails to explain high-end esoteric options, but falls short when covering the basics of synthesis and sound design.

For the first time, everything you need to know about how synthesizers work is contained in a single volume. Let one of the world's leading experts guide you step by step from fundamentals through the advanced concepts implemented in expensive pro systems.

Power Tools for Synthesizer Programming cuts through the jungle of confusion. This authoritative book will give you the information you need to make better music with your electronic instruments — with fewer headaches and less wasted time and effort.

Power Tools for Synthesizer Programming includes essential information on:

The nature of digital sound
Oscillator sync
Envelope generator modes
The uses of white noise
Types of resonant filters
Modulation routings
Types of effects
Using memory for storing presets
"A comprehensive look at the concepts of sound programming . . . focusing on and demystifying the more technical details of the craft." —Allen Strange

Jim Aikin is internationally known as a leading authority on music technology. A former senior editor of Keyboard magazine, he now writes product reviews and tutorials on music hardware and software for a variety of magazines and websites. He is also an accomplished classical cellist. For the latest on Jim's activities, you can visit him online at www.musicwords.net.


ISBN: 0-87930-773-0

Het boek kost $24,95 (+ $6 porto) en is voor zover ik weet (op dit moment) alleen verkrijgbaar via de uitgever. Op de website staat ook nog een link naar een stukje over/door de schrijver... The writers voice.
 

Attachments

  • 0879307730.jpg
    0879307730.jpg
    5,4 KB · Bekeken: 155
En tevens kun je ook gelijk je Engels ophalen.

Nee ik denk dat een gebruiksaanwijzing van Roland ook volstaat.

De Nederlandse dan.
 
In de bieb kwam ik ooit ook een heel goed synthprogramming boek van hem tegen. Goed boek!!
Het stond vol met tips van de grootheden uit de jaren 70.
Niet geschikt voor beginners, dus dat was zeer intressant. Ook een publicatie van keyboardmagazine! Maar dan uit 1980.
Mocht iemand geintresseerd zijn, dan pb me, dan kan ik kijken of ik het isbn nummer kan opzoeken!
:doei:


PS: ik ben benieuwd hoe dit boek is. Heeft iemand hem al?
 
Is het Engelstalig of heb die ook in het nederlands.

Zou mooi zijn.

Wat moet zo'n boek kosten trouwens.
 
Het boek kost $24,95 (+ $6 porto) en is voor zover ik weet (op dit moment) alleen verkrijgbaar via de uitgever. Op de website staat ook nog een link naar een stukje over/door de schrijver... The writers voice.

Wat moet zo'n boek kosten trouwens.

:gaap:
 
ik zag pas op interface ook dat er een nederlandstalig boek verkrijgbaar is... gaat zowel op technische aspecten als op beginnerszaken in...
 
Ik heb het boek Power Tools for synthesizer programming vandaag ontvangen.

Zo op het eerste gezicht ziet het er overzichtelijk uit.
Voor zover ik daar nu al over kan oordelen is het boek prettig geschreven en zorgt het Engels bij mij persoonlijk niet voor problemen.
Bij het boek wordt een CD geleverd met geluidsvoorbeelden waarnaar in het boek geregeld wordt verwezen.
Het boek begint in elk hoofdstuk bij de basis en lijkt me om die reden dan ook uitstekend geschikt voor de beginneling en voor degene die al ervaring hebben in het programmeren van synthesizers, maar toch graag wat meer kennis van de theorie zou willen nemen.

groet

Tom
 
Back
Top