Lusje grrr + Rm1x stroompje + power??

speady

Love cutoff!
Lid sinds
25 januari 2002
Berichten
231
Locatie
Helmond
Als je een stukkie tekst of zang opneemt op de pc....en ik gooi hem daarna door een hardware vocoder heen....en ik wil hem daan weer opnemen dan heb ik een irritante lus... die voor piepen en andere irri geluiden zorgt....

ps ik heb geen minidisc of zoiets dergelijks..... is hier een goeie oplossing voor...

by the way..... ik heb het idee dat er op de huls van mijn rm1x een klein beetje stroom staat....heeft iemand hier een oplossing voor ... of is het een bekend probleem...

en dan nog een ... hoe kan ik mijn apparatuur het beste van stroom voorzien.....wat is de beste oplossing om geen problemen te krijgen......

Ik hoort het wel....
 
feedback lus....misschien als je opneemt de volume knop op 0 zetten? ik weet niet precies hoe ik me moet voorstellen hoe je kabeltjes lopen
 
Klopt. Waarschijnlijk gaat het signaal dat uit je vocoder in komt direct via de input op de compu weer naar de output naar de vocoder en weer naar de input en weer naar de output en weer naar de vocoder en weer naar de input en weer naar de output en weer naar de vocoder en weer naar de input en weer naar de output en weer naar de vocoder en weer naar de input en weer naar de output en weer naar de vocoder en weer naar de input en weer naar de output en weer naar de vocoder en weer naar de input en weer naar de output en weer naar de vocoder en weer naar de input en weer naar de output en weer naar de vocoder.

En dat alles met een beetje vertraging en daardoor krijg je een piep. Dus je moet ervoor zorgen dat je in signaal niet naar de output gaat waar je vocoder aanhangt. Ik weet niet wat voor geluidskaart je hebt. Bij de meeste goedkopere geluidskaarten zonder asio drivers kan je in de windows mixer instellen dat je input niet wordt doorgestuurd naar de output. Als je ASIO drivers gebruikt moet je dit in het muziekprogramma wat je gebruikt instellen.
 
tjee thanks....... iemand ook nog antwoord op de andere vragen???
 
Ok hier dan de andere vragen

Stroom heb ik ook altijd problemen mee gehad. Als ik alles aard krijg ik aardlussen (en dus een irritante 50 hz brom) en als ik het niet aard krijg ik wat jij ook hebt namelijk schokken als ik mn spullen aanraak.

Officieel moet je alles aarden op een goed geaard stopcontact. Verder moet je zorgen dat je spullen op een eigen stroomgroep zit waar geen andere spullen op zitten aangesloten die kunnen storen (vooral koelkasten en lichtdimmers zijn berucht)

Is het nog gelukt met die piep door de vocoder?
 
Aardlussen...

Aardlussen...

En als je je spullen aard (via het netsnoer), zorg er dan voor dat je alles vanuit 1 punt aard, zg. steraarde. Als je dat niet doet krijg je een aardlus, en hoor je een brom...

Grtz,
Jeroen
http://studio.vanzea.com
 
Back
Top