Soort keyboardtje voor Cubase????

fvp2k

Nieuwkomer
Lid sinds
19 april 2002
Berichten
2
Ik wil graag een soort klein keybordje voor cubase VST 5 kopen, geen uitgebreid ding maar gewoon alleen wat toestjes zodat je een soort deuntje kan verzinnen voor trance'dance nrs?

Hoe heet zoiets en hoe duur kost het?

Alvast Bedankt,

Frank van Praat
 
Haai,

Je bedoelt vast een midi keyboardje. Ik heb er ook eentje. Van Yamaha. Echt een klein ding, maar toch nog zo'n 400 gulden. Maar als je 'm alleen maar voor wat simpele midi wilt gebruiken moet je 'ns kijken wat je tweedehands op de kop kunt tikken. Vaak hebben ouwe synthesisers wel een midi uit- en ingang. Da's alles wat je nodig hebt. Hoeft niet zo duur te zijn. Zo'n 50 Euro of zoiets denk ik.

-- HanzZ
 
Re: Soort keyboardtje voor Cubase????

Ik wil graag een soort klein keybordje voor cubase VST 5 kopen, geen uitgebreid ding maar gewoon alleen wat toestjes zodat je een soort deuntje kan verzinnen voor trance'dance nrs?

Hoe heet zoiets en hoe duur kost het?

Ikzelf heb een toetsenbordje van Commodore de MK-10.
Deze heb ik ooit eens voor een tientje gekocht.
Hij bestrijkt 4 octaven en is dus prima te gebruiken.

Ik heb hem zelf op m'n midi-in in de computer en zo kan ik alles via Cubase bespelen !

Ze moeten nog wel ergens te vinden zijn :)

Greetinx DJ R2, RSI Records
 
Een master keyboardje oftewel een MIDI keyboard 'shall do the trick'. Ik zelf heb een masterkeyboard van de firma Quickshot kost je rond de 50 euro. Het grote voordeel van dit ding is dat je hem gewoon via de standaart PC MIDI/Gamepoort kunt aansturen, zodat je geen extra voeding nodig hebt. Daarnaast zit er ook een gewoone MIDI DIN aansluiting op met een interne MIDI klok zodat het ook mogelijk is om het keyboard aan andere apparatuur te hangen die met een standaard MIDI-IN ingang.

Groetjes

Synthfreak
 
Back
Top