Solina Strings vs. Eminent Unique?

Re: Het betere knutselwerk...

Re: Het betere knutselwerk...

Origineel geplaatst door Yost
Is het mogelijk om de String Ensemble elektronica in een 310 te isoleren, en samen met klavieren te transplanteren naar een andere (lees: kleinere) kast?
En is dat te doen door iemand met geen elektronica ervaring?


Het hele orgel? Ik denk het wel maar dan zal je heel goed na moeten denken waar je alle printplaten laat, maar het is zeker mogelijk.

Ik loop al een tijdje met ditzelfde idee rond aangezien ik mijn 310 (op de printplaten na) aan de vuilnisbelt heb gedoneerd (Aagh! Heiligschennis! ;) ) Het enige verschil met jou is dat ik enkel een kast wil bouwen met het ensemble effect, dus als standalone. Het enige dat ik dan nodig heb is de voeding en de 6 BBD printplaatjes.

ik weet nog niet wanneer ik eraan ga beginnen maar als het me is gelukt laat ik het hier even weten.
 
Re: Re: Het betere knutselwerk...

Re: Re: Het betere knutselwerk...

Origineel geplaatst door Marcel D
Het hele orgel? Ik denk het wel maar dan zal je heel goed na moeten denken waar je alle printplaten laat, maar het is zeker mogelijk.

Marcel, ik ben blijkbaar iets te onduidelijk. Ik wil niet het hele orgel ombouwen. Ik wil alleen het String Ensemble er uit halen. Maar om het te kunnen bespelen heb ik vast ook de toetsen nodig, toch? En natuurlijk ook het Orbitone circuit.

En die spullen inbouwen in een kast die meer op een los String Ensemble lijkt. Maar dan wel met dubbel klavier. En zonder orgelgeluiden of luidsprekers. Alleen een stereo-uit richting mijn mengpaneel.

Zou dat, makkelijk, kunnen?
 
zonde van het orgel , zo veel kleiner wordt die denk ik niet, en de andere geluidjes zijn ook erg mooi:)
 
Orbitone? De 2000 GT heeft zowat overal een orbitone functie zitten, maar niet op het string ensemble volgens mij! De enige modulator buiten het ensemble paneeltje die lijkt te werken met de strings is de reverbtank...

Is dit dan een verschil met de 310? Algemeen is het string ensemble van de 2000 nogal verschillend lijkt mij.
 
Laatst gewijzigd:
Re: Re: Het betere knutselwerk...

Re: Re: Het betere knutselwerk...

Origineel geplaatst door Marcel D
Het enige dat ik dan nodig heb is de voeding en de 6 BBD printplaatjes
Edit: Puur als effect zou het misschien lukken... maar om er uberhaupt geluid uit te krijgen zal je het oscillator bord met delers toch ook nodig hebben, en dat is nogal een oppervlakte :o:.

Veel kleiner zal het orgel mijns inziens niet worden.
Laat staan mooier, maar da's persoonlijk 8o)
 
Re: Re: Re: Het betere knutselwerk...

Re: Re: Re: Het betere knutselwerk...

Origineel geplaatst door jgeers01
Edit: Puur als effect zou het misschien lukken... maar om er uberhaupt geluid uit te krijgen zal je het oscillator bord met delers toch ook nodig hebben, en dat is nogal een oppervlakte :o:.

Veel kleiner zal het orgel mijns inziens niet worden.
Laat staan mooier, maar da's persoonlijk 8o)

Nee, de printplaten met oscillators heb ik niet nodig. Het ensemble effect heeft gelukkig een audio ingang op line niveau, dus ik kan er gewoon een signaal van (vul zelf maar in) doorheen jagen. Dit heb ik al eens eerder gedaan met een Eminent String Ensemble.

Wat grootte betreft valt het denk ik ook nog wel mee. Ik denk dat ik 2 * 3 printjes van het ensemble effect op elkaar "stapel". Met een beetje mazzel past het geheel met voeding dan in een 2HE 19" kast.

Oh, en voor het geval iemand nog onderdelen nodig heeft, stuur me een PB, dan regelen we wel wat ;)
 
Re: Re: Re: Re: Het betere knutselwerk...

Re: Re: Re: Re: Het betere knutselwerk...

Origineel geplaatst door Marcel D
Oh, en voor het geval iemand nog onderdelen nodig heeft, stuur me een PB, dan regelen we wel wat ;)

Ja, heb je misschien nog een achterwand in goede staat ? ;)
 
echt de moeite om op te knappen, het lijkt meer een analoge polyfonieche synth dan een orgel .
:)
 
Re: Re: Re: Re: Re: Het betere knutselwerk...

Re: Re: Re: Re: Re: Het betere knutselwerk...

Origineel geplaatst door wouw
Ja, heb je misschien nog een achterwand in goede staat ? ;)

Oeh, wat heb jij een goed geheugen:D :D

[edit] ik doelde dus op de electronica/knopjes en dergelijke, de kast heb ik aan het lokale milieustation gedoneerd ;) [/edit]
 
Re: Re: Re: Re: Het betere knutselwerk...

Re: Re: Re: Re: Het betere knutselwerk...

Origineel geplaatst door Marcel D
Nee, de printplaten met oscillators heb ik niet nodig. Het ensemble effect heeft gelukkig een audio ingang op line niveau, dus ik kan er gewoon een signaal van (vul zelf maar in) doorheen jagen. Dit heb ik al eens eerder gedaan met een Eminent String Ensemble.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je behalve de moduatie cirquits nog meer nodig hebt (ik heb ook nog een doos met onderdelen staan...). Heb je bv de Orbitone op een of andere manier niet nodig? En het string circuit? En hoe breng je de 3 in- en uitgangen onder?
 
Hoax

Hoax

En over effecten gesproken, heeft iemand de Electro Harmonix Hoax al eens op een 310 aangesloten?

HOAX.jpg

EHX
 
Hardcore punniken

Hardcore punniken

Origineel geplaatst door jgeers01
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je behalve de moduatie cirquits nog meer nodig hebt (ik heb ook nog een doos met onderdelen staan...). Heb je bv de Orbitone op een of andere manier niet nodig? En het string circuit? En hoe breng je de 3 in- en uitgangen onder?

uit het blote hoofd (ik kan de schema's zo gauw even niet vinden) heb je het volgende nodig:

de voeding
de 6 delay line printplaten
de print met de LPF's, chorus oscillater etc.
en de print met het orbitone circuit (maar ik denk niet dat ik die ga gebruiken)
Een 19" kast (hoogte weet ik nog niet)
IEC chassis deel
3 6,3 mm jack chassis delen

Hier staat het schema van het ensemble van de String Ensemble, in de 310 is die dubbel uitgevoerd.

Ik zal deze week even zoeken naar de schema's van de 310 en een plan in elkaar draaien hoe ik het e.e.a. in een kast wil monteren en aansluiten
 

Attachments

  • eminent-300-uniq-1642737.jpg
    eminent-300-uniq-1642737.jpg
    25,6 KB · Bekeken: 92
Ja, vreselijk! En het is een 300, dus zonder string ensemble...
 
By the way, ik heb een Eminent Theatre 310 Unique in mooie en werkende staat. Ik hou echter niet van de onboard rithmix en van het design, dus ik wil hem graag inruilen voor een gewone 310 Unique, ook in werkende staat uiteraard! Misschien is er iemand die graag een onboard rithmix heeft en houdt van de Theatre uitvoering ... Ik had het bericht al gepost, maar vind het nergens meer terug.
 
Re: Hardcore punniken

Re: Hardcore punniken

Origineel geplaatst door Marcel D
Ik zal deze week even zoeken naar de schema's van de 310 en een plan in elkaar draaien hoe ik het e.e.a. in een kast wil monteren en aansluiten
Ben je nog verder gekomen Marcel?
 
Re: Het betere knutselwerk...

Re: Het betere knutselwerk...

Origineel geplaatst door Yost
Is het mogelijk om de String Ensemble elektronica in een 310 te isoleren, en samen met klavieren te transplanteren naar een andere (lees: kleinere) kast?
En is dat te doen door iemand met geen elektronica ervaring?
Vast wel. Alleen zou ik de klavieren gewoon laten zitten. Ik heb de Ensembleprint uit een van mijn Solina's in een aparte kast laten inbouwen, zodat ik elk signaal erdoorheen kan jagen. Maar omdat ik geen electronica-expert ben, heb ik een deal met - medeforumlid - Saint Eric gemaakt. Vooral de juiste voeding vinden was een probleem, maar het was het wachten meer dan waard. Je moet wel geduld hebben, want de eerste drie maanden zit hij vol.
 
Re: Re: Het betere knutselwerk...

Re: Re: Het betere knutselwerk...

Origineel geplaatst door Akikaze
Vast wel. Alleen zou ik de klavieren gewoon laten zitten. Ik heb de Ensembleprint uit een van mijn Solina's in een aparte kast laten inbouwen, zodat ik elk signaal erdoorheen kan jagen.

Hoi Akikaze,

Volgens mij begrijpen we elkaar niet. Want zonder toetsten, hoe bespeel je dan je String Ensemble? Hij is niet geschikt voor MIDI, bv.
 
Back
Top